Güç arttırımı için tavsiye

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Blueeagle
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Tem 26, 2011 2:50 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Arthur

Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #1 gönderen Blueeagle » Çrş Oca 04, 2012 5:41 pm

Kullandığım vosvos AR motorlu 1300 den 1600 e dönmüş bir 1974 1303 bu araçta aracın çalışma düzenini bozmadan ve hatta daha da iyileştirerek performansı belirli bir derece arttırmak için karbüratör değişimi, dereceli egzantrik ve headers (Kalorifer kesinlikle iptal olmayacak bir model) düşünüyorum. . Çift karbüratör değil aracın en verimli çalışacağı tek karbüratör düşünüyorum. Aracın muhtemelen şanzumanı 1300 içindir ona da dokunmak istemiyorum.

Sizce belirttiğim çerçeveye uygun olarak hangi markaların hangi modellerini kullanmalıyım? Birde ortalama maliyetleri ne olur acaba?


hunterakon
Vosdost
Mesajlar: 238
Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 10:04 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Maviş
Konum: Ankara

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #2 gönderen hunterakon » Prş Oca 05, 2012 4:11 pm

yorum olarak algılama sadece tavsiye
benim maviş 1600 cc 1300 den çevirilme
karbüratör fln 1600cc uygun herhangi bir + işlem yaptırılmamış(özellikle dereceli eksantrik demişsin enterasan çünkü bu araçlarda öyle bir parça yok:D eğer varsa ben gerçekten bilmiyorum )headers yaparsan kalorifer iptal olur yine varsa iptal olmayan öyle bir ürün yine bilmiyorum .
gelelim sadede ben otobanda gidiyorum gaz bitti benzine aldım rampa yukarı abartmıyorum
140 la gidiyordum sol şeritte önümdeki arabadan yol istedim RAMPA YUKARI!
aracımda herhangi bir sonradan takılan performans arttırıcı bir şey yok bu araçlar 40 küsür yıllık araçlar bunlarla oynarsan oda senle oynar dans ettirir adama.hergün ustasına gider ustam bu olmadı şu olmadı çok yakıyor kesiklik yapıyor cart curt.
senin o vosa yapabileceğin tek şey
sibob ayarı düzgün bir distribütör güzel bir karbüratör ayarı eğer düşünürsende elektronik ateşleme buji kablolarını değiştir.daha fazla performans bekleme 40 yaşındaki bir arabadan bahsediyoruz sonuçta benim fikrime katılan arkadaşlar çok olacaktır.dahada fazla zorlarsan sana tavsiyem new beetle almandır (yeni modeli çokiyiymiş:D)
Resim
Blueeagle
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Tem 26, 2011 2:50 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Arthur

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #3 gönderen Blueeagle » Prş Oca 05, 2012 4:51 pm

Dereceli egzantrik takılabilir mi bir faydası olur mu diye sormuştum. Elbetteki orjinalde yok. Bir iki forumda kalorifer iptal olmadan takılan headers modelinden bahsediyorlar ama hangisidir nerden bulunur onu öğrenmek istiyorum. Elektronik ateşlemem t3 elektronik ateşlemesi zaten şu an takılı, benim istediğim saatte 200 gidecek bir vosvos değil olabildiğince seri bir vosvos. Birde yanlış düşünüyor olabilirim ama sanki 35 yıllık bir karbüratör modelinden daha verimli olabilecek yeni bir karbüratör modeli tavsiyesi olur diye sordum. Mutlaka standart karbüratörden daha iyi çalışacak bir takım mekanik üstünlüğü olan karbüratör vardır.
mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #4 gönderen mahoni38 » Prş Oca 05, 2012 5:03 pm

Ataklık için Turbolu vw motoru var (canada da bi site satıyordu 10 bin dolard) onu al :) (keske tabi)
Performans işi ile ilgilenin 3 kişi biliyorum (bariz bilidğim)
1- KaferS
2- Tohan
3- Adını unuttum i mi :S
(forum kullanıcı adları ile yazdım ) KaferS de cift boğazlı dellardo karbiratör seti var. AT sanzımaman var 175 km falan yapmıyor demişti.
yani güzel cift boğazlı karbiratör (weber de olur sanırım cip1 de var) AT şanzıman güzel seri bi araç olur diye düşünüyorum.
www.cip1.com a bak headers da var. ayrıca bence amaç performans ise kalöriferden vazgeçilebilir.sonuçta sıfır bi webosta alınır koyulur hakulade ısnılır. (tabi imkan melesi)
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]
34alp15
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Pzt Ağu 16, 2010 1:15 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Herbie

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #5 gönderen 34alp15 » Prş Oca 05, 2012 5:15 pm

biz KaferS e arkadasından 160 ile yetişemedik arayı açtı uzadı gitti :S
Resim
Blueeagle
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Tem 26, 2011 2:50 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Arthur

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #6 gönderen Blueeagle » Prş Oca 05, 2012 5:21 pm

Kalorifer ve webato arasında çok düşündüm ve araştırdım. Sonra İstanbul şartları için kaloriferin son derece yeterli olduğu kanatine varıp kaloriferi güzelce yaptırdım. Kesinlikle kaloriferi iptal ettirmeyi düşünmüyorum. Performans artacak diye donmaya niyetim yok. AT şanzıman olayını düşüneceğim ama mevcut şanzımanda gayet iyi durumda o yüzden mevcudu korumak istemiştim.

Yani istediğim yapılacak bir takım orjinalliği bozmayacak değişiklikle ortalama 20 bg civarı bir artış olsa yeter diye düşünüyorum. Fazla mevcut yapıyı ve keseyi zorlamadan. cip1 i inceleyeceğim birisi weber prograssive 36 önermişti.
Kullanıcı avatarı
superkahraman
Vosdost
Mesajlar: 71
Kayıt: Cum Kas 09, 2007 11:19 pm
Konum: Kadıköy

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #7 gönderen superkahraman » Prş Şub 16, 2012 8:58 am

Amacın mevcut yapıyı ve keseyi zorlamamak ise, aklını da zorlama derim :)

Yapmaya kalkışacağın şeyler öyle 3-5 liraya olcak işler değil..

Çift karbüratör, dereceli egzantrik, headers... Bunların hepsi yapılabilir (yukarıda yazdığın gibi tek karbüratör en verimlisi değildir) ancak ciddi bilgi-birikim, zaman, emek ve paraya ihtiyaç duyacaktır.

Maliyet olarak da çıkardığın toplam maliyet x 2 kadar bir para yer.
hunterakon
Vosdost
Mesajlar: 238
Kayıt: Pzt Eyl 05, 2011 10:04 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Maviş
Konum: Ankara

Cvp: Güç arttırımı için tavsiye

Mesaj #8 gönderen hunterakon » Cum Mar 02, 2012 12:56 pm

gerçekten anlamadığım için soruyorum bu araçta egzantrik milinin nerde olduğunu biri bana söyleyebilirmi orjinal vos motorundan bahsediyorum nerede bi mil? ben sadece krank kasnağını görüyorum kaputu açınca :) bide ona bağlı alternatör var tahmin ediyorum yine subabların çalışmasıda krank kasnağına bağlı olan iticilerden alınıyor diye biliyorum
Resim

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir