KALÖRİFER PROBLEMLERİ + ÇÖZÜMLER

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ugurbahar
Vosdost
Mesajlar: 275
Kayıt: Cmt Nis 14, 2007 12:39 pm
Konum: Kastamonu

Mesaj #21 gönderen ugurbahar » Çrş Oca 02, 2008 11:51 pm

Eyvallah Muhammet çim bu şekilde bir çözüm daha mantıklı gibi geliyor teşekkürler.


Resim
oğuzhan
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Çrş Eki 28, 2009 4:17 pm
Vosvosumun adı: antika

Cvp: KALÖRİFER PROBLEMLERİ + ÇÖZÜMLER

Mesaj #22 gönderen oğuzhan » Çrş Eki 28, 2009 4:34 pm

WOLF yazdı:Kış geldi artık soğutma derdimiz bitti ısıtma derdimiz başladı..
Bizde hep beraber ısıtma ilgili bilgilerimizi tecrübelerimizi paylaşalım ..

Ön cama yeterli hava gelmiyor ön alt ayak kısmına sıcaklık az geliyorsa..

Çözüm: Sıcak hava Kalörifer ön düzenine parşbiyellerin bağlı olduğu bölümden gelir burada ön çamurluk hizasına kadar ulaşan boru buradan kağıt hortumlarla konsolda bulunan ayırıcılara bağlanır.. Yanlardan geçen kalörifer boruları ısınma ve soğumanın etkisiykle nem yapar nemde paslanmaya neden olarak çürümeninde etkisiyle borularda delikler oluşur .. Arkadan gelen sıcak hava bu deliklerden çıkarak öne gelmesi gereken hava basıncını düşürür buda haliyle ön cam ve ayak altındaki hava çıkışlarına az miktarda sıcak hava gelmesine sebep olur.. Bunun için öncelikle bu kısımların kaporta işleminden geçmesi gerekir ve alttan ön konsola uzanan kağıt hortumların bağlantıları kontrol edilmeli deforme olanlar yenisiyle değiştirlmelidir.. Eğer kaporta ve diğer işlemleri yapacak durumunuz yoksa en azından sıcak hava kaybını önlemek için arka koltuğun altında bulunan kalörifer çatalının ön tarafa uzanan kısmını kapayarak arka kalörifer çıkışlarından daha kuvvetli ve sıcak hava gelmesini sağlayabilirsiniz..


Kalörifer kazanı flaplarını açan kolları ve bu kollara bağlı olan tellerin de kontrol edilmesi gerekir Yeterince gergin olmayan teller flaapların tam açılmasını engelleyecektir buda gelen havanın azalmasına neden olur ..

Kalörifer kazanından şaseye gelen borular..

Bunların da düzgün takılmaması sıcak hava kaybına neden olabilir orjinalinde bu hortumların çerçeveleri sıcak havanın kaçışını engellemek için lastik conta tarzı bir malzemeyle çevrelenmiştir.. Eğer bu mevcut değilse mutlaka bağlantı yerlerine kelepçe takınız..

Kalöriferi açtığınızda içeride ağır bir koku veya duman hissediyorsanız..

Kalörifer kazanından şaseye uzanan lastik körüklü hortumlar.. (Orjinalleri) İç kısmında filtre ve yalıtım görevi gören elyafla kaplanmıştır bu elyaf çelik hasırla sabitlenmiştir.. Bu uzun zaman kullanıldıktan sonra nem ve tozla karışarak pis bir koku oluşmasına neden olur.. Bun değiitirmesi oldukça basittir içindeki elyafıda döşemecilerde bulabilirsiniz.. Hatta güzel bir koku elde etmek istiyorsanız doğal kokulu otlardan bu elyafın içine koyabilirsiniz buda ısındıkça kokuyu aracın içine verecektir..

Yağ veya eksoz kokusu geliyorsa Eksoz dumanı zehirli bir gazdır bu sorunun acilen giderilemsi gerekir özellikle yoğun trafikte zehirlenebilirsiniz.. Eksoz kazanında oluşan kaçaklar nedeniyle eksoz dumanı tribün aracılığıyla emilerek eksoz kazanına oradanda aracın içine gönderilir.. Tehlikelidir..

Yağ kokusu ise subap kapaklarından kaynaklanır subap kapaklarınzın contası eskiyse yağ buradan sızarak kalörifer kazanının üstüne akar burada ısınan yağ koku yapar ve türibin aracılığıyla içeri gider..

Şimdilik aktaracağım bilgi ve tecrübelerim bunlar aklıma geldikçe yazmaya devam edeceğim ..


anne ben voscu oldum
oğuzhan
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Çrş Eki 28, 2009 4:17 pm
Vosvosumun adı: antika

Mesaj #23 gönderen oğuzhan » Çrş Eki 28, 2009 4:35 pm

benim arabamda giderken bazen içeriye benzin kokusu veriyor acaba neden
anne ben voscu oldum
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #24 gönderen yavuzss » Çrş Eki 28, 2009 5:00 pm

İhmal etme, vosvosun yanabilir. Kaloriferi açınca mı benzin kokusu geliyor yoksa kalorifer kapalıyken de geliyor mu? Kaloriferi açtığında geliyorsa motor boşluğundaki benzin hortumları kaçırıyordur, kalorifer kapalı iken geliyorsa depodan şaseye giren hortum kaçırıyor olabilir, veya özellikle sola dönüşlerde veya depoya çok benzin konduğunda yapıyorsa depo havalandırması, depo dolum boğazı gerişi veya dolum kapağından olabilir.
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #25 gönderen feris » Çrş Eki 28, 2009 5:12 pm

vaktiyle genç zamanlarımda ankara soğuklarında kışın pratik bir çözüm bulmuştum, arka koltukların hemen altından yani yuvarlak kalorifer çıkış yerlerine ekstra kağıt hortumları takarak ön koltukların altından tam ayak topuklarımın dibine kadar uzatarak sıcaklığı bir parça daha ön tarafa iletmiştim belki basit ama etkili bir yöntemdi. geçici bir çözüm olarak uygulayabilirsiniz. :)
lvntbskn
Vosdost
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzt Kas 22, 2010 1:20 pm

Cvp: KALÖRİFER PROBLEMLERİ + ÇÖZÜMLER

Mesaj #26 gönderen lvntbskn » Cmt Eki 15, 2011 2:57 pm

benim aracın arka koltuk altından sıcak hava gelen yeri iptal ettirdim. daha sonra marşbiyelden ayaklara gelen yerleride iptal ettrdim. amacım ön cama daha fazla sıcak hava gönderip, ön camda oluşacak buğuyu önlemekti. marşbiyeller sökülüp altları kontrol edildi, çok şükür bi çürük çarık yoktu.. daha sonra ön konsolu söktük. kalorifer boruları yenilendi. sağda ve solda bulunan sıcak hava ayırılarına borular monte edildi. daha sonrada konsol yerine takıldı. ama havalar soğuyunca ve yağmurlar başlayınca birde baktım, ön camda daha fazla buğu oluşuyor. neden böyle oldu acaba. bi fikri olan varmı. salyangoz fan taktırsam bu sorundan kurtulurmuyum.
alihan kafers
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Cum Haz 01, 2012 8:57 am
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: KALÖRİFER PROBLEMLERİ + ÇÖZÜMLER

Mesaj #27 gönderen alihan kafers » Çrş Ara 19, 2012 4:53 pm

Sarhoş gibi oluyo insannn:kehkeh:
:) vos un asıl özelliği o
alihan kafers
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Cum Haz 01, 2012 8:57 am
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: KALÖRİFER PROBLEMLERİ + ÇÖZÜMLER

Mesaj #28 gönderen alihan kafers » Çrş Ara 19, 2012 4:56 pm

vos varsa koku olur :yıldız:

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir