karbülatör memesi

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ugur67gs
Vosdost
Mesajlar: 22
Kayıt: Pzr Haz 05, 2011 2:22 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: PEMBE PANTER

karbülatör memesi

Mesaj #1 gönderen ugur67gs » Cmt Ara 01, 2012 12:01 pm

slm arkadaşlar vosumun motor 1600 karbülatörde yine büyük karbülatör.vosum çok iyi gidiyor fakat çok benzin harciyordu.100 km de 15 ltre bnzin harcıyordu en az.dayım motor ustası dayım bana karbülatörün memesi çok büyük küçük meme takalım yakıtın yüzde 60-70 oranında düşecegini söyledi.memeleri değiştirdik fakat değiştirdkten sonra hiç deneme zamanım olmadı ne kadar yakıyor diye.acaba dayımın dediği gibi yakıtım düşermi.çıkartılan meme solex 122,5 takılan meme 117. vosum şimdi kilomtrede ortalama kaç kuruş yakar. :intahar:


Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #2 gönderen efemm006 » Cmt Ara 01, 2012 12:25 pm

Esas yakması gereken değer 11-12 lt civarında zaten.%60 -70 düşme gibi bir şansı yok.
Erdi Hasırcı
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #3 gönderen gürhan » Cmt Ara 01, 2012 10:53 pm

Deneyeceksin uğur başka çare yok...Genel olarak söylenen meme küçüldüğünde verilen yakıt yetişmediği için daha fazla gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve yakıtta bir değişiklik olmuyor. Ancak karbüratör harici yenilikler ve ayarlamalarda gerekiyor yakıtın düşmesi için...Ufak meme ile bir müddet kullan...çekişte bir değişiklik olmuyor ve yakıtında düşüyorsa ne mutlu. Bizde peşinden geliyoruz o zaman.
ugur67gs
Vosdost
Mesajlar: 22
Kayıt: Pzr Haz 05, 2011 2:22 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: PEMBE PANTER

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #4 gönderen ugur67gs » Pzt Ara 03, 2012 12:00 pm

gürhan yazdı:Deneyeceksin uğur başka çare yok...Genel olarak söylenen meme küçüldüğünde verilen yakıt yetişmediği için daha fazla gaza basma ihtiyacı hissediliyor ve yakıtta bir değişiklik olmuyor. Ancak karbüratör harici yenilikler ve ayarlamalarda gerekiyor yakıtın düşmesi için...Ufak meme ile bir müddet kullan...çekişte bir değişiklik olmuyor ve yakıtında düşüyorsa ne mutlu. Bizde peşinden geliyoruz o zaman.



abi denedim vosumda benzin bitmişti.bidon ile 20 tl bnzin koydum ve yine yedek olarak her ihtimale karşı 10 liralık daha benzin aldım yanıma.bastım marşa çekişi düştü ama ben genelde şehir içi gezdiğim içi çok problem değil.ilerde zaten lpg taktırmayı düşünüyorum.yani lpg tartınca çekişim düşecegi için şimdiden alıştırıoyrum kendimi.çekiş öylede çok düşmedi yani yine sınırları zorlasam 160 yapabilrim.neyse abi 20 liralık benzinle yaklaşık 1 saat gezmişimdir şehir içinde ama sakin ve devirli bi şekilde ortalamada 40-45 km yapmışdır.evin önüne çektim vosumu halen benzin vardı.önceden olsa evin önüne gelmeden biterdi benzin yani çekiş biraz düşmesine ragmen yakıtın bitmeden gezmek güzel bişey abi :) :çiçek:

bu arada abi sana bişey sorcam abi elektrik tesisatı komple elden geçirttirdim.elden geçirttikten sonra abi yolda giderken yağ lambası yanmaya başladı.vosum sallandkca bi yanıyor bi sönüyor.bazende ilk kontağı açıtgımda sadece akü sarj lambası yanıyor.sonra yolda giderken birden yag lambası yanıyor.yağını kontrol ettim yagı full.ama dirksiyonun altında bi kablo var acayip ısınıyor.acaba neden böyle yapıyor.sigortadan olabilirmi yada yağ müşüründemi problem.korkuyorm motor yatak sara diye :onebe:
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #5 gönderen gürhan » Pzt Ara 03, 2012 11:09 pm

Lamba yandığında yağını kontrol ediyorsun yağ ful diyorsun...Müşüründe sıkıntı olabilir...Yağın seviyesini motoru stop ettikten 15 dakika sonra ölç. Seviyen çok yukarda olabilir..max çizgiyi geçmesin.
Elektrik konusuna bir şey diyemem...Bir şey çok yük çekiyordur, kablo aşırı ısınıyorsa. Kontrol ettirmekte fayda var.
Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #6 gönderen efemm006 » Sal Ara 04, 2012 12:50 pm

Müşür kablosunu bantlamayı dene belki bi yerlere değiyodur.
Erdi Hasırcı
ayvada
Vosdost
Mesajlar: 1
Kayıt: Pzt Ara 17, 2012 12:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: karbülatör memesi

Mesaj #7 gönderen ayvada » Pzt Ara 17, 2012 12:13 pm

1600 motor bombeli cam vosvos için karbüratör arıyorum bilgilerinize irtibat tlf 05322663624

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir