Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #1 gönderen yavuzss » Cmt May 05, 2007 12:57 pm

Vosvoslarımıza zamanının yetkili servislerince tavsiye edilen avans derecelerini inceliyordum. Distribütör modeline, motor modeline göre avans dereceleri ve ayar şekilleri değişiyor. mesela AB motorda tek vakum hortumlu vakum diyaframı varsa 7,5º BTDC, aynı motorda çift vakum hortumlu vakum diyaframı varsa 5ºATDC oluyor yani 12,5º farkediyor. Kimisinde avans statik yapılıyor kimisinde tabancayla hortumlar bağlı olarak.

Avans ayarı bildiğiniz gibi kullanılan yakıta göre değiştiriliyor. Vosvos üretildiğinden bu yana kullanılan yakıtta değişimler oldu. Normal benzin piyasadan kalktı, süper kalktı, süper yerine katkılı benzin çıktı, potasyumlu vs. kimisi kurşunsuz alıyor. Gazla kullananların sayısı azımsanamaz. Bu durumda fabrikanın avans değerlerinin geçerliliği sona erdi.

ATDC (After Top Dead Center) Üst Ölü Noktadan sonra xº'de ateşleme , yani krank kasnağı üstündeki çentik merkezin xº sağında kalacak
BTDC (Before Top Dead Center) Üst Ölü Noktadan önce xº'de ateşleme, yani krank kasnağı üstündeki çentik merkezin xº solunda kalacak

Şimdi sizlerden öğrenmek istediğim sizin avans dereceniz nerede? 1º=1,1 - 1,2mm

Benim değerlerim:
Yakıt Cinsi: Benzin Super 95
Motor: AB 1285cc
Distribütör: tek vakumlu
Karbüratör: 31pict4
Avans Derecesi: 2,5º BTDC statik


Er_cU

Mesaj #2 gönderen Er_cU » Pzr May 06, 2007 12:03 pm

yavuz beynimi döndürdün teşekkür ederim abi.... :)
revelation
Vosdost
Mesajlar: 551
Kayıt: Cmt Kas 18, 2006 8:18 pm
Vosvosumun adı: Necdet
Konum: from a dilemma

Mesaj #3 gönderen revelation » Pzr May 06, 2007 2:09 pm

Adaşım emeğine sağlık... Süper benzin yok buralarda ama avans ayarını yapabilecek bir ustam var :) Hemen gidecem...
Resim

[email protected]
Happy is the man who says I am a TURK!
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #4 gönderen [ WOLF ] » Pzr May 06, 2007 7:31 pm

Faydalı bir bilgi eline sağlık Yavuz :ok:
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #5 gönderen subutay2006 » Pzr Haz 26, 2011 10:41 pm

Peki Yavuz, 1973 1303 31 pict 3 tek vakumlu kısa gövdeli distrübütor te 5 ATDC midir ve sen değerlerini nasıl ulaştın 12 volt kalemle mi tabancayla mı?
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #6 gönderen yavuzss » Pzr Haz 26, 2011 11:42 pm

73 1303te kısa gövdeli distribütör olmaması lazım, kısa gövdeli olanlar sadece vakum avanslı modeller, ağırlık yok alt kısmında. Ben statik olarak ayarlayıp avans tabancası ile kontrol etmiştim. Rölantide avans hortumu bağlı olsun veya olmasın avans değeri statik ayarlanan ile aynı çıkıyor ki olması gereken bu. Hortuma suni olarak vakum verdiğimde 10 derece civarı bir avans hareketi görünüyor, aynı şekilde vakum bağlı olmasa bile ağırlıklar sayesinde motor devri arttıkça avans artıyor, avans tabancası ile bu artış izlenebiliyor. Kısa gövdeli distribütörler genelde statik olarak tam 0 noktasında yani üst ölü noktada ayarlanıyor. Benim şu an kullandığım ayar statik 10ºBTDC, vuruntu ve hararet sıkıntısı yok.
Kullanıcı avatarı
kadircan
Vosdost
Mesajlar: 341
Kayıt: Cmt Nis 07, 2007 10:02 am
Konum: İSTANBUL

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #7 gönderen kadircan » Pzr Haz 26, 2011 11:47 pm

yavuz sağolasın birde bunu öğrenmem gerekecek çünkü motoru tanımıyorum :(
ceco_88
Vosdost
Mesajlar: 54
Kayıt: Sal Şub 24, 2009 5:20 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Jelibon
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #8 gönderen ceco_88 » Pzr Tem 17, 2011 1:07 pm

Avans ayarı ıcın kullanılan tabancadan bulursam olcup yazıcam :D
Cemil Özyeşilova / JeliboN
[img=left]http://img706.imageshack.us/img706/2658/img0012qld.jpg[/img]
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #9 gönderen vosvosserdar » Cmt Tem 23, 2011 7:38 am

bu avans tabancası zımbırtısını alıp öğrenmem illa ki şart oldu.nasıl kullanılacağı hakkında bir bilgi nereden bulunur.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #10 gönderen yavuzss » Cmt Tem 23, 2011 10:19 am

12V ile çalışanı var 220V ile çalışanı var, manyetik algılayanı var, buji kablosuna seri bağlananı var, modele göre bağlantı değişiyor. Kabaca, tabancaya + - elektrik veriliyor, son olarak da 1. buji kablosundan sinyal alması için bağlantı yapılıyor, kimisinde kablo üzerine mandal geçer kimisinde kablo sökülür araya takılır.

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir