LÜTFEN ARTIK YARDIM EDİN

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

LÜTFEN ARTIK YARDIM EDİN

Mesaj #1 gönderen ercantopçu » Pzr Nis 15, 2007 12:13 am

ARKADAŞLAR KAÇ KEZ YAZDIM ANCAK YARDIM EDEN OLMADI, NE OLDU VOSVOSÇULAR ARASINDAKİ DAYANIŞMADA BİR SORUNMU VAR, UMARIM BÖYLE BİR ŞEY YOKTUR, BİZLER BU ARAÇLARI ANCAK BİRBİRİMİZE YAŞADIĞIMIZ SORUNLARI, BU SORUNLARIN KAYNAKLARINI VE ÇÖZÜMLERİ ANLATARAK AYAKTA TUTABİLİRİZ,
NEYSE BENİM SORUNUMA GELİNCE; ARKADAŞLAR; BENDE 1977 MODEL T2 BUS VAR, BU ARACIMIN MOTORUNU ANKARADA 2003 YILINDA SIFIR OLARAK YAPTIRMIŞTIM, MOTORDA BLOK HARİÇ HER ŞEY DEĞİŞMİŞTİ, ARACIMI BURADA TAMİR ETTİRDİKTEN SONRA DİYARBAKIRA GELDİM, 3 AY ÖNCESİNE KADAR HER ŞEY NORMALDİ, ANCAK ARACIMIN YAKITI BİRAZ FAZLAYDI VE TAM GAZLARDA TEKLEME VARDI, BU NEDENLE BURADA GİTTİĞİM BİR USTA, DİSTRİBÜTÖRE GELEN BUJİ KABLOLARINDAN BİR TANESİNİ ÇIKARDIĞIMIZDA MOTOR SESİNDE PEK BİR DEĞİŞİKLİK OLMADIĞINI BU NEDENLE SİBOPLARDA BİR SORUN OLABİLECEĞİNİ SÖYLEYEREK MOTORUN İNMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ, NEYSE MOTOR İNDİ VE 1 AY ÖNCE YENİ OLARAK TAKTIĞIM 4.PİSTON BAŞINDAKİ BUJİNİN TERTEMİZ OLDUĞUNU GÖRDÜK, USTA SÖKTÜKTEN SONRA KAPAK TAŞLAMAYA GİTTİ VE MOTOR TEKRAR TOPLANARAK TAKILDI, ARABANIN GENEL DURUMU İYİYDİ ANCAK MOTOR SOĞUKKEN ÇALIŞTIRDIĞIMDA TEKLEYEREK VE EKSOZDAN YOĞUN BİR ŞEKİLDE BEYAZ-GRİ RENKLİ DUMAN ÇIKARTARAK ÇİĞ YAKITI DIŞARI ATMAK SURETİYLE ÇALIŞIYORDU VE YAKLAŞIK 5 DAKİKA KADAR ÇALIŞIP ISINDIKTAN SONRA NORMALE DÖNÜYORDU HATTA BAZEN ÖYLE GÜZEL GAZ YİYORDUKİ HAYRAN KALIYORDUM ANCAK BİR KAÇ GÜN ÖNCE MOTOR YİNE TEKLEMEYE BAŞLADI, BU GÜN TEKRAR USTAYA GİTTİM VE SORUNU ANLATTIM, AVANS AYARI SİBOP AYARI KARBÜRATÖR AYARI, PLATİN AYARI HEPSİNİ YAPMAMIZA RAĞMEN ARACIM DAHADA KÖTÜ OLDU, BU SEFER SOL TARAFKİ 2.PİSTONLARA AİT SİBOPLARIN TAM OLARAK ÇALIŞMADIĞINI FARKETTİK, BUNUDA NASIL ANLADIK DERSENİZ, DİSTRİBÜTÖR KAPAĞININ SAĞ ÖN KISMINDAKİ KABLOYU SÖKTÜĞÜMÜZDE ARACIN STOP EDECEK GİBİ YAPMADIĞINI ANCAK ATEŞLEMENİN MEVCUT OLDUĞUNU GÖRDÜK, BÜYÜK BİR İHTİMALLE MOTORU YENİDEN İNDİRECEĞİZ, ÇÜNKÜ GECE OLDUĞU İÇİN ARACI USTADA BIRAKMADIM VE TEKLEYE TEKLEYE EVE KADAR GÖTÜRDÜM, MOTOR HEM SARSINTILI ÇALIŞIYOR HEMDE GAZA BASINCA GİTMİYOR, KERKİNE KERKİNE GİDİYOR, NE OLUYOR BENİM ARACIMA ANLAYAMADIM, BOBİNDEN ŞÜPHELENDİK, ÜZERİNDEKİ YAĞ AKITMIŞTI VE YAĞ DAMLATIYORDU, BUNUN YERİNE BAŞKA BİR BOBİN TAKTIK, ÜZERİNDEKİ MAKONUNDU VE YİNE MAKO TAKTIK, BİRDE DİKKATİMİ ÇEKEN ŞEY, MEKSEFENİN DİSTRİBÜTÖRE GEÇEN PLASTİK PARÇASI ERİMİŞ GİBİYDİ, MEKSEFEYİDE DEĞİŞTİRDİK AMA YİNE DÜZELME OLMADI. BUNUN NEDENİ NEDİR ARKADAŞLAR, NE OLUYOR BENİM ARACIMIN MOTORUNA, USTA HATASIMIDIR YOKSA ARAÇ SUMU KOYVERİYOR, NE YAPMAM LAZIM LÜTFEN BANA BİR AKIL VERİN,


fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 858
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Mesaj #2 gönderen fùhrer » Pzr Nis 15, 2007 12:34 am

Hic ba$ka bir distribitor takip denediniz mi?
Bana; ya bobin yada meksefe gibi geliyor; ama bunlarida degistirdigini soylemi$sin. Bulabiliyorsan farkli bir distribitorle dene bide.
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #3 gönderen ercantopçu » Pzr Nis 15, 2007 4:59 am

distribütörde bir sorun yok gibi görünüyor, kırık çıkık bir parçası yok, ustaya bende söyledim ancak bunda bir sorun olmayacağını söyledi, ben bobinden şüphelenicem ama eskiside makonun bobiniydi ve problem yoktu, yeniside makonun bobini, üzerindeki meksefe de makonundu ben orjinalini aldığım için yenisini taktırdım ama yine düzelmedi.
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #4 gönderen cakabo » Pzr Nis 15, 2007 9:23 am

öncelikle çok geçmiş olsun.. meksefe arızası olsa bir müddet gidip ısınınca meksefe elektriği keser ve araç stop eder çalışmaz belki distibütörde bi sorun olabilir bujilerde ve en korkuncu silindir kapakları olabilir silindir kapağında olabilecek arızalar buji yuvasının oturduğu yerde çatlak kayıtlarda oynama sibop ta yanık olabilir çünkü buji kablosunu çıkarınca sorunsuz ateşleme yapıyorsa ve bu durumda motorun sesi değişmiyorsa ilgili bujinin bullunduğu kapak görevini yapmıyor demektir.. ilk çalıştırdığınızda gri duman atmasının nedeni ise iki ihtimalden olur birincisi karbüratör ayarı düzgün yapılmadığı için diğeri ise piston gömlek ve segmanlardaki aşıntı yüzünden yağ yakar bunu anlamak içineğer motorun herhangi bir yerinden yani contalardan yağ kaçırmıyorsa ve aracınız belli km lerde yağ eksiltiyorsa piston gömlek ya da segmanla ilgili sıkıntınız var demektir.. ve özellikle ne olursa olsun motor indirince piston gömleği sökerseniz kesinlikle aynı segmanları tekrar takmayın.. sıfır bile olsa belli bir kullanımdan sonra sökülünce değiştirilmesi daha doğru olur.. aynı şekilde piston gömleklerin de rektefiyecide ölçtürülmesi lazım eğer gömlekler de honlamadan sonra bile kalan çizikler varsa değiştirilmeleri uygun olur.. benim yaşadığım bir olay buji kablosunu söktüğümüzde çok bir değişiklik olmuyordu ve buji kapak falan derken motoru söküp incelediğimizde piston kafasının segmanlarla kaynadığını ve gömleği perişan ettiğini gördük dolayısıyla 3 piston çalışıyordu.. kapalı kutu olduğu için süprizlerle dolu şimdiden kolay gelsin..
[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #5 gönderen [ WOLF ] » Pzr Nis 15, 2007 10:42 am

Bazı arızları buradan okuyarak veya tahmin yürüterek çözmek zor Ercan bey.. O nedenle yanlış yönlendirme yapmamak için yorum yapmıyoruz.. Yoksa yardım etmek etmemek gibi bir şey konu değil..

Makonun bobinini kullandığınızı yazmışsınız.. Bu bobinler malesef sağlıklı değil. Bir yılda 4-5 Adet harcadığım için bunu söylüyorum.. Ayrıca bu bobinleri Soketleri üste gelecek şekilde bağlamanız gerekiyor.. Bunuda hatırlatayım.. Yoksa bobin aşırı ısınarak kullanılmaz hale geliyor.. Arkadaşlarında söylediği gibi .. Benim tahminim ateşlemenizde problem var..
vosmaster
2006 Bilgili Üye Ödülü
2006 Bilgili Üye Ödülü
Mesajlar: 1427
Kayıt: Cmt Oca 28, 2006 2:07 pm
Vosvosumun adı: PD
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosmaster » Pzr Nis 15, 2007 10:54 am

Motoru daha önce indirdiğinizde sadece arızalı olan yeremi baktınız yoksa hepsini tek tek söküp kontrol ettiniz mi? Arkadaşlarında dediği gibi siboplar olabilir kayıtlar oynamışsa ondan yapabilir bunun en güzel ve net çözümü motoru indirip kontrol etmek gerekiyo ama sadece bozuk olanı deilde hepsine bakmak en mantıklısı sabahları motor çalıştığında duman olayına gelince ya sbioplardan yapar yada piston ve sekmanlardan buda indirip bakılmadan bilinecek bişey değildir kolay gelsin.
[img:399:198]http://img135.imageshack.us/img135/6382/gkhanmzatd3.jpg[/img]
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen vosbik » Pzr Nis 15, 2007 12:27 pm

slm.birbirmize yardımcı olmak için kurulan bir oluşumun içineyiz.ve en öenmli amaçlarımızdan birisi bu.

bana görede sıkıtnınızjn en büyük kaynağı ateşleme .distribütörünüze bakmalısınız.ve vosmastırında söylediği gibi motor inip komple bakılmalı.tam olrak sorunun nerede kaynaklandığı.

gerkeli açıklamaları dostlarımız yapmış zaten.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #8 gönderen ercantopçu » Pzr Nis 15, 2007 1:39 pm

teşekkür ederim arkadaşlar, motoru söktüğümüzde sadece arızalı olan bölümün kapağı sökülmüştü, burası yapıldı, diğer tarafta problem yoktu o zaman, o nedenle sökülmedi, şimdi yapılan yerde değl yapılmayan yerde problem çıktı, birde çalışmayan sibopların oluğu yere takılı bujiye yüzük gibi bir şey yapmışlar, zamanında burada bir arıza meydana gelmişki, bujinin oturması için bloğa bu tür bir yüzük vidalamışlar, bu yüzük, bu jiyi sökünce bujiyle beraber çıkıyor, ustam bana, bu yüzüğün tam oturmamasında kaçak yapabileceğini, öncelikle motoru indirmeden bu yüzüğü söküp iyice yapıştırıcı ile yapıştırmak suretiyle deneyeceğini söyledi, şimdi anladığım kadarıyla benim ilk önce ateşleme ile ilgili tüm yapılması gerekenleri yaptırıp sonra düzelmesse motoru indirtmem gerekiyor doğrumudur arkadaşlar,. ya birde sibop kapağı contasını orjinal mantar contasını takarak monte ettik ama yinede yağ akıtıyor, kaç kez söktük taktık ama yağ damlamasını kesemedik, bunun da bir çözümü varmı arkadaşlar
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #9 gönderen [ WOLF ] » Pzr Nis 15, 2007 4:59 pm

Mantar contanın üstüne az miktarda sıvı conta sür kapat.. Ayrıca Buji yuvalarının tekrar yapılması lazım..
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #10 gönderen ercantopçu » Pzr Nis 15, 2007 6:47 pm

bujiden bende şüpheleniyorum, oda motor sökülmeden yapılmaz herhalde, neyse salı günü gidicem, neticeyi yazarım

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir