1776 cc sadece hacim büyütme

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
dhibss
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Sal Şub 12, 2008 10:17 pm
Konum: bursa

1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #1 gönderen dhibss » Çrş Şub 09, 2011 11:36 pm

selamlar. merak ettiğim birşey var. belki daha önceden yapan olmuştur. hep konuşulmakta, en verimli ve kullanışlı hacim 1776 cc diye. merak ettiğim şey ise diğer hiçbir şeyi değiştirmeden sadece hacmi 1776 cc yapsak nasıl olur. benim istediğim tork eldesi. devirle, yüksek beygirle fazla ilgilenmiyorum. zaten voslarımızın krank yatakları yüksek devire hiç uygun değil. standart solex karbımız(1600 cc) bu hacmi besleyebilirmi?. 1600 silindir kapaklarının sibopları yeterli olurmu? forumlardaki diğer konuları okudum bununla ilgili. elbette dereceli egzantrik, kapak taşlama, sibop genişletme, headers ve çift karbla en verimli hale geldiğini biliyorum ama kimse standart halde bu hacimde ne olur konuşmamış. konuyla ilgili arkadaşların yorumlarını bekliyorum. saygılar.


............
tolga ataman
Vosdost
Mesajlar: 151
Kayıt: Pzr Haz 27, 2010 9:59 pm
Vosvosumun adı: Rüknettin
Konum: ögrenci

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #2 gönderen tolga ataman » Prş Şub 10, 2011 1:18 am

ben ustamla bu konuyu epey tartıstım aslında orjinal blok olcagı için bloktan sorun çıkartabilir dedi bana
büyük hayran!...
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #3 gönderen vosbik » Prş Şub 10, 2011 4:50 pm

slm.en verimli en kullanışlı demek yanlış olur.maliyet anlamında daha ucuz ve stock 1600 motora daha yakın olduğu için blok açısından daha toleranslı olduğu söylenebilir.sadece piston çapını büyüterek diğer aksamları 1600 motor malzemeler ile kullanmak bir sorun oluşturmaz.ancak motorujn sunduğu güçten daha az yararlanılır.en azından bir headers, elektronik ateşleme ve daha büyük memelere sahip bir karbla,(ya da 40 lık weberle) motorun gücünü daha rahat alırsınız.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #4 gönderen vosvosserdar » Prş Şub 10, 2011 5:59 pm

usta çok önemli zira ben 2000 e yakın para verdim 11o dan yukarı çıkamıyom.çogu parça sıfır değişmesine ragmen kompresör değerlerimde eh işte.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2335
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #5 gönderen orko » Cum Şub 11, 2011 8:56 am

serdar 110 güzel hız daha fazla basıp ne yapacaksın ki :)
stresss...
mevlana
Vosdost
Mesajlar: 44
Kayıt: Cum Tem 16, 2010 6:11 pm

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #6 gönderen mevlana » Cum Şub 11, 2011 11:56 pm

BEN 1300 DEN 1600 E ÇIKARMIŞTIM.BLOK HİÇ AÇILMAMIŞTI.SİLİNDİR KAPAKLARINI GENİŞLETİP BİRDE PİSTON GÖMLEK ALIP TAKMIŞTIM.AMA KRANKIR,EGZANTİRİKTİR BUNLAE1300E UYGUNOLDUĞU İÇİN HARARET SORUNU İLE KARŞILAŞIM.30-40 KM ARACA YÜKLENDİĞİMDE( HAVA SOĞUKTA OLSA) YAĞ LAMBASI YANMAYA BAŞLIYOR VE ARAÇ ÇEKİŞTEN DÜŞÜYORDU. BENCE ARKADAŞIN DEDİĞİ GİBİ 40 LIK WEBER ,HEADERS GİBİ UYGULAMALAR YAP.HA BEN İLLAKİ YAPICAM DERSEN BLOK İÇİNİ GÜÇLENDİRMENDE ÇOK FAYDA ÖRECEKSİN.
Kullanıcı avatarı
ADOLF
Vosdost
Mesajlar: 63
Kayıt: Prş Oca 19, 2006 6:54 pm
Konum: KONYA

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #7 gönderen ADOLF » Cmt Şub 12, 2011 11:06 am

ey mevlana; senin hararet sorunun başka sebeptendir.krank ve eksantirik aynı zaten.sen yağ radyatörünü bi değiştir.ama ordan da olacağını zannetmiyorum.senin motorda krank yataklarında sorun vardır gibi geliyor bana.piston değiştirme işlemini yaparken yatakların ve yağ pompanı kontrol ettin mi?
Tarkan Alkış
Vosdost
Mesajlar: 45
Kayıt: Pzr Şub 22, 2009 7:09 pm
Vosvosumun adı: romeo

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #8 gönderen Tarkan Alkış » Pzr Şub 13, 2011 1:22 am

hacim büyütmeyi sadece piston gömlek takımıyla yapacaksan 1641 cc yap daha iyi
neden
1776 cc yaptın piston gömlegi standart silindir kapakların kaldı carb 34 pict standart egzost sistemine sahip bi motorun oldu sorunlar

karbüratör motorlar için dizayn edilirken performans yakıt ekonomisi ve motorun verimli çalışması göz önüne alınarak boğaz ölçüsü hava ve yakıt jetleri hesap edilir
aynı şeyler silindir kafaları egzost sistemi ve egzantirik içinde geçerli
sorunlar ne olur
devir istemiyorsan standart kafalar yeter ama karb ve egzost sandart olmaz standart carb yetersiz olur motorunu beslemez düzensiz bi karışım daha fazla yakıt ama daha az güce sebep olur solexlerde venturi ve meme değişimi mümkün değil yani weber yada delorto benzeri karb ihtiyacın olacak egzost sistemi zaten gaz çıkışını etkiliyorki kaldı daha büyük hacimde hiç yetmeyecek birde headers olmadan 1600e denk yada belki daha kötü bi gücün olacak
çünkü 1776 için yeterli hava yakıtı standart carb sağlamayacak farklı bir carb la degiştirip saglasanda içeride yanmış gazı dışarı atamayacaksın bunlarda neyazık eksi olarak dönecek
ama hacimden vazgeçip dual carb ve headers düşünürsen beklediğini epeyce sana verir

basit örnek gerekirse sadece headers ve dual carb degişimi 10-15 hp civarı sana dönüyor ve gaza abanmazsan daha az yakıyorsun normal kullanımda. ama fazla basarsan çok yakıyor tabiki
mevzubahis vatan ise gerisi teferruattır
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #9 gönderen vosbik » Pzr Şub 13, 2011 12:32 pm

slm.solex karbın 2300 cc lik bir motorda bile randımanlı çalışırkaldı ki solex orjinal karblarda memeler değişir.mantıklı olan tabiki hacim oalrak büyütülmüş bir motorda headers ve en azından dual olmasa bile single çift boğaz karb kullanmak.ancak imknalar ölçüsünde 1800 lük bir makina 1600 ün karbı ve silindir kapaklarıyla ve eksoz sistemiyle düzgün bir işçilikle 1600 denkötü bir sonuç sergilemez.ancak daha fazlasını verecek bir mooru törpülemiş oluruz.iyi bir headers ve elektronik ateşleme ile birlikte bile standart bir 1600 cc oldukça farklı sonuçlar verir.birde karb değişimi vb bu duruma eklenirse sonuç dahada güzel olur.dereceli eksantrik hacim büyütme, silindir kapaklarının büyütülen hacme uygun olarak seçilmesi, oo0 bosch vakumsuz ateşleme, gerçek bir headers ve dual 40 ya da 44 lük weber ile ciddi güçlü bir makina yapılır. (yarışlara vb girilmeyecekse şehir içi ve uzun yolda normal bir kullanıcı için fazlasıyla yeterli olur)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
mevlana
Vosdost
Mesajlar: 44
Kayıt: Cum Tem 16, 2010 6:11 pm

Cvp: 1776 cc sadece hacim büyütme

Mesaj #10 gönderen mevlana » Pzt Şub 14, 2011 10:52 am

evet sorun oralarda sevgili adolf..olanlar oldu demiş İlhan İREM...Olan oldu bizim tosbaya:).ben 1300 mototra döndüm zaten.artık son hafta çıkarıyorum kaporta boyadan.

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir