hangi yağı kullanmalıyım??

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #11 gönderen yavuzss » Sal Eyl 13, 2011 8:24 pm

Kışın sert geçtiği bölgelerde 20W50 yerine 10W40 hatta çok soğuk bölgelerde 0W40 kullanılabilir. Ancak hava ısısının sıfırın pek altına inmediği yerlerde 20W50 4 mevsim kullanılabilir. Sentetik ve yarı sentetik yağların fiyatı daha yüksek madeni yağlara oranla, buna karşılık sentetik yağlar daha uzun süre özelliğini kaybetmiyor. Ancak bizim motorlarda yağ filtresi yok sadece süzgeç var. Bu sebeple yağımızı sık sık değiştiriyoruz, 3000 en fazla 5000km olunca değişiyor veya değişmesi gerekiyor yağ özelliğini kaybetmeden. Bu durumda kaliteli yağ kullanımındansa ucuz yağın sık sık değiştirilmesi daha mantıklı oluyor.


Kullanıcı avatarı
eros
Vosdost
Mesajlar: 26
Kayıt: Sal Nis 11, 2006 2:20 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: badem
Konum: istanbul

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #12 gönderen eros » Çrş Eyl 14, 2011 12:24 am

bp visco 2000 20/50 kullanıyorum son derece memnunum
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #13 gönderen vosvosserdar » Çrş Eyl 14, 2011 3:44 pm

evet .en kaliteli yağdan ziyade 3000 km de bir sıradan marka da olsa yağ değişmesi daha iyidir.

ayrıca aldanıpta kesinlikle yağ katkısı atmayın.hatta şuan en pahalılarından olan ve çok övülen motorsılk dahi atmayın.

bp markasınında 2000 serisinin termo activ diye yağı var onu kullan.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
Kullanıcı avatarı
canrsln
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt Ağu 31, 2009 5:29 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: MÜZEYYEN
Konum: İSTANBUL

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #14 gönderen canrsln » Prş Oca 19, 2012 7:25 pm

internette ucuz yağın litresi 8.5 lira castrol20/50 11.5 lira.bilemedin 13.5. aradaki fark bence gereksiz.bende bu konuyu araştırıyordum hatta forumda sormuştum ama uğraşıp enucuz.com dan bu fiyatları aldım.en yakın zamanda da artık yağ değişimi yaparım komple.
vwrh+
Vosdost
Mesajlar: 7
Kayıt: Çrş Tem 04, 2012 10:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #15 gönderen vwrh+ » Çrş Tem 04, 2012 11:49 pm

castrol 10-40 kullanılsa nolur 5000de bir değişerek zararlımı olur benim bildiğime göre sentetik ve yarı sentetik yağlar motoru daha iyi korur ve ilk çalıştırma zamanında daha çabuk yağlama yapar öyleki 20-50 yağ kullanan bir araç tam yada yarı sentetik yağ kullanan bir araca göre daha çabuk aşınma göstericektir evet bende minibüsçülerden öğrenmiştim yağ soğutmalı motorlarda 20-50 daha iyi soğur diye fakat bu işlemi motor kayışına takılan bi soğutucu pervaneylede halledebilirz vosos neden 10-40 değile 20-50 bunu açıklayabilrmisinz
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #16 gönderen gürhan » Sal Tem 10, 2012 9:24 pm

vwrh+ yazdı:castrol 10-40 kullanılsa nolur 5000de bir değişerek zararlımı olur benim bildiğime göre sentetik ve yarı sentetik yağlar motoru daha iyi korur ve ilk çalıştırma zamanında daha çabuk yağlama yapar öyleki 20-50 yağ kullanan bir araç tam yada yarı sentetik yağ kullanan bir araca göre daha çabuk aşınma göstericektir evet bende minibüsçülerden öğrenmiştim yağ soğutmalı motorlarda 20-50 daha iyi soğur diye fakat bu işlemi motor kayışına takılan bi soğutucu pervaneylede halledebilirz vosos neden 10-40 değile 20-50 bunu açıklayabilrmisinz


vosvosların motorları normal araçlar gibi 95 derece ile sınırlandırılmamıştır...yağ sıcaklığı bazen 140-160 derecelere kadar çıkar...öyle bir durumda koyduğunuz 10/40 yağ su gibi olur, yağ basıncı kalmaz motorda.
izustun
Vosdost
Mesajlar: 273
Kayıt: Prş Haz 09, 2011 10:23 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Semoş
Konum: İstanbul-Antalya

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #17 gönderen izustun » Çrş Tem 11, 2012 11:57 pm

sentetik yağların vosvoslar için iyi olmadığını okumuştum bende nedenini hatırlayamadım şimdi.vosvosun için en iyisini istiyorsan koyacaksın castrol 20/50'yi 3000km'de birde değiştireceksin için rahat etsin hiçbirşey olmaz.pervane olayına gelince o tamamen bir aldatmaca.vosvosun silindirleri kaputu açtığınızda karşınıza çıkan yerde değil bunun altında bulunur.arada sac olduğu için siz silindirleri motor kapağını açıp göremezsiniz.üst tarafta her ne kadar pervane ile hava sirkülasyonu sağlasanda ısının asıl üretildiği yer olan silindirlere hiçbir etkisi olmayacaktır çünkü arada sac var dediğim gibi.
bütün bunların yanında vosvosun motoru gerçekten dahiyane bir mühendislikle tasarlanmış ve oldukça oldukça cesur bir tasarıma sahip bir motor.
alman mühendisler inan bana hiçbirşeyi atlamamışlar.bizim tutupta pervane eklememize hiçmi hiç gerek yok.bunu vosvosumu birkaç sene antalya'da kullanmış birisi olarak söylüyorum.
bizim insanımız hava soğutmalı olduğundan motorsiklet motoru falan gibi birşey sanıyor.hep kafalarda vosvos hemen hararet yapar düşüncesi var.
aslında geçenlerde şunu düşündüm burdada yazayım yeri geldi.herhangi bir mekanik aksam genelde ne kadar basitse o kadar başarılı ve sorunsuzdur.su soğutmalı motorlar hava soğutmalılara göre çok daha fazla aksama sahip.ve yıllar geçtikçe ya patlayan hortum ya delinen radyatör ya açılmayan fan.....
giderde gider.80 modelin altındaki her arabanın hararet yapma bundan dolayı yolda kalma ihtimali oldukça yüksektir.sürekli gözetim altında tutulması gerekir.fakat vosvoslarımız fan kayışı sağlam oldukça yağıda çok eskimedikçe herzaman soğutma yapar arkadaşlar.vosvosun çok daha basit olan soğutma sistemi kesinlikle onu yaşıtı su soğutmalılardan çok daha sorunsuz hale getiriyor.
bir düşünün yol kenarına çekmiş kaç tane şahin toros broadway gördünüz.inanın bunların %60'ı hararet yapıp orda kalmıştır.sebebi basit su soğutmasında çok daha fazla parça var ve bunlar eskiyince arıza kaçınılmaz oluyor
Resim

(o\_!_/o)
vwrh+
Vosdost
Mesajlar: 7
Kayıt: Çrş Tem 04, 2012 10:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: hangi yağı kullanmalıyım??

Mesaj #18 gönderen vwrh+ » Çrş Tem 18, 2012 10:26 pm

izustun yazdı:sentetik yağların vosvoslar için iyi olmadığını okumuştum bende nedenini hatırlayamadım şimdi.vosvosun için en iyisini istiyorsan koyacaksın castrol 20/50'yi 3000km'de birde değiştireceksin için rahat etsin hiçbirşey olmaz.pervane olayına gelince o tamamen bir aldatmaca.vosvosun silindirleri kaputu açtığınızda karşınıza çıkan yerde değil bunun altında bulunur.arada sac olduğu için siz silindirleri motor kapağını açıp göremezsiniz.üst tarafta her ne kadar pervane ile hava sirkülasyonu sağlasanda ısının asıl üretildiği yer olan silindirlere hiçbir etkisi olmayacaktır çünkü arada sac var dediğim gibi.
bütün bunların yanında vosvosun motoru gerçekten dahiyane bir mühendislikle tasarlanmış ve oldukça oldukça cesur bir tasarıma sahip bir motor.
alman mühendisler inan bana hiçbirşeyi atlamamışlar.bizim tutupta pervane eklememize hiçmi hiç gerek yok.bunu vosvosumu birkaç sene antalya'da kullanmış birisi olarak söylüyorum.
bizim insanımız hava soğutmalı olduğundan motorsiklet motoru falan gibi birşey sanıyor.hep kafalarda vosvos hemen hararet yapar düşüncesi var.
aslında geçenlerde şunu düşündüm burdada yazayım yeri geldi.herhangi bir mekanik aksam genelde ne kadar basitse o kadar başarılı ve sorunsuzdur.su soğutmalı motorlar hava soğutmalılara göre çok daha fazla aksama sahip.ve yıllar geçtikçe ya patlayan hortum ya delinen radyatör ya açılmayan fan.....
giderde gider.80 modelin altındaki her arabanın hararet yapma bundan dolayı yolda kalma ihtimali oldukça yüksektir.sürekli gözetim altında tutulması gerekir.fakat vosvoslarımız fan kayışı sağlam oldukça yağıda çok eskimedikçe herzaman soğutma yapar arkadaşlar.vosvosun çok daha basit olan soğutma sistemi kesinlikle onu yaşıtı su soğutmalılardan çok daha sorunsuz hale getiriyor.
bir düşünün yol kenarına çekmiş kaç tane şahin toros broadway gördünüz.inanın bunların %60'ı hararet yapıp orda kalmıştır.sebebi basit su soğutmasında çok daha fazla parça var ve bunlar eskiyince arıza kaçınılmaz oluyor

çok güzel açıklamışsın teşekkürler sıradan bi hava soğutmalı olmadğını biliyorum hava+yağ soğutmalı verim alınırmı diye merak etmiştim pervaneden teşekkürler tekrardan

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir