TEMİZLİKTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #31 gönderen trmuratakturk » Çrş Ağu 02, 2006 12:37 pm

rica ederim.... faydalı olduysa ne mutlu bana ....fırsat buldukça paylaşmaya devam edicem.... :)


Resim
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #32 gönderen trmuratakturk » Cum Ağu 04, 2006 1:40 am

Zurnanın zırt dediği yer arabanın içi. Nihayet gelebildik. Bakalım Murat abi neler yumurtlayacak dediğinizi duyar gibiyim. Ha bu arada jantları kurulamayı unutmadım. Ona sonra dönücem özellikle sona bıraktık.

Hatırlarsanız arabanın dışını yukarıdan aşağıya doğru yıkayıp kuruladık. Arabanın içinde ise aşağıdan yukarıya doğru işlemleri yapıcaz. Birde kafanıza takılabilir. Niye önce iç temizlik değilde dış diye. Bunun sebebi, dış yıkamayı bitirdikten sonra iç kısımı temizlediğimiz sürede elimizin girmediği yerlerdeki sulara süzülsün diye zaman tanıyoruz. Eğer içini temizleyip daha sonra dışını bitirip yola çıkar isek bahsi geçen arada kalmış sular boyanın üzerinde süzülüp kuruyarak hoş olmayan görüntüler oluşturur ve kireç izi bırakır.

İç temizliğe başlarken varsa dört yoksa iki kapımızıda ardına kadar açıyoruz. Eğer aracın bulunduğu satıh kapıların açık kalmasına izin vermiyorsa kapı aralarına koyacağımız boş pet şişelerden faydalanabiliriz. Kovamızı iyice çalkalayıp temizledikten sonra doldurduğumuz temiz su ile beraber hazır tutuyoruz. Eğer paspaslarımız lastik ise önce şöför tarafındaki paspası alıyoruz. Sakın arabanın yanıda paspasın tozunu yere silkmeyin. Yarım kıvırıp kovamızın içine sokuyoruz. Üçüncü kalite süngerimizle kovanın içinde paspasın her iki yüzünüde çıkarıp çevirerek yıkıyoruz. Dikkatinizi çektiyse paspası safi su ile yıkıyoruz. Yıkama işlemi bittikten sonra suyunun iyice kovaya süzülmesini bekleyip, taban kısmı dışa bakacak şekilde uygun bir yerde kurumaya bırakıyoruz. Diyebilirsiniz niye yere koyup fırça ile yıkamadın. Arabamın hiç bir parçasını temizliğinden ve hijyeninden emin olmadığım yere koymam. Çünkü o paspas benim nefes aldığım 2m3lük alanda bulunan parçalardan birisi. Arabaya binerken her kapı açışımızda oluşan sirkülasyon paspasın üzerinde ki tozu ve kiri havaya kaldırarak aracın içine yayılmasını sağlar. Nefes aldığınızda herşey doğal olarak vücudunuzdan içeriye girer ki bu da sağlıklı bir durum değil. Bu yüzden boş kaldıkça yarım kova suyla paspaslarımı her zaman yıkayıp temiz tutmaya çalışırım. Düşünün ki ayakkabılarımızla temiz pis tuvalet dahil her yerde geziyoruz. Aracın içinde bastığımız yeri de temiz tutmak zorundayız. Temiz görünmesinden ziyade sağlığımız için gereklidir. Diğer bütün lastik paspaslarımızı da aynı işleme tabi tutarak lastik paspas mevzuunu kapatalım.

Eğer paspaslarımız halı ise; diğer işlemden farklı olarak yapmamız gereken, bir elektrikli süpürgeye sahip isek paspası aracın içinden almadan önce üzerini vakum yolu ile temizlemeliyiz. Daha sonra paspası havalandırmak için bir yere asıp altını yine vakumla temizlemeliyiz. Vakum halı olan her yere değmelidir. Elektrikli süpürgemiz yok ise araçtan biraz uzak bir yerde temiz bir duvara dayayıp halı yıkamada kullanılan sert bir fırça yardımıyla yukarıdan aşağıya doğru fırçalamalıyız. Taki paspastan toz süzülmeyene kadar. Bunu yaparkende eğer titiz iseniz bir toz maskesi kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü tozun içinde ne tür mikroplar ve bakteriler olduğunu tahmin edemeyiz.

Paspas temizliği bittikten sonra suyumuzu temiz su ile değiştiriyoruz. Üçüncü kalite bezimizle kapı içlerini altları unutmadan kapı aralarını kilitlerin yağına bulaşmadan iyice siliyoruz. Bezimizin kirlenmesine göre sık sık yıkayıp sıkıp silme işlemine devam ediyoruz. Daha sonra motor kaputunu ve bagaj kaputunuda açarak her ikisini de menteşe yerlerine kadar çevrelerini bez ile siliyoruz ve açık bırakıyoruz. Elimizin girmediği yerlerdeki nemin kuruması için açık kalmasında fayda var. Yine üçüncü kalite bezimizi sık sık yıkayarak paspas koyduğumuz yerleri bez ile fazla bastırmadan yüzeysel olarak siliyoruz. Bunu yapmamızın sebebi vakumdan kalan artıkları temizlemek için. Fakat bezinizi iyice sıkmaya özen gösterin çünkü sildiğiniz satıhın ıslanmaması gerekiyor. Kurumaz kötü kokulara yol açar. Halı paspas konusunda yıkamalara giden arkadaşlara tavsiyem, kurutma sistemi olmayan yerlerde halı paspaslarınızı yıkatmayın. İyice kuruduğundan emin olmadan aracın içine koymayın, koydurmayın.

Saat oldukça ilerledi devamı yarın diyerek voslu günler diliyorum.
Resim
Kullanıcı avatarı
oki
Vosdost
Mesajlar: 70
Kayıt: Cum Haz 10, 2005 8:53 am
Konum: AngArA

Mesaj #33 gönderen oki » Cmt Ağu 05, 2006 11:59 pm

yarın oldu... :D
evet nerde kalmıştınız? :D
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #34 gönderen trmuratakturk » Pzr Ağu 06, 2006 7:02 pm

Akşam uğraşıp konuyu bitirmiştim. Elektrik kesintisine kurban gitti özür diliyorum bekleyen arkadaşlar için, en kısa zamanda devam edicem.
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #35 gönderen trmuratakturk » Pzt Ağu 07, 2006 4:45 pm

Konumuza devam edelim. Bu sefer başka yere yazıp kopyala yapıştır yapıcam. İnşallah sorun çıkmaz.

Paspas ve taban muhabbeti bittiğine göre gelelim küçük yaşam alanlarına. Kovamızdaki suyu değiştiriyoruz. Kurumaya terkettiğimiz bezlerden ikinci kalite olan bezimizi alıyoruz. Muhtemelen kurumak üzere bir neme sahiptir. Bu bez yardımıyla torpidomuzun güneş gören açıktaki kısımlarını bezi bastırmadan yüzeysel olarak hafifçe siliyoruz. Torpidoya tekrar dönücez. Bu işlemden sonra bezimizi yıkıyoruz iyice sıktıktan sonra çırpıyoruz, katlayıp hazır duruma getiriyoruz. Kapı döşemelerimizden başlıyoruz. Döşemeleriniz kumaş yada deri olabilir. Her iki maddede olsa önemli değil işlemi bastırmadan ovalamadan , sert bir şekilde sürtmeden bezin temiz taraflarını kullanarak iki defa olmak kaydıyla siliyoruz. Kapı döşemelerinde el girmeyen yerler için ileride bilgi vericem. Kapı döşemeleri bittikten sonra koltuklara geçiyoruz. Yanlarını oturma ve dayanma yerleriyle birlikte kafalıklarını her yerini siliyoruz. Tamamen yüzeysel olarak yumuşak bir şekilde. Tabiki her iki parça silim işlemi bittikten sonra bezimizi yıkıyoruz. Yoksa bez aldığı tozu çamur haline getirerek diğer tarafa bırakır. Burda bahsetmemiz gereken bir konu. Eğer aracınızı düzenli aralıklarla yıkatmıyor veya yıkamıyorsanız, doğal olarak kumaş yada deri döşemeniz ve tavan döşemeniz belli bir kire sahip olacaktır. Bazen aşka gelip kas yapma pahasına bir kerede kimyasal madde içeren temizlik malzemeleri kullanarak bu kirden kurtulmaya çalışırız. Emin olun yorulduğunuza değmediği kadar, kumaşa deriye verdiğimiz zararlar(aşınma, çizilme, rengin solması, kuruduktan sonra leke kalması) da cabası. Ne yapmamız gerekiyor; yapmamız gereken yukarıda bahsi geçen temizlik olayını sık sık yapmak. Zaman içinde eski temiz haline gelecektir. Emin olun aracın kokusu dahi değişmekte. Bu konuda benim yaptığım en az haftada üç kez bu işlemi yapıyorum. Tavan dahil.

Bazı yıkamalarda görüyorum. Koltuklara arka tenteye vakum uyguluyorlar, hatta bazen torpidoyada. Hiç bir yararı olmadığı gibi vakumun sert ucu kumaş dikişlerini sökmekte deri olan döşemelerde ise çiziklere yol açmaktadır. Görürseniz uygulatmayın. Koltukları tavanı ve arka tenteyi bezle yumuşak bir şekilde silmesini söyleyebilirsiniz. Bu arada bezi sık sık yıkamalı.

Doğal olarak diyebilirsiniz. Bir araç ne kadar zamanda temiz bir hale gelir. O sizin yıkama sıklığınıza bağlı. Bazen 1 yıl yada 6 aydan önce istediğiniz duruma gelmez. Derseniz ki benim acelem var, ya da yeni bir araç aldım eski sahibinden kalan pislikten kurtulmak istiyorum, yada aracımı satıcam temiz görünmesini istiyorum. Detaylı temizlik üzerine uzun bir konuya sahibiz. Torpidoya geri döndükten sonra bu konuya değinicem.

Paspasları hallettik. Kapı döşemelerimizi, arka tenteyi, ve tavan döşememizi sildikten sonra bezimizi yıkayıp tekrar asıyoruz. Birinci kalite bezimi alarak camlara başlıcaz. Burada terleten kısım ön ve arka camın içerden silinme işlemi. İlk başlamamız gereken ön cam. Camı rahat silebilmek için ön sağ yolcu koltuğuna yerleşiyoruz. Önce kenarlarını silerek bir çerçeve oluşturuyoruz. Daha sonra çerçeve kısmının içinde kalan yerleri siliyoruz. Bu noktada dikkat edilecek husus bastırmamak. Bezin yüzeyine bakıyoruz. Ön camdan ne kadar kir beze gelmiş. Bezi katlayarak tekrar aynı işlemi tekrarlıyoruz. Her katlamada beze çıkan kir azalacaktır. Taki bezimizin yüzeyi temiz kalana kadar silme işlemine devam ediyoruz. Burada aracı ne kadar sıklıkta temizlediğimiz belli oluyor. Eğer ön camınız sigara veya başka nedenlerden çok kirli ve isli ise bezle silerek kas yapmamak için uygulamanız gereken diğer yöntem şudur; birinci kalite süngerimizi pir parça arap sabunu ile köpürtüyoruz. Süngeri iyice sıktıktan sonra hiç damlamayacak şekilde veya bezi altına tutarak daireler çizerek ön camı içerden yalnızca köpükle siliyoruz. Daha sonra sahip olduğumuz kısa cam çekme lastiği ile yine bezi altına tutarak torpidonun üzerine damlatmadan köpüğü sıyırıyoruz. Ondan sonra bezimizi yıkayıp ön camı içerden silme işlemini bitiriyoruz. Arap sabunu uygulamasını eğer diğer yan ve arka camlarımız aşırı kirli ise onlarda da uygulayabiliriz. Dikkat etmemiz gereken öncamda torpidoya damlatmamak, arka camda tenteye yada arka bagaj kısmına damlatmamak, yan camlarda da cam makinası kısmına suyu veya köpüğü kaçırmamak. İşlemleri uyguladıktan sonra silme işleminde oldukça titiz olmalıyız. Tortu bırakırsanız arap sabunu tortusu mıknatıs gibi bol miktarda toz toplayan bir maddedir. Ayrıca plastik aksamada teması olmamalıdır. Konu ilk açıldığı zamanlarda sevgili Volf bu konuya değinmişti. Arap sabununun lastik yada lastik aksam üzerinde tahriş edici özelliği vardır. Eklemek istediğim eğer lastik su çekici kullanmazsanız, silerken bezi sık sık yıkayarak arap sabunu tortusunu kovaya bırakmalısınız.

Son olarak torpido kısmına geldik. Daha önce bu konudan sevgili Oki nin soruları doğrultusunda bahsetmiştim. Temiz bir torpidonun hiçbir zaman parlatıcıya yada kimyasal malzeme içeren ürünlere ihtiyacı yoktur. Hafif tozunu alarak torpidomuzu daimi temiz tutar ve güneşten elimizden geldiğince korursak onun yegane ilacı hafif nemli bezdir. Yaptığım piyasa araştırmasında piyasada torpidoyu parlatmak, beslemek, kirlerinden arındırmak için bir sürü ürün mevcut. Güvenirlikleri tartışılır ama ille tavsiye etmek gerekiyorsa bu konuda iyi olan ürünler Sonax ve Autowax’a ait. Piyasada bu ürünler nadir bulunuyorlar. Samiyete bağlı olarak bu firmaların boya koruma ve detaylı temizlik yapan şirketlerinden elde edeceğiniz piyasada satılmayan profosyonel ürünlerini ele geçirebilirseniz, en iyisi bunlardır. Detaylı temizlik konusunda bu konuyada açıklık getireceğim. Piyasada bu konuda bazı olumsuzluklarla karşılaştım. Bahsetmeden geçemiyeceğim. Daha önce söylediğim gibi kimyasal malzeme ile üretilen malzemeler yalnız bir işe yarar. Satarken bazen diyorlar sadece yemek yapılmıyor. Bu güne kadar bu söze uyan tek bir malzeme gördüm. O da WD 40 biraz düşünürseniz, yararları konusunda aynı tarz fakat farklı konularda işe yaramaktadır. Yaptığı tekşey yağlayıp uçmak, ama bunu arabada, bisiklette, sigortalarda, paslı vidaları açmakta, yağlı bölgeleri temizlemekte kullanıyorsunuz. Çünkü içinde yağ artı solvent olmak üzere iki çeşit malzeme bulunmakta. Yapılan iş aynı sadece yerler farklı. Donan kilitleri açmakta dahi kullanılıyor. Bir tanesi bana boya koruma bile yaparsın dedi. Tabi bizde hadi leeeeeeen dedik. Diğer bir konu ise; piyasaya yeni bir ürün çıkıyor. Kullanıyorsunuz gerçekten memnun kalıyorsunuz. Vadettiklerini yerine getiriyor. Bu yalnızca temizlik konusunda değil. Özellikle araç lastiği, temizlik ürünleri kısacası zaman zaman arabamız için aldığımız sarf malzemeleri. Piyasada oturduktan sonra üreten firma kalite desteğini azaltıyor. Oturtmak için belli bir reklam kampanyası sonucunda bazı maddi harcamaları çıkarmak için maliyet düşürme yoluna giderek kalitesinden ödün vermekteler. Yani sonuçta hiç bir malzeme ilk günkü kalitesini koruyamıyor, yada korumuyor. Zaman zaman bunun zararlarını gördüm. Emin olup alıyorsunuz, ilkinde memnunsunuz, ikinci alışınızda hüsrana uğruyorsunuz. Bu birçok konuda ülkemizde yaşanan bir problem. Diğer ülkelerde de mevcut.

Yine torpido konusunu biraz sarkıtarak birşeyden daha bahsetmek istiyorum. Ovalama ve kas yaparak temizlik konusunda bazı arkadaşlarımız ben yaptım oldu tertemiz oldu diyebilirler. Fakat burda göz ardı edilen temizlediğimiz yerin temiz gözükmesinden ziyade onu o şekilde temizlerken ne kadar zarar verdiğimizdir. Mutlaka bir tahrişe sebep oldunuz. Bunun zararı ise o malzeme 1 yılda o kiri aldıysa bu süre 1 haftaya inmiştir. Yani kirlenme sürecini hızlandırmış oldunuz. Boya konusunda bu durum farklı, pasta polish veya benzeri malzemeler uygularken boyanın hareketli bir malzeme olduğunu unutmayalım. Çiziklerin kapanmasının sebebi kullandığımız malzemenin boyayı bir taraftan alıp diğer tarafa taşıyarak çizikleri doldurmasıdır. İç kısımda şunu unutmayalım; malzemeyi tahriş etmek, kirlenme, eskime ve sonucunda deforme olmasıyla beraber ömrünü kısaltmaya sebep olur.

Nihayet torpidoya gelebildik. Burda sizden tekrar özür diliyorum. Bildiklerimizi birden bire yazmak mümkün değil. Konusu geldikçe hatırlayıp bahsetmeye çalışıyorum. Bu sorun yalnızca yazarken oluşuyor. Yoksa araca işlem uygularken beyin sizi daha rahat destekliyor.

Aracımda her zaman bir adet birpuçuk parmak kalınlığında küçük boya fırçası bulundururum. Maliyeti bir yada iki ytl. Bu fırçanın yararları oldukça uzun sürer. Neyse girmeyelim daha sonra değiniriz. İlk iş diye başlıyorum sürekli bunun alışkanlık olması lazım kovamızdaki suyu değiştiriyoruz. Kurumaya bıraktığımız ikinci kalite bezi tekrar yıkıyoruz. Kuruma esnasında aldığı tozlardan kurtulmak için. Çünkü torpido sürekli gözümüzün önünde olan bir malzeme olduğu için en ufak problem dikkatimizi çeker. Bezimizi sıktık fakat çırpmıyoruz. Biraz ıslak kalmasını sağlıyoruz. Direksiyon kısmına oturup, el girmeyen yerleri bahsi geçen fırça yardımıyla temizliyoruz. Sık sık fırçanın iki yüzünüde ıslak bezimize fazla olmamak kaydıyla sürüyoruz ki aldığı toz bez de kalsın biraz da fırçamız nemlensin. Çünkü bu nem sayesinde tozları toplamaktadır. Fırçayı her yere uygulayabilirsiniz. Müzik sisteminin tuşlarına gösterge panellerinizin aralarına kalorifer çıkışlarına kısacası el girmeyen gözle görülür her yere.....Bunun adı ince temizlik diye geçiyor. Dikiz aynanızın kenarlarını ve makyaj aynasının kenarlarını siperlik bağlantılarını unutmayın. Belki bazı yerleri atlamış olabilirim ama siz bu işlemi uygularken daha fazla yerde uygulamanız muhtemel. Çünkü direksiyon ve torpido kısmında bu tarz yerler çok fazla. Son olarak bez ile torpidoyu son bir defa daha siliyoruz. Torpido konusunda işlem bitti. Eğer torpido için parlatıcı besleyici bir malzemeye sahipseniz, daha önceden hazırladığınız temiz bir süngerle bu malzemeyi daireler çizmek koşuluyla bastırmadan ve torpido harici yerlere bulaştırmadan yedirerek sürebilirsiniz. Lütfen süngere az malzeme alınız, vıcık vıcık olmasın, olursa eğer nemli bezle silerek bu hoş olmayan görüntüyü yok edebilirsiniz. Tamamlamak için birinci kalite bezimizle aynalarımızı siliyoruz ve lekesiz kalmasına özen gösteriyoruz. Torpidoyla uğraşırken de ön camınıza değişik açılardan bakma şansınız olduğu için hatalı yerleri görmeniz mümkün. Bu yüzden hazır elinizde birinci kalite bezinizde mevcut olduğu için bu hatalarınızıda düzeltme şansınız kolay.

Küçük fırça ile torpido üzerinde uyguladığınız işlemleri kapı döşemeleri içinde aynı şekilde uyguluyoruz. Bitiminde malzememizi uyguluyoruz. Genel olarak temizliğimiz büyük ölçüde bitti. Artık paspasları nasıl koymanız gerektiğini bilirsiniz, fakat koymadan önce üçüncü kalite bezinizle her iki tarafınıda mutlaka silin. Kurumuş dahi olsa silmeden koymayın.

Kapılarımız kapatmadan önce torpido ve plastik aksam üzerinde kullandığınız malzemeyi kapı fitillerinde özellikle vos basamaklarında plastik gördüğünüz her yerde kullanabilirsiniz. Bu kullandığınız malzeme konusunda boya koruma ve detaylı temizlik bölümünde bahsedicem. Nasıl olması gerektiği kimyasalı bileşeni neye yaradığı konusunda bilgiler vericem. Şimdilik kısaca söylemek gerekirse süt biçiminde olanları tercih etmeliyiz. Ama mutlaka bileşenleri konusunda bilgi edinin ki kullandığınız satıhlara zarar vermesin. Forumda bir yerde okumuştum. Vazelin konusu. Kullanmamanız gerektiğini ve nedenlerini anlatmıştım. Fakat şunu ekleyelim. Eğer uzunca bir süre aracı kullanmayacaksanız, kapalı garajda kalacaksa yani güneşle teması olmayacaksa vazelini torpido ve kapı döşemelerinde ve plastik aksamlarda kullanabilirsiniz. Siz dönene kadar emme işlemi tamamlanmış olur. Şu da bir ayrıntı, bildiğimiz krem şeklinde olan vazelin değil. Tıbbi malzeme ve kimyasal laboratuvar malzemeleri satan dükkanlarda likit vazelin diye bir madde mevcuttur. Kullanmanız gereken malzeme budur. Genelde 1 kg lik koyu renkli cam şişede satılır. Size 5 yıl yeter. Konumuz devam edicek... İlgilenmemiz gereken jantlarımız, lastiklerimiz, bagajımız var. Artı olarak motor temizliği konusunda bilgilerimi paylaşıcam. Eğer kafanıza takılan yerler varsa mutlaka sorun, mutlaka yanıtlarım, bilmediğim bir şey dahi olsa araştırır bulur sizi aydınlatırım. Lütfen bundan emin olun. Voslu günler diliyorum.
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #36 gönderen [ WOLF ] » Pzt Ağu 07, 2006 6:18 pm

Helal diyorum elinize sağlık diyorum ne kadar güzel insanların sahip oldukları bilgileri burada dostlarıyla paylaşması.. Bu davranışı diğer üyeleimizdende bakliyoruz.. Benden +100 Teknik puan.. Bravooo :alkış: :alkış: :alkış:
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #37 gönderen trmuratakturk » Pzt Ağu 07, 2006 6:35 pm

Teşekkürler sevgili Admin hocam....... :)
Resim
zlothann
Vosdost
Mesajlar: 233
Kayıt: Cum Tem 21, 2006 10:56 am
Konum: Ankara

Mesaj #38 gönderen zlothann » Pzt Ağu 07, 2006 8:57 pm

abi bugüne kadar vosuma yaptığım temizliklerden dolayı utanç içerisindeyim :cry:

ama eminim vosa böyle girşirsem 5 kat daha fazla zevk alırım
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #39 gönderen trmuratakturk » Pzt Ağu 07, 2006 9:10 pm

Dışı ile ilgili girişimlerine eyvallah atış serbest, ama içine bilemem sen bilirsin..... Döşemeciyi ziyaret etmek istiyorsan özlemişsindir belki....
Resim
kutbay
Vosdost
Mesajlar: 810
Kayıt: Cum Eyl 23, 2005 9:47 am
Konum: samsun

Mesaj #40 gönderen kutbay » Pzt Ağu 07, 2006 9:11 pm

bravooooo :ok:
Resim
Hey gidi karadeniz doldi da taşamadi
Etmeyelum sevdaluk edenler yaşamadi.....

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir