yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
poison14
Vosdost
Mesajlar: 107
Kayıt: Pzr Mar 16, 2008 1:42 pm
Vosvosumun adı: PATLICAN
Konum: İSTANBUL

yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #1 gönderen poison14 » Pzr May 25, 2008 10:08 am

SEVGİLİ ARKADAŞLAR VE USTALARIM BENİM ARACIM 74 1303 LS 1600 MOTOR.ALDIĞIMDAN BERİ ÜZERİNDE YAĞLI TİP ESKİ 1200 LERİN ÜZERİNDEKİ HAVA FİLİTRESİNDEN VAR PERFORMANSI BANA GÖRE GAYET İYİ AMA TAMİRCİM KUTU İÇİ ORJİNAL FİLTRESİNİ ÖNERDİ DEĞİŞTİRİRSEM DAHA İYİ OLURMUŞ.BENDE BİR ARKADAŞIMIN ARACINDA YED MARKA SPOR HAVA FİLİTRESİ GÖRDÜM VE ESTETİK OLARAK ÇOK HOŞUMA GİTTİ.KROM BİR BORUYLA KARBÜRATÖRE KELEPÇELEMİŞTİ.
1) YAĞLI FİLTRE KALMALI MI?
2) KUTULU FİLTRENİN BANA ARTISI NE OLUR ÇEKİŞ PERFORMANS VB.
3) SPOR HAVA FİLİTRESİ PERFORMANSTA ANLAYABİLECEĞİM BİR FARK YARATIRMI? VE YAKITI NE KADAR ARTTIRIR?

DEĞERLİ BİLGİ VE FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM....


POISON14

34ya199 1974 1200 standart
34vp616 1974 1303 s
34ul213 1973 1303 1200 cc

Resim
Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen yavuzss » Pzr May 25, 2008 11:50 am

Ben orjinalciyim ve orjinali tavsiye ediyorum. Yağlı tip filtrenin 1200 için olan küçük tip, 1300-1600 için olan büyük tipi var. Hatta bunlar da yıllara göre değişiyor termostat mekanizması. 1974 modellerde kağıt elemanlı filtre kullanılmış, kullanımı bakımı daha kolay. Orjinal filtrelerin yan sanayi/spor hava filtrelerine göre avantajı var. Sıcak hava emiş tertibatı var, ısıya göre gerektiğinde sıcak hava çekiyor gerektiğinde soğuk hava. Özellikle nemli ve serin havalarda spor hava filtresi olan vosvoslarda geç ısınma, gaz yememe gibi manifold/karbüratör donma problemleri yaşarsın. Ayrıca orjinal hava filtresinin boğazı yüksek, velocity stack diyorlar buna. Spor filtrelere de boğaz yapılabilir, ancak benim gördüğüm uygulamalarda bu işlem de yapılmıyor. Ayrıca blok havalandırma hortumunu bağlayacak yer de olmuyor, hortumu içeri verirsen yağ buharı zamanla motor üzerinde yağ birikmesine sebep olacak.
vosbis
2007 Paylaşımcı üye ödülü
2007 Paylaşımcı üye ödülü
Mesajlar: 229
Kayıt: Pzt Şub 05, 2007 12:55 pm
Vosvosumun adı: badi
Konum: kayseri

Mesaj #3 gönderen vosbis » Pzr May 25, 2008 8:44 pm

Yavuz arkadaşım bi soruda ben sorayım,benim hava filtrem plastik kutu ve kağıt hava filtresi olandan orjinali ve sıcak hava klapesi çok sağlıklı olarak çalışıyor ama bağlantılar nasıl olacak onu bilmiyorum,filtre üzerindeki hava giriş yerimi bozuk acaba onu bilmiyorum yani klape neye göre açıp kapayacak,boruların yerlerini değiştirdim ama bu seferde sürekli çekiyor ve motor durduğunda bırakıyor çalışınca yine vakumdan dolyı geri çekiyor yani hep sıcak hava alıyor.
Suskunluğum Asaletimdendir. Her Lafa Verecek Bir Cevabım Var.
Lakin Bir Lafa Bakarım Laf mı Diye. Birde Söyleyene Bakarım Adam mı Diye...
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #4 gönderen yavuzss » Pzt May 26, 2008 8:17 am

ince lastik hortumların bağlandığı yer hava filtresinin termostatı. Isıya göre termostat vakumu açıp kapatıyor. Soğuk iken valf açık, yani iki uç açık. Manifold vakumu hava filtresi klapesini açıyor ve sıcak havayı alttan emiyor. Bu durumda hava filtresinin sağ köşede kalan normal hava girişinden kayda değer bir hava emilimi olmayacak, yüm hava kağıt hortum ile aşağıdan, 1ve2 numaralı silindir gömleklerinin oradan bir dirsek yardımı ile filtreye çekilecek. Isınınca hava filtresi termostatı vakumu kesecek ve klape düşecek, kağıt hortum ağzını kapatacak, sağ köşeden serin hava çekecek. Son olarak, termostat üzerinde soldaki hortum girişi manifolda, sağdaki vakum girişi ise hava filtresi klapesine bağlanacak.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #5 gönderen şamkuteytsa » Çrş Mar 07, 2012 12:34 am

yağlı hava filtresinden çıkıp krank ın yanına inen hortum var. bizimkinde o hortum yoktu. hortumu aldım taktım, sacın altında boşuk var bu sefer de. yani sacdaki delikten geçirince hortum aşşaada sallanıyor. hava filtresinden çıkan o hortumun ucunu nasıl hedefe ulaiştırıcaz? hedef neresi? en son parçayı nasıl bulurm?
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #6 gönderen gürhan » Çrş Mar 07, 2012 5:33 pm

şamkuteytsa yazdı:yağlı hava filtresinden çıkıp krank ın yanına inen hortum var. bizimkinde o hortum yoktu. hortumu aldım taktım, sacın altında boşuk var bu sefer de. yani sacdaki delikten geçirince hortum aşşaada sallanıyor. hava filtresinden çıkan o hortumun ucunu nasıl hedefe ulaiştırıcaz? hedef neresi? en son parçayı nasıl bulurm?


Resim

filtreden çıkan hortum yağ doldurma ünitesine giriyor, ordanda aracın altına iniyor...ordanda sokağa.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #7 gönderen şamkuteytsa » Çrş Mar 07, 2012 10:44 pm

şu kalın olan mı anlattıınız yoksa filtrenin göbeğinden çıkıp yağ kapaının yanında biten mi? zira benm demek istediğim o değil. yanlış anlatmış labilirm fakat sağ taraftaki 2 kalın hortumdan birini diyorum. davlumbazdan çıkan değil de öteki. sanırım hava filtresinden geliyor. o ne işe yarıyor? nereye gidioyr?
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #8 gönderen gürhan » Prş Mar 08, 2012 2:47 pm

şamkuteytsa yazdı:şu kalın olan mı anlattıınız yoksa filtrenin göbeğinden çıkıp yağ kapaının yanında biten mi? zira benm demek istediğim o değil. yanlış anlatmış labilirm fakat sağ taraftaki 2 kalın hortumdan birini diyorum. davlumbazdan çıkan değil de öteki. sanırım hava filtresinden geliyor. o ne işe yarıyor? nereye gidioyr?



kalorifer kazanı ile alttan bağlantısı var...motorun kışın sıcak hava ile çalışması gerekince, ordan hava çekiyor.hava filtresinin ucunda bir kapak olması gerekiyor...o kapakta alttan termostatın bir koluna bağlı..termostat kapatınca aradaki tel hava filtresinin ağzındaki o kapağı kapatıyor...o kapak kapanınca motor alttan sıcak hava çekiyor.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: yağlı filtre kuru filtre spor hava filtresi

Mesaj #9 gönderen şamkuteytsa » Prş Mar 08, 2012 7:35 pm

haa bende o iş yok işte
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir