Bir yol hikayesi

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
aynalicesme
Vosdost
Mesajlar: 99
Kayıt: Sal May 06, 2008 11:52 pm
Vosvosumun adı: Timsal

Bir yol hikayesi

Mesaj #1 gönderen aynalicesme » Sal Eyl 28, 2010 2:57 pm

Uzun soluklu, toplamda 3500 km.yol yaptığım bu yol hikayesini özetlemeye çalıştım..
Yaklaşık 4 ay önce motorda çekiş düşüklüğü yaşamaya başlamıştım ve hemen ustaya gittim.Usta motoru sıkıştırdığımı ve saplamaların attığını,kompresör kaçırdığını söyledi.Ufak bir müdahaleyle sorunu çözeceğini söyledi.Öylede yaptı.Herşey bir nebze normale döndü.Diğer tüm bakımlarını da yaptırdıktan sonra İstanbul'dan önce İzmir..Orada 6-7 saatlik uzun bir dinlenmenin ardından da Bodrum'a kadar sorunsuz bir şekilde gittik.Bodrum da iş nedeniyle yaklaşık 3 ay kaldık.Orada da fırsat buldukça bol bol gezdik.15 gün önce motorun sol tarafından duman atmaya başladı.Yine gaz verince par par ses çıkmaya başladı.Bodrum da bir usta buldum ki,sanırım o da tek.Motora bakar bakmaz sol tarafın kompresör kaçırdığını söyledi.Daha önce İstanbul'da yapılan işlemi anlattım.Usta öyle birşeyin geçici bir çözüm olduğunu motorun inmesi gerektiğini söyledi.İstanbul a dönme zorunluluğumuz olduğu için ,maalesef maddi imkanlardan dolayı orta bir yol bulup motoru indirdik ve 4 saplama tekrar yapıldı.Hediyesi 400 lira..Vosumu almaya gittiğimde motordan duyduğum ses bambaşkaydı.Çekiş gidiş herşey süper olmuştu.Usta dikkatli olmamı da tekrar tekrar söyledi.2 gün sonra, 3 kişi Bodrum dan yola çıktık,Direk İzmir Alaçatı,Çeşme...Ertesi gün Ayvalık Sarımsaklı.Oralarda birkaç gün oyalanıp.Sarımsaklı dan kıyı şeridini takip ederek Çanakkale ve Eceabat feribotu.O noktada tabelada İstanbul 312 km.diyordu.Ve geze geze 900 km.yol yapmıştık.100 km.daha yol aldık ki.Yaklaşık 90 km.hızla gidiyordum motordan par par diye bir ses geldi.Gazı yokladım.aynı hemen bir petrol ofisine girdim.Yağı ,motor ısısını kontrol ettim.1 lt.yağ ekledim ki.seviye 1 çizgideydi.Ordan İstanbul daki ustamı aradım gece saat 12:30 du.Usta hararetten saplamaları attırmış sın sanırım .Yavaş yavaş yola devam et,dedi.Kabus dolu son 200 km.yaşadık.rampaları 20/30 km.hızla çıkıp 80 km hızla iniyordum.İnişlerde egzostan gelen güm pat çat patlama sesleriyle.Şöyle ya da böyle İstanbul'a ulaştık.Bir gün önce 14:30 da Ayvalık'tan çıkmıştık.Yaklaşık 20 saat sonra İstanbul'a sağ salim vardık.Zaten bu yolculuğu son 8 saati arızayla geçti.Ne olursa olsun arkadaşlar vosum sürünse de bizi yolda bırakmadı.Şimdi oturup akl-ı selim bir şekilde düşününce olayın ne kadar ciddi olduğunu daha iyi anlıyorum.Yolda sürekli başka senaryolar geliştirdim kafamda; saplamalar değilde başka birşey olabilir mi diye.Çünkü gaz veriyorum belli bir noktada gaz yanıyor ve yol alıyorsunuz.Biraz gazın dozunu arttırınca par par ediyor ve çiğ gaz atmaya başlıyor.Tam yanma olmayınca araçta gitmiyor.Şuan vosum Bodrum da motor inmeden önce ki durumundan daha kötü halde.Dün çalıştırdım ve çalıştı :)Ama o bahsettiğim gaz verme seviyesi artık en yükseğe gelmiş durumda.Tabi bütün mahalle ayağa kalktı motor gürültüsünden.Bir nebze Harley motorlar gibi....Şimdi sizlerden bir kaç ricam var. Forumları altüst ettim.Bir arkadaşa rastladım motoruna bu işlemleri ve daha fazlasını makul bir fiyata yaptırmış.Ona özel mesaj gönderdim cevap bekliyorum.İstanbul da bu konuda tavsiyeleriniz umarım olur.Hoşcakalın..


gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #2 gönderen gunebakan » Sal Eyl 28, 2010 3:44 pm

merhaba,
öncelikle geçmiş olsun.benzer bi olay benim de başıma geçen hafta kalecik'e gittiğimde geldi.giderken gidişi mükemmeldi ama dönerken birden yokuşta kaldı.dediğiniz gibi kamyonet gibi ses yapıyor.zar zor 60-70km gittik ve Ankaraya varabildik ve bugün ustaya gösterdim ve saplama atmalıyız dedi.yarın erkenden tekrar götüreceğim yaptırmak için.galiba 150-200 lira tutarmış eğer 4ü de çıkmışsa.acaba fiyat nasıl?neden oldu çok merak ediyorum.yeni lpg taktırmıştım daha 200km olmadan bu sorun çıktı acaba ondan mı?çünkü motor benzinden daha sıcak oluyor lpgde.
umarım bir bilen yarım eder her ikimize de.tekrar geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #3 gönderen orko » Sal Eyl 28, 2010 3:46 pm

maceraya bak ya. çok güzel. ben de tam 4000 km yol yapmıştım üniversiteye vosvosu götürdüğümde. ama şansım var ki hiç yolda kalmadım. bir kere polis arabasına çarptım çok küçük o kadar. bu hikayemi yazmıştım zaten. ve bunca zaman süresince yedek lastik kriko bijon anahtarım falan hiç yoktu. size göre şanslıyım ben. ama herşeye rağmen vosvos bambaşkadır...
stresss...
Kullanıcı avatarı
aynalicesme
Vosdost
Mesajlar: 99
Kayıt: Sal May 06, 2008 11:52 pm
Vosvosumun adı: Timsal

Mesaj #4 gönderen aynalicesme » Sal Eyl 28, 2010 4:28 pm

MERHABA bende lpg kullanıyorum.Doğrudur yüksek ısı,saplamaların atmasına neden oluyor.Sürekli ve uzun süre aynı hızda gitmek çok ama çok zarar veriyor.Tam devrinde gitmek ve sürekli vitesle oynamak gerekiyor.İki yöntem var saplamalar zarar görmemiş sadece gevşemişse,sıkılıyo oluyo bitiyo.Yok öyle değilse tornacıya yol görünüyo.Bu durumumda maliyet artıyo.Sİboblar üzerinden değilde motorun inmesi daha sağlıklı gibi.Tabi ki henüz ustaya gitmek cesaretinde olmadığım için sorunun tam olarak ne olduğunu bilmiyorum..Sonu problemlemlide olsa böyle bir tur yapmak gerçekten keyifliydi..
cio18
Vosdost
Mesajlar: 136
Kayıt: Cum Nis 23, 2010 12:07 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: düldül (06 H 3232)
FİŞNE (34 VU 330)

Mesaj #5 gönderen cio18 » Sal Eyl 28, 2010 9:42 pm

bendede böyle bir sorun oldu,konyadan istanbula gittim,istanbulda yazın gezindim ve sürekli agresif kullandım artık vosvosum dayanamadı.2silindir çalısıyordu.şaban ustaya gittim,silindir kapagının kırıldıgını onarmak yerine yenisini aldım ve takdırdım.
VosVos ucuz araba değildir,aksine pahalı bir tutkudur....
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #6 gönderen orko » Çrş Eyl 29, 2010 7:35 am

zamanı gelen parça değişim için sahibini uyarıyor ama anlayamazsak eğer bizi ceza niyetine yolda bırakıyor. vosvoslara iyi bakmalıyız ki onlarda bize iyi baksın...
stresss...
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Mesaj #7 gönderen a.erim45 » Çrş Eyl 29, 2010 10:24 am

slm dostlar
Monşer de çıktı aynı sorun gecen hafta ..lpg kullanımı toplasan 1000 km yapmıştır...ben ilk silindir kapağı çatladı sandım ama sizin bahzettiğiniz gibi saplamalardan kaynaklanıyormuş..motor indi ve tornacı tekrar klavuz çekerek saplamaları yeniledi.. indi bindi tornacı derken 400 lira masraf..
her nekadar devirli kullansamda bu sorunu göz ardı etmemek gerekiyor sanırım..buna bir çözüm gerek..(yani biz uzun yol yapamıcakmıyız:()
sevgiyle kalın
Kullanıcı avatarı
aynalicesme
Vosdost
Mesajlar: 99
Kayıt: Sal May 06, 2008 11:52 pm
Vosvosumun adı: Timsal

Mesaj #8 gönderen aynalicesme » Çrş Eyl 29, 2010 2:11 pm

merhaba,
Bir ya da iki yıl önce lpg konusunu araştırırken,7-8 yıldır lpg kullanan ve hiç bir sorun yaşamayan arkadaşlar vardı.Acaba bu arkadaşlar her zaman şehir içinde mi kullandılar..Gerçekten hiç uzun yol yapılmadılarmı.Bir de atladığım önemli bir ayrıntı varki.Yolculuğumuzun başında yani İstanbul'dan Bodrum'a giderken yaklaşık 200 km.benzin kullanmıştım.
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #9 gönderen orko » Prş Eyl 30, 2010 7:37 am

lpg de 17000 km den fazla yol yaptım. izmit istanbul sakarya bursa gitmediğim yer kalmadı en son aracı kayseriye grtirdim. ama ben bu tür bir durum hiç yaşamadım. son hıza ulaşmak için sıkıştırdığım da oldu. ama dedim ya hiç böyle bir şey yaşamadım. arabayı sürmekten kaynaklanıyor bence. bazen hiç devirli sürmezdim. ikiyle kalktığım bile olurdu. hemen üçe atardım. gaza basmazdım kendi giderdi. ama yığdırmazdım arabayı ve asla boşa atmazdım. uzun yolda gazdan ayağınızı ara ara çekip çok sık olmasa da vites değiştirmenizde ayrıca belli bir km sonrasında aracı dinlendirmenizde çok fayda var. 200 km gidin yarım saat dinlendirin. ilk durduğunuz da ise bir kaç dakika çalışır vaziyette beklettikten sonra arabayı kapatın...
stresss...
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Mesaj #10 gönderen a.erim45 » Prş Eyl 30, 2010 12:45 pm

orko yazdı:lpg de 17000 km den fazla yol yaptım. izmit istanbul sakarya bursa gitmediğim yer kalmadı en son aracı kayseriye grtirdim. ama ben bu tür bir durum hiç yaşamadım. son hıza ulaşmak için sıkıştırdığım da oldu. ama dedim ya hiç böyle bir şey yaşamadım. arabayı sürmekten kaynaklanıyor bence. bazen hiç devirli sürmezdim. ikiyle kalktığım bile olurdu. hemen üçe atardım. gaza basmazdım kendi giderdi. ama yığdırmazdım arabayı ve asla boşa atmazdım. uzun yolda gazdan ayağınızı ara ara çekip çok sık olmasa da vites değiştirmenizde ayrıca belli bir km sonrasında aracı dinlendirmenizde çok fayda var. 200 km gidin yarım saat dinlendirin. ilk durduğunuz da ise bir kaç dakika çalışır vaziyette beklettikten sonra arabayı kapatın...
ben cede en mantıklısıda bu.devirli kullanmak ve dinlendirmek..lpg rampalarda özellikle 1 vites düşürür ve gitsin diye habire gaz basrız..ben özellikle rampalarda illa gidsin diye uğraşmam hangi viteste akıcı gidiyor aynı seviyede çıkmaya devam ederim..zorlandımı bayılır zaten vos..ama bu saplama işi fena canımı sıktı nediim:(
sevgiyle kalın

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir