Bir yol hikayesi

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #11 gönderen gunebakan » Prş Eyl 30, 2010 3:44 pm

a.erim45 yazdı:
orko yazdı:lpg de 17000 km den fazla yol yaptım. izmit istanbul sakarya bursa gitmediğim yer kalmadı en son aracı kayseriye grtirdim. ama ben bu tür bir durum hiç yaşamadım. son hıza ulaşmak için sıkıştırdığım da oldu. ama dedim ya hiç böyle bir şey yaşamadım. arabayı sürmekten kaynaklanıyor bence. bazen hiç devirli sürmezdim. ikiyle kalktığım bile olurdu. hemen üçe atardım. gaza basmazdım kendi giderdi. ama yığdırmazdım arabayı ve asla boşa atmazdım. uzun yolda gazdan ayağınızı ara ara çekip çok sık olmasa da vites değiştirmenizde ayrıca belli bir km sonrasında aracı dinlendirmenizde çok fayda var. 200 km gidin yarım saat dinlendirin. ilk durduğunuz da ise bir kaç dakika çalışır vaziyette beklettikten sonra arabayı kapatın...
ben cede en mantıklısıda bu.devirli kullanmak ve dinlendirmek..lpg rampalarda özellikle 1 vites düşürür ve gitsin diye habire gaz basrız..ben özellikle rampalarda illa gidsin diye uğraşmam hangi viteste akıcı gidiyor aynı seviyede çıkmaya devam ederim..zorlandımı bayılır zaten vos..ama bu saplama işi fena canımı sıktı nediim:(
sevgiyle kalın


Saplama işi benim de canımı sıktı.dediğim gibi benimkinde de sorun saplamadanmış.dün erkenden ustaya gittim baktılar iki tanesi çıkmış,ama motoru indirmeden sökemediği için motoru indirdik.iki saplama da üstten çıkmış.akşama kadar uğraştık ettik saplamalar yapıldı,ama maliyet çıkınca iyi oturdu içime.bu böcük sevdasına ne yapayım :)
250 lira malzeme ve işçilik verdim(contalar değişti falan.),90 lira da 4 saplamaya prinç kaynağı ve klavuzla yer açılması için tornacıya verdim,piston gömleklerine kadar söküldü ve öyle yapıldı.bilenler için sizce fiyat nasıl?çok mu fiyat çıkarılmış yoksa normal mi?

ben de çok sıkıştırmam motoru ama herhalde uzun yola gittiğimde birden durdurmamdan mı oldu acaba?topu topu 100 km yol gitmiştik halbuki.


Kullanıcı avatarı
aynalicesme
Vosdost
Mesajlar: 99
Kayıt: Sal May 06, 2008 11:52 pm
Vosvosumun adı: Timsal

Mesaj #12 gönderen aynalicesme » Prş Eyl 30, 2010 7:49 pm

merhaba sadece motor indirmek başlı başına bir maliyet.Önemli olan sonuç,onda bahsetmemişsiniz.Umarım şuan memnunsunuz.Daha önce de yazmıştım,buna bir operasyona (göremedim neler yapıldı)400 lira ödedim.1200 km.yol yaptım ,şuan daha kötü durumda.Bence siz hesaplı yaptırmışınız.Umarım,Tekrar bu arızayla karşılaşmassınız..Ben şimdi bir 400 daha versem,nereye kadar...?
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #13 gönderen gunebakan » Prş Eyl 30, 2010 9:19 pm

aynalicesme yazdı:merhaba sadece motor indirmek başlı başına bir maliyet.Önemli olan sonuç,onda bahsetmemişsiniz.Umarım şuan memnunsunuz.Daha önce de yazmıştım,buna bir operasyona (göremedim neler yapıldı)400 lira ödedim.1200 km.yol yaptım ,şuan daha kötü durumda.Bence siz hesaplı yaptırmışınız.Umarım,Tekrar bu arızayla karşılaşmassınız..Ben şimdi bir 400 daha versem,nereye kadar...?


Şu an durumu çok güzel eskiden 40a çıktığımda ikiye atmam gerekirdi şimdi 50ye yaklaşınca vites değiştirmek istiyor.zaten son haliyle arasında çok fark var.gayet sessiz ve güzel gidiyor.ben vosvosu aldığımdan beri 3000km yol yaptım ve böyle bi sıkıntı çıktı karşıma.umarım tekrar olmaz ama ustanın dediğine göre olabilirmiş ama sanmıyorum ki 1200 kilometrede bir olsun.öylesine can dayanmaz :/ umarım yaptırdığınızda tekrar başınıza gelmez.
Kullanıcı avatarı
aynalicesme
Vosdost
Mesajlar: 99
Kayıt: Sal May 06, 2008 11:52 pm
Vosvosumun adı: Timsal

Mesaj #14 gönderen aynalicesme » Prş Eyl 30, 2010 9:37 pm

Güle güle kullanın ama size bir uyarım olacak ki,ben bu hataya düştüm.Bakıyosunuz araba çok iyi gidiyo,dağ tepe,bayır banamısın demiyo.Tabi o anlar fena keyifli oluyo.2'leyle çıkamadığınız yokuşları 3'le rahat çıktığınızı görüyosunuz.Bunu yaparsa, bunu da yapar...yürü be koçum :) diyosunuz.Ve hüsran.Aman ha, dikatli gidin lütfen...
Toretto
Vosdost
Mesajlar: 13
Kayıt: Pzr Nis 18, 2010 9:33 pm
Konum: Samsun

Mesaj #15 gönderen Toretto » Prş Eyl 30, 2010 11:50 pm

anlamadığım konu şu hava soğutmalı bir araç hiç kullanmadım sadece araştırıyorum şimdilik, bu araçlar hızlı gittikce motoru daha iyi soğutmuyorlarmı ? :) birde 40 yaşında araba yola çıkarken şunların bakmını yaptırıp çıkıyormusunuz onuda merak ediyorum =)
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Mesaj #16 gönderen a.erim45 » Cum Eki 01, 2010 12:14 am

Toretto yazdı:anlamadığım konu şu hava soğutmalı bir araç hiç kullanmadım sadece araştırıyorum şimdilik, bu araçlar hızlı gittikce motoru daha iyi soğutmuyorlarmı ? :) birde 40 yaşında araba yola çıkarken şunların bakmını yaptırıp çıkıyormusunuz onuda merak ediyorum =)
sevgili toretto..sanırım karıştırıyorsun tavlanmış kılıcı at üstünde dörtnala soğutursan iyi keser derler:)
hızlı gitmek motoru soğutmaz devrinde ve zamanlı vites değişimi iyi kılar ve sorun çıkarmaz..öyle su soğutmalı araçlardaki gibi devirsiz vites değiştirmek bizim için gecerli değildir ..eskiler bilir ( vosu bağırtmassan o seni bağıttırır :):)
bakım olayına gelince ..gözün gördüğü hertürlü bakımı zaten kullanan kişi yapıyor ..ama motor içi ve mekanik aksam anca ustalık isteyen bir iş..buda yetenek meselesi:) herkez elinden geldiği ve bildiği kadar bakımını yapar..aracın durumu ve yol şartları hep bir süpriz olmuştur bizim için..tabi müdahaledeki işçilikte önemli...vosta hiçbirzaman şimdilik idare etsin deme şansın yok olsa bile en yakın parçacı yada ustaya gidinceye kadar..
şu almanlar öyle bir motor tasarlamışlarki arada küfür etmiyorda değilim:) herşey birbirine bağlantılı .biyerede fire verdimi hepsini etkiliyor..elektrikten tut mekanike.. taaaa benzin deposuna kadar senaryo yazman gerekiyo arıza durumunda ..
:) hatta arkadaşlar arasında konuşuruz bazen..ben 2 kere motordan kalmıştım ehliyet sınavında :( şimdi motor indiriimm) kursa katılan öğrenciye vericen vosu 1 ayda usta kesilir basına :):)
tek diyeceğim şey.. kullan ve yaşa demek
sevgiyle kal:)
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #17 gönderen orko » Cum Eki 01, 2010 7:53 am

250 liraya bunları yaptırdıysan eğer ve sağlam bir iş yapıldıysa çok iyi bir fiyat. hayırlı olsun.
stresss...
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #18 gönderen gunebakan » Cum Eki 01, 2010 8:32 am

orko yazdı:250 liraya bunları yaptırdıysan eğer ve sağlam bir iş yapıldıysa çok iyi bir fiyat. hayırlı olsun.

teşekkürler.motoru birlikte indirdik birlikte monte ettik,her an vosumun yanındaydım yani,sağlam yapıldı mı? işte onun için tek güven kaynağım usta,sağlamlık olayı da mecbur tornacıda bitiyor eğer o işini iyi yaptıysa sağlamdır.artık deneyip göreceğiz sanırım.
sağolun "aynalicesme" o hataya lpgde hiç düşmedim ama benzinde iki kere düşüp hararet yaptırmıştım.ben zaten sakin kullanan biriyim sağ şerit insanıyım :)
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #19 gönderen İsmailFidan » Cum Eki 01, 2010 9:49 am

Öncelikle çok geçmiş olsun..Vosla uzun yol yapanların dediğine göre ne çok sıkıştırmak gerekiyor nede alt devirlerde kullanmak vosvosu.zaten boşa attıgında kayış donmediginden sogutmada saglanmıyor.o yüzden rampa inerkende viteste inmek gerekiyor.Bide şu var sanırım saplama atmasını önlemek için; her 100-150 km de bir uygun bi yere çekip 8-10 dk tam bi sigara + çay lık vakit ayırmak vosvosa.ama stop etmeden, rölantide çalışacak vaziyette..
İsmail Fİdan
MSN: [email protected]
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #20 gönderen orko » Cum Eki 01, 2010 11:32 am

İsmailFidan yazdı:Öncelikle çok geçmiş olsun..Vosla uzun yol yapanların dediğine göre ne çok sıkıştırmak gerekiyor nede alt devirlerde kullanmak vosvosu.zaten boşa attıgında kayış donmediginden sogutmada saglanmıyor.o yüzden rampa inerkende viteste inmek gerekiyor.Bide şu var sanırım saplama atmasını önlemek için; her 100-150 km de bir uygun bi yere çekip 8-10 dk tam bi sigara + çay lık vakit ayırmak vosvosa.ama stop etmeden, rölantide çalışacak vaziyette..


rölanti de fazla çaılştırmak ta zararlı. bir veya en fazla iki dakika sonra kapatın kontağı.
stresss...

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir