1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Ayaz_241
Vosdost
Mesajlar: 23
Kayıt: Sal Eki 04, 2011 1:32 pm
Kan Grubu: B Rh +

1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #1 gönderen Ayaz_241 » Cmt Mar 31, 2012 1:52 pm

Motor 1600 olmuş fakat baskı balata 1300 böyle olması ne gibi eksiler yaratır,yakıt performans gibi kavramlarda eksi yada artımız olurmu bu sekilde binmek mantiklimi


Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #2 gönderen efemm006 » Cmt Mar 31, 2012 9:35 pm

Mantıken 1300 baskı ve balatanın çapı küçük olduğundan motorun fazla yük bindirmesiyle erken patlak verecektir.1600 e çevirmekte fayda var diye düşünüyorum.
Erdi Hasırcı
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #3 gönderen şamkuteytsa » Sal Nis 17, 2012 12:48 pm

ben de aynı şeyi merak ediyorum. 1300 den gömlek falan değişmiş 1600 e dönmüş bizimki.
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #4 gönderen gürhan » Sal Nis 17, 2012 5:27 pm

motorlar rektefiye olurlarken hacmi 1600e çıkarıyorlar genelde...ancak sağlıklı 1600 şanzıman her zaman bulunamadığı için şanzuman değişmeden kalıyor...Dolayısıyla 1600 motor 1300 şanzıman ikilisiyle hızlı kalkışlar yapılabiliyor, ancak şanzıman 120 kmlerde bitiyor ve motora az geliyor...Motor bağırdığı halde 120 nin üstüne çıkamıyor...Fazla yakıt harcayan ve harcadığı oranda gitmeyen bir sistemde kmye düşen yakıt fazla oluyor maalesef.
Şanzımanı değiştirmeseniz de uygun oranlı ayna mahruti (8/31 diye tabir edilir) değişimiyle şanzımanınızı 1600 çevirebilirsiniz.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #5 gönderen şamkuteytsa » Çrş Nis 18, 2012 1:24 am

o ne demek gürhan abi?
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #6 gönderen gürhan » Çrş Nis 18, 2012 4:11 pm

şanzımanı 1300 yada 1600 yapan şey ayna mahruti dişli taklımıdır...1300 şanzımanlarda bu oran 8/35 tir. küçük dişli 8 büyük dişli 35...
35/8=4,375
31/8=3,875
diğer bir tabirle 1300 şanzımanda motorun 4,375 turunda şanzıman bir gidiyor, 1600 şanzımanda motorun 3,875 turunda şanzıman bir tur atıyor.
Resim
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #7 gönderen şamkuteytsa » Prş Nis 19, 2012 12:00 am

teşekkür ederim abi
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Blueeagle
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Tem 26, 2011 2:50 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Arthur

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #8 gönderen Blueeagle » Prş Nis 19, 2012 8:13 am

Bu işlemin maliyeti nedir acaba? Bende de aynı sorun var. 80 km den sonra motor bağırmaya başlıyoor. 120 km den sonra olay bitiyor. Bu da özellikle gereksiz motor sesi rahatsızlığına yol açıyor. Normal 1600 kullanmadığım için kalkışlarda serilik olayının farkında değilim.
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #9 gönderen gürhan » Prş Nis 19, 2012 9:58 am

Blueeagle yazdı:Bu işlemin maliyeti nedir acaba? Bende de aynı sorun var. 80 km den sonra motor bağırmaya başlıyoor. 120 km den sonra olay bitiyor. Bu da özellikle gereksiz motor sesi rahatsızlığına yol açıyor. Normal 1600 kullanmadığım için kalkışlarda serilik olayının farkında değilim.


maliyetten önce sağlam bir şanzuman yada dişli takımı bulacaksınız...işçilik dahil en az 500-600 olur.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: 1600 motorda 1300 baskı balata Volan

Mesaj #10 gönderen yavuzss » Pzr May 20, 2012 7:33 pm

1300 şanzımana 31 diş ayna dişlisi takılırsa normal 1600 şanzımandan az daha yüksek sürate çıkılabilir :)

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir