dikkat havalar ısınıyor

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
blue-chip
Vosdost
Mesajlar: 1441
Kayıt: Çrş May 02, 2007 4:13 pm
Vosvosumun adı: blue-chip
Konum: istanbul

Mesaj #41 gönderen blue-chip » Cum May 29, 2009 1:32 pm

yapılmış olanlar standart motor özelliğinde değil yalnız, dikkatinizi çekerim.
performans veya safari/ralli modellerinde var bu tür uygulamalar.
dolayısı ile ben halen alman mühendisliğine sadık kalmayı seçiyorum...

bir de soru, bu menteşe aparatı takıldığında sürekli açık mı kalmalı üst taraf, menteşede komple kapanmayı sağlayacak ikinci bir eklemi olması lazım, en azında cip1'de satılanlarda böyle bir durum var.


---> MURAT YAVUZ <---

yapabileceğini düşünüyorsan, yapabilirsin;
yapamayacağını düşünüyorsan, haklısın!

Resim
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Mesaj #42 gönderen a.erim45 » Cum May 29, 2009 10:27 pm

selam dostlar:)
En doğru uygulama yağmurluğun ters takılması zaten.. :dede: ..vosların yapısı gereği rüzgar doğrudan motora ulaşacaktır..ama en önemlisi devirli kullanmak..
sevgiyle kalın..

BUS için kuyruğu dikenlerdenim bende :heyyo: :heyyo:
SnCrHn
Vosdost
Mesajlar: 12
Kayıt: Sal Ara 07, 2010 6:50 pm
Kan Grubu: B Rh +
Konum: İstanbul,Adana

Cvp: dikkat havalar ısınıyor

Mesaj #43 gönderen SnCrHn » Pzr Ara 19, 2010 3:42 am

hadi gece gece konuyu hortlatayım :)
öncelikle kaputu üstten açan aparat, kaputu sürekli öyle aralık mı bırakıyor yoksa istenildiği zaman kapatılabiliyor mu??sürekli öyle kalması hiç sağlıklı görünmedi bana özellikle mahallemdeki veletleri düşününce :) motorsikletimi yatırıyolardı sonra bi de anneleri beni azarlıyodu :sinir:

soğutma konusunda temel birkaç bilgiyi de sizinle paylaşmak isterim.eminim pek çoğunuz biliyorsunuzdur ama amacım bilmeyenlerin de fikir sahibi olmaları.

hava soğutma sistemlerinde önemli olan ısınan havanın tahliyesidir...içeri alınan havayla dışarı atılan hava miktarlarının dengeli ya da atılanın fazla olması gerekir.şöyle açayım:
*bütün hava çıkışlarını en aza indirgeyip, içeri sürekli normal hava verirsek, motor içerdeki havayı sürekli olarak ısıtacağından içerde sıcak hava birikir sıkışır ve verimli bir soğutma sağlanamaz.
*ancak içeriye az miktarda da olsa hava girişi sağlayıp içerdeki havayı en yüksek seviyede dışarı atmayı başarabilirsek nispeten daha iyi bir soğutma sağlanabilir.
en basit örneği dizüstü bilgisayarların fanlarının içeri değil dışarı üflemesidir ve bu mantığa dayanır.

bu yazdığımdan tek önemli olanın hava tahliyesi olduğu gibi bir anlam çıkabilir ama öyle değil...anlatmak istediğim; bu tür kapalı sistemlerde bizim aklımıza önce içeri hava almak geliyor, ancak içeri aldığımız havanın dışarı çıkması en az içeri alınması kadar önemlidir.kaputu üstten açmak da içerdeki sıcak havayı daha kolay dışarı çıkarmak zaten.
hatta daha da basit örneği yazın evlerimizdeki karşılıklı camları açınca oluşan cereyandır...
umarım kafa karıştırmadan yardımcı olabilmişimdir :)
Kimsenin kendini düşünmedği bir gün...
vwhakaner
Vosdost
Mesajlar: 9
Kayıt: Cmt Ara 25, 2010 11:49 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: dikkat havalar ısınıyor

Mesaj #44 gönderen vwhakaner » Pzr Ara 26, 2010 12:24 am

aslında dediğin olabilir ama yağ aşırı derecede artacak ben porsche'de çalışıyorum 911'lerde var ufacık araba 9 litre yağ alıyor....3.4 lt. motor ve ayrıyaten eğer borular açıktan gidecekse o ap ayrı bir dezavantaj aracın altı en ufak bir yere vursa boru ezilse ve yağın debisi değişse motor için gaflet olur bunun önüne geçebilmek için boru üzerine basınç sensörü koymak gerekir ve sürücüye ibreyle gösterilmesi şart altını vurursa eğer sürücü görmesi lazım yoksa motor elinde kalır Allah korusun........

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir