Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #11 gönderen vosvosserdar » Cmt Tem 23, 2011 10:11 pm

avans çok çok önemli olduğu için bundan tedarik edip bunu da öğrenmem şart benim.usta bile kulakla yapıyor ama makina başkadır.


vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #12 gönderen yavuzss » Cmt Tem 23, 2011 11:07 pm

Orjinal distribütörü tabancasız ayarlamak kolay, sadece tabanca ile vakum ve mekanik avansı doğru verip vermediğini kontrol ediyorsun yoksa ayarlık bir durumu yok.
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #13 gönderen subutay2006 » Sal Ara 20, 2011 9:05 pm

ATDC (After Top Dead Center) Üst Ölü Noktadan sonra xº'de ateşleme , yani krank kasnağı üstündeki çentik merkezin xº sağında kalacak
BTDC (Before Top Dead Center) Üst Ölü Noktadan önce xº'de ateşleme, yani krank kasnağı üstündeki çentik merkezin xº solunda kalacak


yavuz anlamadığım konu şu ATDC için konuşacak olursak ve motorun kasnağının sağa doğru döndüğünü düşündüğümde l.piston üst ölü noktadan aşağı inerken iş zamanı yaparken kasnak üzerindeki merkezdeki çentik de sağa doğru dönecek o zaman bu durumda 5 derece sonraki bir ateşleme olacağını varsayarsak kasnak üzerindeki 5 ATDC çentiği kasnağın üzerindeki merkez çentiğinin yani x0 ın solunda kalmaz mı yukarıdaki açıklamada sağında kalacak demişsin ben mi yanlış anlıyorum bu kısmı cahilliğime ver.
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #14 gönderen yavuzss » Çrş Ara 21, 2011 12:15 am

İkimizin de dediği doğru. Yani ATDC 5º'de ateşleme , krank kasnağı üstündeki çentik (sıfır noktası) merkezin (blok birleşim yeri çizgisinin) 5º sağında kalacak. 5 ATDC çentiği kasnağın üzerindeki merkez çentiğinin 5º solunda kalır.
Kullanıcı avatarı
ismiil
Vosdost
Mesajlar: 224
Kayıt: Sal Şub 02, 2010 12:40 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: ' EGE ' yeni vos 'portakal'

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #15 gönderen ismiil » Çrş Ara 21, 2011 10:23 am

benim arabam 1975 model 1300 motor geçenlerde maximum power aparatı takıldı ve takan arkadaş avansın ortadaki çentikte olması gerektiğini söyleyip tam ortaya aldı doğru bir şey mi acaba
İsmail ŞAHİN
Hac ve Umre Sorumlusu
Bakanlıklar/ANKARA
Telefon: +90 (312) 419 44 04
Fax : +90 (312) 419 44 06
[email protected]
Uygar Turizm
Uygar Hac ve Umre
İnterRail Bileti
Yurtdışı Eğitim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #16 gönderen yavuzss » Çrş Ara 21, 2011 11:30 pm

Kasnağın çentik kısmının yakından net bir fotoğrafını eklersen yardımcı olmaya çalışırım.
Kullanıcı avatarı
ismiil
Vosdost
Mesajlar: 224
Kayıt: Sal Şub 02, 2010 12:40 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: ' EGE ' yeni vos 'portakal'

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #17 gönderen ismiil » Prş Ara 22, 2011 12:05 pm

yani tam orta kısım resminide çekeceğim. vosvosu boydan kesecek şekilde desem net olur mu? yada kasnakta ki işaret karbüratöre bakıyo da diye bilirim.
İsmail ŞAHİN
Hac ve Umre Sorumlusu
Bakanlıklar/ANKARA
Telefon: +90 (312) 419 44 04
Fax : +90 (312) 419 44 06
[email protected]
Uygar Turizm
Uygar Hac ve Umre
İnterRail Bileti
Yurtdışı Eğitim
ulucinar
Vosdost
Mesajlar: 52
Kayıt: Cum Tem 23, 2010 11:13 pm

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #18 gönderen ulucinar » Pzr Mar 25, 2012 11:03 pm

HERKESE İYİ AKŞAMLAR ARKADAŞLAR avansla ilgili bir sorum olacak o yüzden başka başlık açmadım
dün egzoz u boyadım komple söktüm. ve hafiften de motoru yıkadım sonra akşama doğru da montajları tamamladım araç çalıştırdım ve çalışıyordu fakat sıkıntı olduğu belliydi ateşleme yapmıyor gibi gaz yemiyordu sonra avans ayarını oynadım olurmu diye ama nafile şimdi hiç çalıştıramıyorum yarın sanayiye götüreceğim ama gidecek kadar nasıl çalıştırabilirim.

avans ayarı ile yazıları okudum bende çentik motor birleşimindeyken distribitör içindeki makara sol geriyi gösteriyor bir tur atınca sağ ileriyi gösteriyor bu doğru ayardamıdır nasıl çözebiliriz sorunu.
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #19 gönderen mondiaynali » Pzr Mar 25, 2012 11:27 pm

Avansı çok kapatmış olabilirsin biraz açarak denesene.
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Günün Konusu: Avansınız Kaç Derece?

Mesaj #20 gönderen subutay2006 » Sal Mar 27, 2012 6:24 pm

http://www.youtube.com/watch?v=f9jh7POU ... plpp_video bu video belki anlamana yardımcı olur şimdi basit olarak şöyle krank kasnağının üzerindeki çentği motor birleşim noktasına getir sonra distribütörün kapağını sök tamamen çıkarma hafif arala ve tevzi makarasının l. bujiye çaktığı yani ateşlemenin l.buji de olduğundan emin ol eğer buji kablolarını distrübütör üzerine doğru sıralama ile taktıysan sorun yok yada sıralamayı karıştırmadıysan eğer böyle bir durum varsa kontrol et çentikle motor birleşim yerinde iken ateşleme l.bujide olacak bujilerin sıralamasını biliyorsun kaputunu açınca motora bakarken sağ tarftaki arabanın önüne doğru olan buji 1. buji sana doğru olan 2. buji okuyabilirsen üzerlerinde de yazar motor bloğunun üzerinde sol tarafta ki de aynı arabanın önüne doğru olan 3. buji sana doğru olan 4. buji avans ayarı yapılırken kasnak çentiği motor birleşim yerinde olur tevzi makarası da l. bujiyi gösterir distribütörü sğa sola aynayınca çıt diye bi ses duyarsın yada videodaki gibi 12 v bi kalem kullanırsan ışığın yandığı yerde distrübütörü sabitlersin ama avans ayarı araçcın modeline göre değişebilir yavuzun yazısında da okduğun gibi dediğim gibi ayarlarsan seni ustaya kadar götürebilir güzel bi ayarı sonradan yaptırırsın motoru yıkadıysan distrübütör ya da bujiler kablolardan su almış olabilir kolay gelsin
En son subutay2006 tarafından Sal Mar 27, 2012 6:28 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir