Kampana & Disk Fren

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #11 gönderen navi » Çrş Eki 22, 2008 10:05 am

orange06 yazdı:[font=Arial]benim bildiğim ls ler sadece 73 yılında üretildi. birde 73-75 arası voslarda parçalar birbirine aynen oturuyo sanıyorum. disk frenin kampanaya göre avantajı durma mesafesini kısaltıyor, ama balataların kampanaya göre daha kısa sürede bitiyor. birde önler disk arkalar kampana olunca frenlemenin büyük bir bölümü disklere biniyor diye biliyorum. kampanalı fren sisteminde ise eğer ki frenler iyi ayarlanmışsa, fren kuvveti 4 e bölünüyo yani her tekeri ayrı frenliyor, bu sayede balatalar daha uzun süre gidiyor. ama yinede sizi yanıltmayım, benim bildiklerim yanlışta olabilir, diğer arkadaşlarada danışmak gerekir[/font]


73-74 lerde LS var 75 de ismi yok yani donanım olarak tüm özellikleri olsada 1303LS die geçmiyor. ama 74de LS geçiyor.

73-- ön çamurluklar farklıdır.
ön takım farklıdır.
amortisörler farklıdır
ön göğüs farklıdır. (havalandırma ve şekil itibariyle)

bunlar dier modellerle 1/1 deildir. dier parçalar kullanılabilir.

74- çamurlukları 75 uygundur. 75de
arkada katalitik konvertörden dolayı şişkinlik vardır.
75 de kremiyer direksiyon kutusu vardır.


1500 ve 1302 lerde de zaman zaman disk fren görülebilir. ama bunlarında sistemi farklıdır.

S lerde kullanılmıştır genelde opsiyon olarak sunanlarda olmuş tabi bayilerde..

önlerde disk olması süper cazip deil aslında bizim voslar için tüm agırlık vs arkada oldugu için önlerin kilitlenmesi dahada kolaylasıyor uygun kulanımda tabii ki çok iyi ama panik durumlarında sakat..

her n olursa olsun. suyu görsede bişey olmaz :)

ötemesine gelince apsent maddesinin yasaklanması sonucu oluşmuştur. birde kaliperlerin arkasında çok ince bir sac var. o sacda zamanla kayıplara karışması ötmeyi kolaylaştırıyor. o sac olunca ötme minumumlarda


Resim
navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #12 gönderen navi » Çrş Eki 22, 2008 10:06 am

ikilemişim pardon
Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #13 gönderen yavuzss » Çrş Eki 22, 2008 10:17 am

navi yazdı:
orange06 yazdı:[font=Arial]benim bildiğim ls ler sadece 73 yılında üretildi. birde 73-75 arası voslarda parçalar birbirine aynen oturuyo sanıyorum. disk frenin kampanaya göre avantajı durma mesafesini kısaltıyor, ama balataların kampanaya göre daha kısa sürede bitiyor. birde önler disk arkalar kampana olunca frenlemenin büyük bir bölümü disklere biniyor diye biliyorum. kampanalı fren sisteminde ise eğer ki frenler iyi ayarlanmışsa, fren kuvveti 4 e bölünüyo yani her tekeri ayrı frenliyor, bu sayede balatalar daha uzun süre gidiyor. ama yinede sizi yanıltmayım, benim bildiklerim yanlışta olabilir, diğer arkadaşlarada danışmak gerekir[/font]


73-74 lerde LS var 75 de ismi yok yani donanım olarak tüm özellikleri olsada 1303LS die geçmiyor. ama 74de LS geçiyor.

73-- ön çamurluklar farklıdır.
ön takım farklıdır.
amortisörler farklıdır
ön göğüs farklıdır. (havalandırma ve şekil itibariyle)

bunlar dier modellerle 1/1 deildir. dier parçalar kullanılabilir.

74- çamurlukları 75 uygundur. 75de
arkada katalitik konvertörden dolayı şişkinlik vardır.
75 de kremiyer direksiyon kutusu vardır.


1500 ve 1302 lerde de zaman zaman disk fren görülebilir. ama bunlarında sistemi farklıdır.

S lerde kullanılmıştır genelde opsiyon olarak sunanlarda olmuş tabi bayilerde..

önlerde disk olması süper cazip deil aslında bizim voslar için tüm agırlık vs arkada oldugu için önlerin kilitlenmesi dahada kolaylasıyor uygun kulanımda tabii ki çok iyi ama panik durumlarında sakat..

her n olursa olsun. suyu görsede bişey olmaz :)

ötemesine gelince apsent maddesinin yasaklanması sonucu oluşmuştur. birde kaliperlerin arkasında çok ince bir sac var. o sacda zamanla kayıplara karışması ötmeyi kolaylaştırıyor. o sac olunca ötme minumumlarda


1971-73 1302-1303 ön takımları aynı, 1974-75 ön takımları aynı. Disk fren opsiyonel olmasının yanında tüm S ve LS modellerinde standart, yani 1303 serisi kadar 1302 serisinde de yaygın. Diskin en güzel yönü ayar istememesi, çünkü kampanalar zaman zaman ayar ister. Bir de disk kampana kadar sudan etkilenmez. Fren mesafesi de yüksek hızlarda değişiyormuş. İlk kullanımda da diskler ötüyor mu yoksa belli bir süre kullandıktan sonra mı ötüyor buna dikkat edin. Belli bir süre sonra ötmeye başlıyorsa kaliper içindeki yay sistemi balatasını bırakmıyor, ötme bundan oluyor diyebiliriz. Asbest maddesinin yasaklanması da ötmeye sebep olabilir ama bu ısınma problemini dikkate alın deneyin kendi vosvosunuzda.
clashasan
Vosdost
Mesajlar: 73
Kayıt: Prş Ağu 11, 2011 11:15 am
Kan Grubu: B Rh +

Cvp: Kampana & Disk Fren

Mesaj #14 gönderen clashasan » Çrş Mar 21, 2012 12:08 pm

İlginiz için teşekkür ederim peki disk veya ayna kalınlığı minimum kaç mm olmalıdır ?

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir