vosvos sürüş tarzı

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
mericdurna
Vosdost
Mesajlar: 243
Kayıt: Cmt Şub 25, 2012 12:52 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Abbas
Konum: İzmir,Denizli

Cvp: vosvos sürüş tarzı

Mesaj #11 gönderen mericdurna » Sal Haz 26, 2012 3:02 pm

biraz kas yapmissindir, biraz da direksiyon alismistir, o sayede guzellesmistir :) benim abbasin direksiyonu amcamin 98 model hyundai'sinden daha hafif :) amcam kiskaniyo :)


Yolcudur Abbas, bağlasan durmaz :)
patpat30
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Pzr Tem 22, 2012 6:49 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: vosvos sürüş tarzı

Mesaj #12 gönderen patpat30 » Pzr Tem 22, 2012 7:03 pm

izustun yazdı:arkadaşlar yaklaşık 3 senedir vosvos sürüyorum.sormak istediğim birşey var size
vosvos kullanırken 2 türlü durumda motoru kompresyona bindiriyorum.birincisi yokuş inerken mesela vitese takıyorum ve gaza hiç dokunmuyorum.gerekirse biraz frenliyorum.
2.si ise mesela 50mt ilerde kırmızı yandı duracağım ayağımı gazdan çekiyorum devir iyice düşene kadar gaza basmadan yavaşlamasını bekliyorum.
bunu yapmamdaki amacım yakıt tasarrufu yapmak ve soğutma yapmak.keza gaza basılmadığı zaman motor kompresyonda nerdeyse hiç benzin çekmiyor,rölantiden bile az yakıyor diye biliyorum ayrıca içinde yanma gerçekleşmeyen motora fanın yüksek devirde vurması motorun daha fazla soğumasını sağlayacaktır diye düşünüyorum.
şimdi soruma geleyim:
bazı arkadaşlar yazmış hava soğutmalı motorda bunu yapmak yataklara zararlı kol çıkarabilirsin vs. diye.bu dediğim hareketleri motoru çok bağırtıp yapmıyorum.mesela 50-60km ile 4.
viteste giderken 2000dd civarı giderken yapıyorum.keza yokus inerkende 50km hızla 3. viteste falan iniyorum
acaba motora zararmı veriyorum bunu merak ediyorum.
beni aydınlatırsanız çok sevinirim.

öncelikle herkese kolay gelsin. hocam doğru olanı yapıosunuz öncelikle şunu söleyim yanma yapmayan motoru evet daha çok soğutur o şekilde. ama bunu yapmadaki risk şanzumanla ilgili motorla ilgili diil. bendede üstü açık 1970 model 1300 var. :yıldız: kırmızı ışığa yaklaşıken yada yokuştan inerken el hissiyle vitesi tatlı sert yoklamalısınız.geri atmamalı vites. yoksa bişey olmaz soğur o şekilde... kolay gelsin herkese
Kullanıcı avatarı
atakan77
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 677
Kayıt: Çrş Ağu 29, 2007 7:48 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Turna
Konum: İzmir

Cvp: vosvos sürüş tarzı

Mesaj #13 gönderen atakan77 » Pzr Tem 22, 2012 10:56 pm

izustun yazdı:sanırım direksiyon sertliği rotillerle ilgili.geçen hafta rotilleri değiştirdim muayene yüzünden.orjinal alman olanları çıkardık üzerinden yerli yan sanayi takmak zorunda kaldık.remzi usta dedi ağırlaşacak direksiyonun hazır ol diye.cidden çok farketti başta.benim direksiyonum tüy gibiydi bundan önce çok memnundum.(tüvturk'e burdan birkez daha sövüyorum) :sinir:
orjinal alman olanlar varmış piyasada fakat fiyatı 3 katı.şimdilik param olmadığından taktıramadım ama bir ara orjinallerini alacağım.
rotilleriniz orjinal olursa vosvosun direksiyonu tüy gibi arkadaşlar.üstelik bende 185 lastik var,ona rağmen park ederken durduğum yerde tek parmağımla çevirirdim.
bu arada bir not:
rotiller değişeli 4 gün oldu,bana ilk takıldığından çok daha hafif geliyor şimdi.nerdeyse eskisi gibi.
benmi alıştım yoksa rotiller mi alıştı çözemedim :)

var mı orjinal rotil piyasada şuan ben rastlamadım.
izustun
Vosdost
Mesajlar: 273
Kayıt: Prş Haz 09, 2011 10:23 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Semoş
Konum: İstanbul-Antalya

Cvp: vosvos sürüş tarzı

Mesaj #14 gönderen izustun » Pzt Tem 23, 2012 6:08 am

varmış öyle dediler bana.bende taktıramadım
Resim

(o\_!_/o)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: vosvos sürüş tarzı

Mesaj #15 gönderen yavuzss » Sal Eki 02, 2012 11:17 pm

Motor bu şekilde kompresyona girdiğinde çiğ benzin atar, hatta egzoz sisteminde delik varsa çat pat patlatır. Bir de motoru bir anda kompresyona birdirmek saplamaların atma olasılığını yükseltir.

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir