vos renk değişimi ve boyama yardım.

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
extreme
Vosdost
Mesajlar: 23
Kayıt: Prş Ağu 10, 2006 10:46 pm
Konum: istanbul

vos renk değişimi ve boyama yardım.

Mesaj #1 gönderen extreme » Pzr Eyl 30, 2007 9:45 pm

Merhaba arkadaşlar. Benim vos mavi renk ben tonunu biraz koyulaştırmak istiyorum.mavi renk biraz koyu mavi olacak, ruhsatta sorun çıkar mı sizce.Yani aslında kendim boyamayı düşünüyorum.

bir kutu boya 20ytl hazır oto boyası(Bauhaus'da).10 kutu yeter sanırım vosa. sanayide 700 ytl istiyolar toplam sadece dış için.Kendim boyayabilirsem 500ytl cepte kalacak. müsait yer de var hem de eğlenceli olur.Kafama takılan astar atmadan boyanın üzerine direk boya vursak ne olur.Veya astarsız olmazsa astar nasıl uygulanır. bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse bu şekilde bir projeyi yapıp burada fotoğraflarla paylaşmak isterim.


Açtığım Faydalı Konular

1)Motor parça fiyatları: 1303s-motor-parca-degisimi-listeli-vt2443.html?highlight=
fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Mesaj #2 gönderen fùhrer » Pzr Eyl 30, 2007 10:34 pm

Ruhsatta bir problem cikmaz. Mavi mavidir yani :)
Gel gelelim boya olayina. Mevcut boyayi iyice zimparalayip matla$tirmalisin. Daha sonra boyamalisin. Sana tavsiyem, boyayi boyacidan al, bir boyaciyada sadece tabancayla atmasini soyle. Bu durumda ucuz yollu boya i$ini halletmi$ olursun.
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen vosbik » Pzr Eyl 30, 2007 11:31 pm

slm.ruhsatta sadece mavi yazıyorsa sorun yok.istediğin tonda maviyi kullanırsın.ama açık mavi yazıyorsa kloyu bir mavi yapamazsın.ya da metalik mavi yazan bir vosu opak bebek mavisiyle boyarsan ruhsata bu şekilde işlettirmen gerekir.sorun olur yoksa heberin olsun.şimdiden kolay gelsin.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Mesaj #4 gönderen ersinutkua » Pzt Eki 01, 2007 2:34 am

20 ytl çok fazla. Dupli color marka boya al 4-5 marka denedim ve en kalitelisi kesinlikle Dupli-Color. 8-15 ytl arası değişiyo fiyatları. 8 ytl olan yer ostim sanayinde(ankara). İstanbulda boyacılarda daha ucuza bulabilirsin bence bu boyalardan. Kolay gelsin ;)
Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Mesaj #5 gönderen pneumonia » Pzt Eki 01, 2007 9:01 pm

zımparasını iyice yapmazsan yeni attığın boya kalkacaktır ayrıca metalik boya yapacaksan son kata vernik de atman lazım ve bildiğim kadarıyla o sonradan doldurma sprey boyalarda sertleştirici kullanamıyorlar, verniğin kuruması çok gecikir ve boyan rezil olur, hazır verniklerden alısan daha iyi olabilir.kolay gelsin yalnız çok zor iştir, başarılar. Unutma ince katlar halinde çok kat at bir anda kalın boya atma. Son bir şey sprey boyalar akrilik olur o nedenle de asetonla bile çıkar yani sonrasında da dikkat etmen gerek
extreme
Vosdost
Mesajlar: 23
Kayıt: Prş Ağu 10, 2006 10:46 pm
Konum: istanbul

Mesaj #6 gönderen extreme » Pzt Eki 01, 2007 11:12 pm

Aldığım marka Dupli color 10 ytl ve 20 ytl çeşitleri var. ben 20 olandan 1 tane aldım denemek için ama

ersinutkua demişki;
20 ytl çok fazla. Dupli color marka boya al 4-5 marka denedim ve en kalitelisi kesinlikle Dupli-Color. 8-15 ytl arası değişiyo fiyatları. 8 ytl olan yer ostim sanayinde(ankara). İstanbulda boyacılarda daha ucuza bulabilirsin bence bu boyalardan. Kolay gelsin ;)




Bu nedenle kafam karışık.20ytl verdim ama 10ytl olan da güzelse onu mu alsam..

Not:Metalic boya yapmayacağım.Metalic dediğimiz,son kattan sonra vernik atınca mı metallic özelliğine kavuşuyor?

*** 20ytl olan kutunun üzerinde şunlar yazmakta:Marka Dupli-color
Acryl lack brillant. Sanırım parlak akrilik boya demek oluyo bu.
Sıkma mesafesi 25cm
İnce katlar halinde sıkın 24 saat sonra cilalayın/pastalayın
Dolgu maddesi ve astar sürün.
Metalik boya için 2 kat attıktan 30dk sonra vernik spreyleyin

*** 10 ytl olanda ise şunlar yazmakta: Marka Dupli-color
Sanayi sektöründe rötuş boyası olarak her türlü metal üzerine uygulanabilir.Ahşam,cam,metal,plastik yüzeylerde ve birçok kumaş çeşitlerinde kullanıma uygundur.
Parlak akrilik esaslı sprey boya
Sıkma mesafesi 25cm
İlave kat uygulaması 15dk içinde veya 24 saat sonra yapılmalıdır.Toz koruma 10dk.Dokunma kuruması 15dk.son kuruma 24 saat.
Sentetik bazlı boyaların üzerine uygulanamaz. (bu nedir????)
Gerek görülürse dolgu maddesi ve astar sürün.
Yüzeye bağlı olarak boyanabilen alan 400ml ile 0.8 - 1.5metrekare
Açtığım Faydalı Konular



1)Motor parça fiyatları: 1303s-motor-parca-degisimi-listeli-vt2443.html?highlight=
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen pneumonia » Sal Eki 02, 2007 7:09 am

akrilik boyay1 sentetik boyalar1n üzerine s1kt11nda üstteki boya kabar1r söylemeye çal1_t11 odur.alta astar atmazsan boyay1 uygulayamazs1n
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #8 gönderen [ WOLF ] » Sal Eki 02, 2007 7:42 am

Astar şart astar uygulamadığın takdirde.. Boyada kabarma çatlama basınçlı suyla yıkamada dökülme cila yapıldığnda matlaşma, eski boya üzerine daha önce cila pasta uygulanmışsa ne kadar zımparalarsan zımparala attığın boya yüzeye yapışmayacak boyada toplanmalar meydana gelecektir. Bunun için cila temizliyicide kullanman lazım..

Benim tavsiyem bir zımpara bir astar + boya tabi spreyle değil tabancayla,, Speyle atmakta zor iştir.. Spreye sertleştirici katılıp bekletilirse boya pütür pütür olur.. sertleştirici katılmazsa boya bir türlü kurumaz misal aracı güneş altına bıraktığında boya çözülür .. kesinlikle kurumuyor.. sertleşmiyor.. Bu işi eğer illada ben yapacağım diyorsan malzeme aldığın boyacıdan kullanılacak malzımılırin özelliklerini ve ne şekilde uygulanması gerektiğini öğrenmende fayda var..
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen ersinutkua » Sal Eki 02, 2007 5:13 pm

Fiyatları renklerin kalitesinden dolayı farklı. örneğin metalikler ve koyu pastel renkler daha pahalı. Boyarken farkediyosun zaten. açık renkli boyalar daha duru oluyo pasteller daha yoğun.

Bence bu işi ince zımparayla halledebilirsin. Zımparadan sonra boyalar 6 - 7 ince kat vurulursa tazikli sular boyayı çıkaramıyo ama vernik konusunda garanti veremem.
Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
KTY
Vosdost
Mesajlar: 1283
Kayıt: Pzr Tem 17, 2005 10:06 pm
Konum: 41

Mesaj #10 gönderen KTY » Sal Eki 02, 2007 11:27 pm

sentetik boyanın uzerine akrilik boyayı atarsan eger alttaki boya kabarır.. solvent bazları birbiriryle uyuşmadığı için.. boya konusundada zımpara yapıp uzenrindeki verniği tammamen götürmen gerekiyo ve daha sonradan boyayı atman gerekiyo..sakın olaki kutunun uzerinde yazdığı gibi boyadan sonra otona boya duzgun olsun diye pasta cila yapmaya kalkma boyayı komple kaldırırsın haberin olsun..


bide bu söylediklerinin yanında bişey daha soylemek istiyorum.. ben bu boyaları satan adamım yılların verdiği bi tecrübemiz var... kendi azınla soylemişsin kutunun uzerinde yazan yazıları... bu boyalar sanayi sektöründe rötuş boyası olarak kullanılır fln filan... bu boyalar o kadar guvenilir boyalar diil açıkçası içine kurt düşürmek diil amacım ama vosuna boya yaptırmak istiyosan eger tasarruf edicem diye vosun içine etme (kusura bakmayın).. daha sonra bozulmuş olan vosun boyasını duzelttirmek için boyacıya gider ve tekrardan boyattırmak zorunda kalırsın ve sana daha pahalıya patlar... bence vosun senin gözünde şahane gözükecekse paraya kıy ve boyacıya gidip abi bunu boya de gözünü kapatıp vosu bırak ve soylediği zamanda da yepyeni vosunu tekrardan almaya git...

bide söyle bi konu var.. o boyanın uzerine sağlamlıgını koruması için vernik atman gerekicek ve bunun içinde aldıgın boya sayısı kadar sprey vernik alman gerekicek.. buda senin maaliyetten kaçtığın ve boyacıya götürmediğin pararyla aynı hesaba gelicek.. ve belkide vosun parıl parıl parlamayacak...

kolay gelsin şimdiden... bide yanlış anlamayın ama sağ elinizle sol kulağınızı tutmaya çalışmayın... :)


FOREVER STANDOX

Resim

Resim


Resim
ONE woRLd, ONE loVe, one CAR..!

FOREVER STANDOX

Resim

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir