92mm piston first start

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
FY077
Vosdost
Mesajlar: 70
Kayıt: Pzr Şub 28, 2010 10:55 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: yokki

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #11 gönderen FY077 » Cum Ara 17, 2010 6:56 pm

pneumonia yazdı:dostum ellerinize sağlık. güle güle kullanın. öncelikle 92 mm piston kullandıysanız hacim 1835 cc olur. 1776 standart 69 mm krank ile 90.5 piston kullanıldığında oluşur. 92 mm piston alabileceğin en ince duvarlı gömlek piston setidir. sonra 94 daha sonra 90.5 daha sonra da standart pistonları gelir. yani 94 mm kullanmış olsaydın daha iyi olurdu. (iyi derken daha uzun ömürlü ve daha performanslı.) yabancı internet sitelerinde ki genelde işinin ehli tecrübeli sitelerden bahsediyorum 92 mm pistonların ömrünü 50000 km olrarak verirler. 94 mm piston kullansaydın araç 1915 cc olacaktı.
bu değişimlerle beraber iki çok önemli değişikliği de yapmazsan kuvvet kazanamazsın. bunların ilki besleme diğeri ise egzosttur. 36-44 weber ya da dellaroto çift karbüratörler ile beslemeyi sağlamalı, egzost borularını da 38 mm altına düşürmemelisin. umarım derceli egzantrik kullanmışsındır. bu boyuttaki motorda en iyi egzantrik engle 120 dir. yanlış hatırlamıyorsam 304 derecedir ve orta yükse3k devirleri güçlendirir. engle 110 da tercih edebilirsin ancak bununla alt ve orta devirler güçlenir üst devirler zayıf kalır, daha az performanslı ama daha uzun ömürlü motor oluşturmuş olursun bu da 294 derece diye hatırlıyorum... neyse güle güle kullan


güzel bilgiler için teşekkür ederim 1777 cc derken şaka yapıyorum :) dereceli vs. motor içindi var. krankım standart değil. eksoz ve karb olayına gelince kış cıkana kadar standart kullanmayı düşünüyorum acıkcası kış bitiminde elimde komple headersım var onu takcam(kaç mm bilmiyorum ölçer yazarım) ama acıkcası karb konusunda çok karasızım. çiftli 40 lık almayı düşünüyorum fakat marka konusunda piyasada birsürü söylenti var ve karar veremiyorum acıkcası webermi empi mi dellarto mu 3 ü arasında fazlasıyla gidip gelmekteyim. eğer bu konuda fikir verirseniz fazlasıyla yardımcı olmuş olursunuz..

birde bildiğim kadarıyla 92 ve 94 lük pistonların dış tan ölçüsü aynı fakat iç kısımları farklı bu durumda 94 ün içi daha ince olmuyormu ? cip1 gibi sitelerde silindir kapağı satılırken 94 ve 92 lik kapakları ayırt etmiyo.


sende yalan oldun be vosum..
61 HERBIE
Vosdost
Mesajlar: 112
Kayıt: Sal Kas 02, 2010 6:19 pm
Vosvosumun adı: Herbie

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #12 gönderen 61 HERBIE » Pzt Ara 20, 2010 6:13 pm

Sesi cok güzel hayırlı olsun.Ben sizin 2200 motora taliptim sonradan vazgeçtim 1200 e ufak bi turbo takacam:)
Hayat boş,vosla coş:)
61sonu Vw pre(Herbie)
ToRnedo
Vosdost
Mesajlar: 233
Kayıt: Prş Ağu 13, 2009 8:29 pm
Vosvosumun adı: Tıfıl
Konum: İzmir

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #13 gönderen ToRnedo » Pzt Ara 20, 2010 7:00 pm

Pistonun mm ölçüsü mü belirliyor cc değerini? yoksa stroke yada piston koluda bu konuda değilmi.O yüzden sordum kaç cc diye.
Yahya Ufuk ÜN
0531 204 20 13
[email protected] (msn-eposta)
Tıfıl 1974 doğumlu 1303A
Resim
FY077
Vosdost
Mesajlar: 70
Kayıt: Pzr Şub 28, 2010 10:55 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: yokki

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #14 gönderen FY077 » Pzt Ara 20, 2010 9:01 pm

krank stadart 69 olursa 92mm pistonla 1835 cc oluyordu yanlış hatırlamıyosam. Fakat krank 82 olduğu zaman stroker oluyo haliyle kol kısalıyo ve 2180 cc oluyor aslında 84 krank 90,5 pistonla 2110 cc elde ediliyor ama 84 krankı bloğa oturtması zor oluyor diye biliyorumki 82 de bile taşla babam taşla tekniği kullanılıyor :) 84 krank ve 92 pistonla ise 2332 cıkar herhalde bundan emin değilim. Vos yapmayı düşünen arkadaşlar krankı standart kullancakları zaman büyük bi fark beklemesin ama tek 90,5 pistonla keyif veriyor 1,6 ya göre :)
sende yalan oldun be vosum..
Kullanıcı avatarı
vw911
Vosdost
Mesajlar: 181
Kayıt: Cum Eki 31, 2008 7:39 pm

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #15 gönderen vw911 » Pzt Ara 20, 2010 9:45 pm

ali toplandı demek motor hayırlı olsun.
Y.Besim Siligür

05053874892
FY077
Vosdost
Mesajlar: 70
Kayıt: Pzr Şub 28, 2010 10:55 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: yokki

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #16 gönderen FY077 » Sal Ara 21, 2010 10:38 am

alının kardeşim ben yunus forumları ben takip edıyorum motor toplandı ustune atılmayı bekliyor şanzıman değiştirdik ufak tefek işleri yapıldı herşey hazır bi askilik cıkmazsa rodaj baslıyacak
sende yalan oldun be vosum..
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #17 gönderen pneumonia » Sal Ara 21, 2010 3:24 pm

FY077 yazdı:
pneumonia yazdı:dostum ellerinize sağlık. güle güle kullanın. öncelikle 92 mm piston kullandıysanız hacim 1835 cc olur. 1776 standart 69 mm krank ile 90.5 piston kullanıldığında oluşur. 92 mm piston alabileceğin en ince duvarlı gömlek piston setidir. sonra 94 daha sonra 90.5 daha sonra da standart pistonları gelir. yani 94 mm kullanmış olsaydın daha iyi olurdu. (iyi derken daha uzun ömürlü ve daha performanslı.) yabancı internet sitelerinde ki genelde işinin ehli tecrübeli sitelerden bahsediyorum 92 mm pistonların ömrünü 50000 km olrarak verirler. 94 mm piston kullansaydın araç 1915 cc olacaktı.
bu değişimlerle beraber iki çok önemli değişikliği de yapmazsan kuvvet kazanamazsın. bunların ilki besleme diğeri ise egzosttur. 36-44 weber ya da dellaroto çift karbüratörler ile beslemeyi sağlamalı, egzost borularını da 38 mm altına düşürmemelisin. umarım derceli egzantrik kullanmışsındır. bu boyuttaki motorda en iyi egzantrik engle 120 dir. yanlış hatırlamıyorsam 304 derecedir ve orta yükse3k devirleri güçlendirir. engle 110 da tercih edebilirsin ancak bununla alt ve orta devirler güçlenir üst devirler zayıf kalır, daha az performanslı ama daha uzun ömürlü motor oluşturmuş olursun bu da 294 derece diye hatırlıyorum... neyse güle güle kullan


güzel bilgiler için teşekkür ederim 1777 cc derken şaka yapıyorum :) dereceli vs. motor içindi var. krankım standart değil. eksoz ve karb olayına gelince kış cıkana kadar standart kullanmayı düşünüyorum acıkcası kış bitiminde elimde komple headersım var onu takcam(kaç mm bilmiyorum ölçer yazarım) ama acıkcası karb konusunda çok karasızım. çiftli 40 lık almayı düşünüyorum fakat marka konusunda piyasada birsürü söylenti var ve karar veremiyorum acıkcası webermi empi mi dellarto mu 3 ü arasında fazlasıyla gidip gelmekteyim. eğer bu konuda fikir verirseniz fazlasıyla yardımcı olmuş olursunuz..

birde bildiğim kadarıyla 92 ve 94 lük pistonların dış tan ölçüsü aynı fakat iç kısımları farklı bu durumda 94 ün içi daha ince olmuyormu ? cip1 gibi sitelerde silindir kapağı satılırken 94 ve 92 lik kapakları ayırt etmiyo.


90.5 ve 92 nin dış çapları aynı 94 daha büyük, empi weber karbüratörlerin çakması işin uzmanları en iyisinin dellaroto olduğunu söylerler, ayarlaması kolay kendi kendine ayar bozmaz falan, ben 44 weber kullanıyorum ayarlarını da kendim yapıyorum çok da memnunum. dellaroto artık üretilmiyor bulmakta zorlanabilirsin ayrıca çıkma bir dellaroto alacağıma 0 weber i tercih ederim.
FY077
Vosdost
Mesajlar: 70
Kayıt: Pzr Şub 28, 2010 10:55 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: yokki

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #18 gönderen FY077 » Sal Ara 21, 2010 9:58 pm

çok pardon yanlış yazmışım :) dediğiniz doğru. bende sıfır almaktan yanayım fakat nakit toplamam gerekiyorki ateşleme vs de eksiğim var.Bugun motoru attık rodaja başladık hayırlısıyla. musait oldğnuz bi hafta sonu aracınızı incelemek isterim fikir alış verişinde bulunuruz tabi uyarsa.
sende yalan oldun be vosum..
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #19 gönderen pneumonia » Prş Ara 23, 2010 3:04 pm

ankara da mısınız?
ben de çok isterim tabi ki
Kullanıcı avatarı
ADOLF
Vosdost
Mesajlar: 63
Kayıt: Prş Oca 19, 2006 6:54 pm
Konum: KONYA

Cvp: 92mm piston first start

Mesaj #20 gönderen ADOLF » Cum Ara 24, 2010 1:09 am

arkadaşlar 2000cc minibüs motorunda standart krank 274 derece eksantirik çift 40lık empi ile ortaya ne çıkar bana fikir verebilecek var mı? eksozla alakalı henüz birşey düşünmedim varsa tavsiyeleriniz lütfen...tşk.1600 blok beni çok uğraştrır ve ben standat bloğa hiç güvenemiyorum bu yüzden 2000...

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir