MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #1 gönderen dawsons-creek » Sal Şub 21, 2012 2:32 pm

Herkese merhabalar. 1200 bir motorun 1300 veya 1600 e yükseltilmesinin vosvosun tüm aksamlarına yararları ve zararları ne olabilir.


Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #2 gönderen efemm006 » Çrş Şub 22, 2012 9:52 am

Orjin parçaları kullanırsan sıkıntı kalmaz.Motor yükseldikçe şanzımanın yetersiz kalacaktır.onuda yükseltmen gerekecek.
Erdi Hasırcı
Doğu
Vosdost
Mesajlar: 419
Kayıt: Pzt Mar 14, 2011 5:10 pm
Kan Grubu: AB Rh +

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #3 gönderen Doğu » Çrş Şub 22, 2012 7:33 pm

1300 motoru toplarken 1600 yapan çok ama 1200' ü toplarken yine 1200 den devam ediyor bir çok insan. Özel bir sebebi mi var?
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #4 gönderen mondiaynali » Çrş Şub 22, 2012 11:45 pm

En iyisi 1.6 bence hem diğerleri ile aynı yakıyor hem daha güçlü. Bir zararı yoktur yükseltmenin fakat motorun bağlı olduğu parçaları da motora göre düzenlemekte fayda var arkadaşın söylediği gibi şanzuman.
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
vosvoscu7389
Vosdost
Mesajlar: 21
Kayıt: Pzt Mar 01, 2010 4:07 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #5 gönderen vosvoscu7389 » Prş Şub 23, 2012 3:14 am

1300 motor un parçaları pek bulunmuyor o yüzden 1600 e çeviriyolar ve piston gömlek ve çoğu parça oluyor 1200 motorda ise bloğu tornalatmak gerekiyor o yüzden 1200 e devam ediyorlar ama 1600 gerçektende hepsinden iyi ve yakıtlarıda aşşağı yukarı aynı
iyi soför kalmaz rampada müslüm gürses sığmaz ıpoda :)
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #6 gönderen dawsons-creek » Cmt Şub 25, 2012 7:18 pm

Benim motorum 1200 ve iyi durumda değil. Rektefiyeye girecek yenilenecek ben de bu işlkem esnasında motoru biraz yükseltmek istiyorum. Amacım aracı şehir içi deli gibi kullanmak değil. Sakin kullanan biriyim çok fazla hıza igtiyacım yok ancak uzun yola sıkça çıkıyorum ve motor yokuşlarda çok zorlanıyor. 3 den 2 ye atıyorum. Belki de motorun durumundandır ama yağtırmışken yükseltmek istiyorum 1600 olmaz mı bu motor usta halledemez mi ve fiyat nasıl olur tüm parçalar dahil onu merak ediyorum.
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #7 gönderen mondiaynali » Pzr Şub 26, 2012 10:48 pm

ustalar halleder 1500-2000 arası bir maliyet çıkar ama motor alıp takmak daha mantıklı 1.6 o biraz daha hesaplı olur işçilik çok olmayacağı için.
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #8 gönderen efemm006 » Pzt Şub 27, 2012 8:54 am

Şanzımanla birlikte yapacaksanız eğer motoru kaba olarak 3000 i gözden çıkarın derim.1200 sanzımanı oldukça sıkacaktır sizi.
Erdi Hasırcı
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #9 gönderen dawsons-creek » Pzt Şub 27, 2012 9:18 pm

çok kararsız kaldım 1200 olarak yeniden yaptırsam performans n olacaksa yeni motor almak daha mantıklıe derece düzelir onu da bilmiyorum. Çünkü aldığımdan beri çekişi düşüktü. o kadar masraf
reklilker
Vosdost
Mesajlar: 83
Kayıt: Sal Kas 02, 2010 12:51 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Ece
Konum: Konya

Cvp: MOTOR HACMİ YÜKSELTMENİN YARARLARI VE ZARARLARI

Mesaj #10 gönderen reklilker » Sal Şub 28, 2012 12:45 pm

Benim motorum 1300 ve ben de 1600 çift manifolt yapmayı düşünüyorum. Ancak bir arkadaş yapmışken 1800 yap dedi.. Bunun piston, kapak, gömlek vs. parçalarını nereden bulabilirim ya da ölçüleri nelerdir. teorik bilgi lazım.. yapan var mı?
[highlight=#ffff40]New Life![/highlight]

Resim

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir