Restorasyon...

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
civilengine
Vosdost
Mesajlar: 66
Kayıt: Cmt Eki 04, 2008 1:59 pm
Vosvosumun adı: Deniz

Restorasyon...

Mesaj #1 gönderen civilengine » Sal Nis 14, 2009 3:28 pm

Arkadaşlar hepinize merhaba;

Adım Mehmet Derya Çağlar, 1976 doğumluyum, evliyim. Üsküdar' da yaşıyorum, fakat iş icabı yaklaşık bir yıldır İzmir/Aliağa' da ikamet ediyorum. 3-4 ay sonra İstanbul' a dönmeyi umuyorum. Aranıza katılmaktan ayrıca mutluyum.

2009 başında aldığım vosvosu ancak 2 ay sabrederek mart başında Aliağa sanayiinde restorasyona verdim. Hem niyeti olan arkadaşlara yol göstermesi, hem de dikkat edilmesi gereken detaylar hakkında yorumlarınızı almak açısından bu sıkıntılı süreci sizlerle paylaşmak istedim.

Buyrun;

Ustaya teslim etmeden bir gün önceki hali:


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00417.jpg[/img]


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00411.jpg[/img]


03.03.2009 tarihi itibariyle Vosvosumun durumu:


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00421.jpg[/img]



[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00419.jpg[/img]



İsmail Usta ile anlaşmamıza göre yapılacak işlemler şöyle;

- Alt dahil çürüklerin temizlenmesi,

- Kaportanın elden geçip, boyanması,

- Elektrik tesisatının yenilenmesi,

- Alt ve üst döşemenin yenilenmesi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

04 Mart 2009 tarihi itibariyle motor inmiş durumda. Motor dışarı çıkınca biraz moralim bozulmuştu. Dışardayken problemler daha fazla belli oluyor sanki.

[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00443.jpg[/img]



[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00444.jpg[/img]



[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00418.jpg[/img]



[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00430.jpg[/img]



Sağ amortisör hepten patlak, yağ içinde;


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00427.jpg[/img]



İşaretlemeye çalıştığım bölgelerin vaziyeti çok kötü. İsmail Usta hallederiz diyor ama du bakalım. Bu bölgeler kalbur misali olmuş, yukarıdan bakınca yeryüzü görünüyor rahatça.

[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00428a.jpg[/img]


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00429a.jpg[/img]


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sağ ön amortisör amortisörün lastikle temasını gösterir foto;
Helezonların alttan ilk ikisine dikkat çekmek istiyorum, lastik temasından ötürü siyah izler var. Sebebi çok büyük ihtimal lastik ebatlarının 185/65/R15 olması. Lastik genişlediği için sağ lastik helezona, sol lastik de rot miline çarpıyor. Lastik ebatları değişecekse aman dikkat, rot balans sallanmış bizimkinde.


[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00447.jpg[/img]



[img:800:600]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00445.jpg[/img]



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İşlerimin yoğunluğundan dolayı yeteri kadar araştırma yapamamıştım. Paldır küldür başladık işe. Sonradan öğrendim ki şase ile kupanın ayrılma imkanı varmış. Kaporta açısından çok daha sağlıklı olacakmış gibi geldiğinden, aslında pazarlığımızda yer almayan şase kupa ayırma işini güç bela kabul ettirdim İsmail Ustaya... Hafif çaplı papaz olduk diyebilirim.

Kumlamadan önce yavaştan boyayı kazımaya başladık. Sonra hızımızı alamayıp kumlamadan da vazgeçtik.


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00452.jpg[/img]



[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00456.jpg[/img]



[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00450.jpg[/img]



[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00460.jpg[/img]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25.03.2009 itibariyle vosvos kaporta revizyonlarına hazır, boyası soyulduktan sonra primer astarı atıldı. 2 martta teslim olan vosvos, 23 günde kaportaya ancak girebildi.


"Allah korusun, kanser olmadan şu işin içinden çıkabilsem... Bu usta milleti (istisnalarını tenzih ederim) hakikaten kanserojen, vücuda çok zararlı... Hayırlısı..." diye bir cümle kurmuşum, dost bir sitede...


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00467.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00466.jpg[/img]


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tarih 28 Mart 2009...
Nihayet şase kupadan ayrıldı. İşin düzgün olması açısından şart olduğunu hep birlikte gördük. Lakin işin başında dile getirmediğimden, bana fazladan masraf açacak, İsmail Ustayla biraz gerildik karşılıklı... Maddi hususları sonra halletmek üzere, süreci bozmadan devam ediyoruz şimdilik.

Restorasyon yaptırmak isteyen arkadaşlara naçizane tavsiyem, kupa-şase ayrılmasını baştan muhakkak konuşmaları. Çünkü vosvosun zamana karşı yenik düştüğü noktalar bu bölgeler. Kesinlikle pazarlık konusu olması gerekiyor, benim gibi işin ortasında aklınıza gelirse, "sen şöyle dedin, ben böye dedim" vs. anlaşmazlık çıkması kaçınılmaz...

Ayırma işi müdahaleyi kolaylaştırıyor, -sanıyorum- ama müdahale edilmesi gereken noktalar katlanarak artıyor. Ayırmadan yapılacaksa , ya yaptırmayın ya da yapılmış saymayın derim. "Maaşallah dipdiri vosvos, iyi bakılmış vs." yorumlarını alan arkadaş, bütün çürükleri kupanın etek altında toplamış. Ustalara da hak vermemek elde değil.

[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00475.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00474.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00473.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00471.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00469.jpg[/img]


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İlk olarak şaseden başlandı. Çürük bölgeler itina ile kesildi.


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00484.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00483.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00481.jpg[/img]


Etekler bitmiş, yolda giderken asfalta oturmamıza az kalmış...


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00478.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00477.jpg[/img]


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kesilen bölgelere faturalı levhalar kaynatıldı.


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00487.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00489.jpg[/img]


Şasenin üst kısmı pütürle kaplanmadan önce tamamen fırçalandı ve basınçlı suyla temizlendi.


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00486.jpg[/img]


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00485.jpg[/img]




Veeeee, işte vosvos şasesi... Tarih 2 Nisan 2009...


[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00497.jpg[/img]

[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00492.jpg[/img]

[img:640:480]http://i81.photobucket.com/albums/j230/civilengine/DSC00494.jpg[/img]


Son durum bundan ibaret, 2 nisandan beri elle tutulur ilerleme yok. Benim de sabrım azalıyor. İşin başında verdiğimiz süre bugün doldu aslında, ben 1 ay daha sürer sanıyorum. Kaportacı abimizin eli ağır, biraz da ehli keyif. ufak ufak eteklere başladık, bir hafta sonra boyaya teslim edeceğini söylüyor ama zor gibi.

Bu arada ben biraz kurtlu olduğum için, motor hazır inmişken onu da elden geçirelim diyerek İzmir 1. sanayii Vosvos motor ustası Mustafa ustaya (Kısmet) teslim ettim motoru. Sağolsun motoru hallettik, haftaya da şanzımanı indirelim diyoruz.


Biraz uzun oldu kusuruma bakmayın. Buraya kadar sabırla okuyabildiyseniz teşekkür ederim. Bundan sonraki gelişmeleri de paylaşmaya devam edeceğim.

Saygılar, sevgiler.

Sağlıklı kalın. Görüşmek üzere...


Kullanıcı avatarı
Scarface
Vosdost
Mesajlar: 956
Kayıt: Prş May 04, 2006 10:33 am
Vosvosumun adı: Zeuss
Konum: istanbul/başakşehir

Mesaj #2 gönderen Scarface » Sal Nis 14, 2009 4:17 pm

Mehmet Bey, tebrik ederim süper bir iş olmuş ve olmaya da devam ediyor.
allah kolaylık versin, sabır versin, para versin.

Bu arada bir iki ufak hatırlatma ; tavan sağ sol kenarlardaki olukların derinliğine önem verin macun basılmasın, o oluklar belirgin olsun,
kapıların oturmasına ve nikelaj çıtaların tam hizada olmasına dikkat edin.
kaputun tam oturmasına ve kaportayı tam öptüğüne dikkat edin, açıklık olmasın.Camların fitil ve segmanlarına dikkat edin su alma yapmasın daha sonra.... bunlar nacizane dikkat etmenizi önereceğim konular.
zaten diğer arkadaşlarda hatırlatm yapcaklardır.

TEKRAR TEBRİKLER.

Tabana zaten laf yok, harika olmuş, fabrika çıkışı gibi.
34 TS 001

[IMG:100:75]http://i43.tinypic.com/6pakvm.jpg[/img]
blue-chip
Vosdost
Mesajlar: 1441
Kayıt: Çrş May 02, 2007 4:13 pm
Vosvosumun adı: blue-chip
Konum: istanbul

Mesaj #3 gönderen blue-chip » Sal Nis 14, 2009 4:19 pm

dostum öncelikle detaylı ve doyurucu konundan dolayı teşekkür ederim ve ayrıca sabrın için tebrik ederim.
bu iş gerçekten de sarmal gibi, girdin mi sürekli dibe doğru ilerliyorsun. ama göründüğü kadarı ile işin toplama ve süslemesi kalmış.
sabrını yitirme, istanbul'a cillop gibi vosunla dönünce en kısa sürede tanışmayı isteriz.
kolay gelsin.
---> MURAT YAVUZ <---

yapabileceğini düşünüyorsan, yapabilirsin;
yapamayacağını düşünüyorsan, haklısın!

Resim
Kullanıcı avatarı
carpe diem
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2500
Kayıt: Pzt Oca 26, 2009 5:36 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Piraye
Konum: Ankara

Mesaj #4 gönderen carpe diem » Sal Nis 14, 2009 4:33 pm

Harika bir iş çıkarmışsınız sabrınıza şaşırmamak elde değil,aynı seyleri bende yapmak istiyorum ama maddiyatdan cok sabrıma yenik düşeceğimden korkuyorum. Gerçekten sizi tebrik ediyorum
---Turan DEMİRER---


Resim

Uploaded with ImageShack.us





Kimler Geldi Kimler Geçti

06 KP 384 1972 1302
06 FJA 85 1974 1303
06 NT 303 1974 1303S
06 EP 434 1967 1300

Resim
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #5 gönderen İsmailFidan » Sal Nis 14, 2009 5:14 pm

Öncelikle çok zorlu, masraflı en önemliside zaman alıcı bi işe giriştiginiz için cesaretinizden dolayı sizi tebrik ederim.allah utandırmasın.
Kupanın şase den ayrılmasını bazı voscular onaylıyor, bazıları onaylamıyor.Bunun nedeni olarakta; aracın orjinal halinde kupa ile şase arasına su vs. kesinlikle geçirmeyen, piyasada artık bulunmayan bi silikon varmış.Bu silikon Kupayı ayırınca dolayısıyla artık olmayacagı için ilerde sıkıntı yaratıcagı belirtiliyordu.Ama foto. lardan görüldüğü üzere Kupayı şaseden ayırmadan şase deki çürüklerin tam anlamıyla giderildigini söylemek gerçekten çok zor.
Böyle ayrıntılı, ayrıca açıklayıcı bilgiler için çok teşekkürler.Bu konu toplama işine girecek arkadaşlar için mükemmel bir referans olacak.İleri aşamaların foto.larınıda bekliyoruz, allah yardımcınız olsun.
İsmail Fİdan
MSN: [email protected]
Kullanıcı avatarı
civilengine
Vosdost
Mesajlar: 66
Kayıt: Cmt Eki 04, 2008 1:59 pm
Vosvosumun adı: Deniz

Mesaj #6 gönderen civilengine » Sal Nis 14, 2009 6:54 pm

Scarface, YE784, carpe diem, İsmailFidan değerli yorum, tavsiye ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Scarface yazdı:Bu arada bir iki ufak hatırlatma ; tavan sağ sol kenarlardaki olukların derinliğine önem verin macun basılmasın, o oluklar belirgin olsun,
kapıların oturmasına ve nikelaj çıtaların tam hizada olmasına dikkat edin.
kaputun tam oturmasına ve kaportayı tam öptüğüne dikkat edin, açıklık olmasın.Camların fitil ve segmanlarına dikkat edin su alma yapmasın daha sonra.....


Tavsiyeleriniz dikkate alınacaktır.

YE784 yazdı:bu iş gerçekten de sarmal gibi, girdin mi sürekli dibe doğru ilerliyorsun. ama göründüğü kadarı ile işin toplama ve süslemesi kalmış.
sabrını yitirme, istanbul'a cillop gibi vosunla dönünce en kısa sürede tanışmayı isteriz.
kolay gelsin.


Sadece toplama ve süsleme kaldığı konusunda çok iyimsersiniz. :) Etekleri bu halde gördükçe karamsarlığa kapılıyorum.

carpe diem yazdı:...sabrınıza şaşırmamak elde değil,aynı seyleri bende yapmak istiyorum ama maddiyatdan cok sabrıma yenik düşeceğimden korkuyorum.



İşin bu şekilde gelişeceğini baştan biliyor olsam, kalkışmazdım sanırım. (Emin değilim. :) ) Galiba vosvos sahibi olmanın beraberinde getirdiği "Daha iyi olur mu acaba?" enfeksiyonuna yakalandım. Böyle bir işi İstanbul' da yaptırmaya kalksam, hiç bitmezdi herhalde. Sanayii işyerime 10 km. uzaklıkta, her gün yanına gidiyorum. Ona rağmen bu kadar ilerleyebildik düşünün. İşin en can sıkıcı yanı, bazen üç gün beş gün boyunca hiç ilerleme olmuyor olması, üç gün yatıp, iki gün çalışıyor sevgili ustalarım. Halbuki bir an önce bitir, paranı al, bak keyfine...

Restorasyon konusunda en önemli ihtiyaç sabırmış gerçekten.



İsmailFidan yazdı:Kupanın şase den ayrılmasını bazı voscular onaylıyor, bazıları onaylamıyor.Bunun nedeni olarakta; aracın orjinal halinde kupa ile şase arasına su vs. kesinlikle geçirmeyen, piyasada artık bulunmayan bi silikon varmış.Bu silikon Kupayı ayırınca dolayısıyla artık olmayacagı için ilerde sıkıntı yaratıcagı belirtiliyordu


Haklı olabirler. Ben daha önce bu kıvamda silikon, mastik görmedim. Birleşim hattında cıvık sakız sertliğinde bir malzeme var. Ya da eskiden camlarda kullanılan macuna benzer, biraz daha elastik bir malzeme. Ustalar polyuretan mastiğin de aynı işi göreceğini iddia ediyor. Bir de duyduğum kadarı ile lastik conta konulabilirmiş. Contanın boyut ve karakterini tam bilemiyorum. Öğrenince paylaşacağım.

İsmailFidan yazdı:Ama foto. lardan görüldüğü üzere Kupayı şaseden ayırmadan şase deki çürüklerin tam anlamıyla giderildigini söylemek gerçekten çok zor.


Maalesef öyle, hani yapsan bir türlü, yapmasan bir türlü...


Tekrar teşekkür ederim arkadaşlar, görüşmek ve tanışmak dileğiyle...
VEDAT75
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1266
Kayıt: Prş Kas 16, 2006 4:08 pm
Vosvosumun adı: DeDe
Konum: ANKARA

Mesaj #7 gönderen VEDAT75 » Sal Nis 14, 2009 7:25 pm

Bu süper detaylı ve fotolu bilgilendirme için çok teşekkürler...
Açıkcası benim gözüm korktu. Yapılan işlemlerden değil, bunları yapacak kafa dengi usta bulmaktan bulamamaktan korktum. İnsan kendi gibi canı tez, 2 - 3 haftada vosun tüm eksiklerini giderip teslim eden, prensipli, bilgili, bir usta bulup gönül rahatlığıyla bu can yoldaşlarını emanet edebilse ne güzel olur. Bende sabırlıyım ama yürüyen işte sabır olur. Diğer türlü işler mehter marşı gibi yürürse çileden çıkmak içten bile değil. Öncelikle sizi bu sabrınızdan dolayı kutlarım. İnşallah vosunuz bir an önce tamamlanır ve istediğiniz gibi olur...
Darısı tüm isteyenlerin başına...
Resim


Vedat ATLAR
0533 313 18 36 / [email protected]
06 DD 126 1974 1300 (Krem)
06 NF 403 1974 1303 S (Turuncu)
VOGEN
Vosdost
Mesajlar: 2296
Kayıt: Çrş Tem 27, 2005 10:04 pm
Vosvosumun adı: CABBAR
Konum: ORDU

Mesaj #8 gönderen VOGEN » Sal Nis 14, 2009 10:44 pm

iyi iş çokıyor sabır işi bu iş maşallah diyelim bizde bende aralık ocak civarında kaporta sıkıntısı çektim şimdi hala bazı ufak tefek işler devam
şu an arabayı ustaya bıraktım ve debriyaj balatası ve geri vites dişlisi yenileniyor
MİTHAT AYDIN
blue-chip
Vosdost
Mesajlar: 1441
Kayıt: Çrş May 02, 2007 4:13 pm
Vosvosumun adı: blue-chip
Konum: istanbul

Mesaj #9 gönderen blue-chip » Sal Nis 14, 2009 11:56 pm

dostum aklında olsun kupa şase bağlantı contası ıstanbul da var. Kalkan ticareti ararsan gönderir hemen
---> MURAT YAVUZ <---

yapabileceğini düşünüyorsan, yapabilirsin;
yapamayacağını düşünüyorsan, haklısın!

Resim
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #10 gönderen [ WOLF ] » Çrş Nis 15, 2009 7:22 am

Mükemmel bir iş çıkıyor ışıl ışıl bir vos ! umarım her şey istediğiniz gibi olur. Ciddi anlamda sabır işi. Bİtmiş halini sabırsızlıkla bekliyoruz.

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir