Çif akü marş problemi

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Çif akü marş problemi

Mesaj #1 gönderen agundogan » Prş Ara 02, 2010 10:27 am

Arkadaşlar bir elektirk problemim konusunda yardımınıza ihtiyacım var. T3 Westfalia'm var, geçen hafta d2 airtronic ısıtıcı taktırdım. Problem sonrasında ortaya çıktı. Araba çalışırken aldık hamam gibi geldik. Sonra stop edince bekle ki webasto çalışacak.Olmadı tabi taki ben arabayı çalıştırıncaya kadar. Fİrma akü voltajı düşünce ısıtıcının korumaya geçtiğini ve çalışmadığını söyledi, ben de elimde multimetre herşeyi ölçtüm.
2 adet aküm var. Bunlardan şöför tarafındaki yaşam aküsü(üstündeki düğme yemyeşil, maxbilmemne 2009un 10. ay aküsü)
Yolcu koltuğunun arkasındaki de motor aküsü(bilmiyorum orjinal yerleşimleri de böyle mi?Bunun da düğmesi yeşil, ikisini de yerinden çıkaramadığım için amperlerini göremedim.)
Aküler boşta dururken voltaj ölçümleri 12,8-13,0 volt arasında. Yaşam aküsünü ölçerken webastoyu açtığımda voltaj bir bir 13'den 11,5'lere geriliyor ve sonra tekrar yükseliyor(webasto tetiklemeyi bırakınca geri yükleniyor)
Aracı dışardan kabloyla 220 volta bağlağımda akülerin voltajlarının arttığını görüyorum, demek ki orjinal şarj ünitesi çalışıyor en azından bundan emin oldum, bu aşamada akü voltajları 14,0-14,2 volt arasına çıkıyor. Bu şekilde şarjda 24 saat bıraktım ama webasto yine çalışmadı.
Arabayı çalıştırdığımda motor aküsü 14v'u geçiyor, ancak yaşam aküsünde tık yok,(direksiyonun altındaki switch bunun için olabilir mi diye düşünüyorum )
Karavan kısa çalıştırmalar dışında yaklaşık 2 aydır yatıyor, 24 saat 220 v ile şarj süresi yeterli midir tam doluluk için?
Akünün bu oynak tavrı ile alakalı fikirlerinizi rica ediyorum, benim aklımdan geçen amperinin düşük olabileiceği ya da artık corlatladığı yönünde.


Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #2 gönderen gürhan » Prş Ara 02, 2010 5:27 pm

armağan ya bir t3 çü bulacaksın yada deneye yanıla bulacaksın.

24 saat yetmese 48 saat yeter diye düşünüyorum şarj için. akü voltajların, sağlam olduğunu gösteriyor akülerinin.
vebasto ile bilgim yok..ama bir sigortası filan varmıdır? ne biliyim yanan lambası filan varmı? benzinlimi mazotlumu? yakıt geliyormu? belkide sıkıntın vebasto ile ilgilidir...sonuçta yolda iken motor çalışırken vebastonunda bir müddet sonra çalışması gerekir diye düşünüyorum.
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #3 gönderen vosbik » Prş Ara 02, 2010 8:35 pm

merhaba.tüm t3 lerde akü düzeni sizin t3 ünüzdeki gibi değil.benim t3 te akü motor kısmındaydı.ancak benim t3 caravelle cl idi.sizinki orjinal westfalia ise bulnduğu yerler doğru diye biliyorum.

webasto ilk ateşleme evresinde inanılmaz bir akım çekiyor.bu akımıda mevcut yaşam akünüz karşılayamadığı için sorun bundan kaynaklı bence.direksiyonun altındaki düğmeyi açıp hiç webastoyu çalıştrımayı denediniz mi?sanırım her iki aküyü birbirne bağlıyor ya da yaşam aküsünün seyir halinde şarj olmasını sağlayan bir düzeneği kontrol ediyor olabilir.bir denemek lazım.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #4 gönderen agundogan » Prş Ara 02, 2010 8:41 pm

Gürhan selam, zaten giderken ve ya şarjdayken çalışıyor durunca çalışmıyor. Asıl orda laızm zaten. Bu akşam birkaç seye daha bakacağım, farklı bir aküyle deneyeceğim
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #5 gönderen agundogan » Cmt Ara 04, 2010 11:14 am

volajlarda akülerde şarjda problem yok, tama şarjlı akü ile de denededim. Tek ihtimal kaldı cihaz arızalı, bugün servis gelip bakacak . Bakalım ne diyecekler.
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #6 gönderen yavuzss » Çrş Şub 02, 2011 7:29 am

Biraz zaman gecmis sorun cozuldu mu? Yasam akusu starter aku mu yoksa leisure aku mu?

Dugme ile akuler birbirine baglaniyorsa ilkel bir baglanti olmus, motor calistiginda otomatik olarak bir role baglantiyi yapabilir, role 5TL baglamasi 10 dakika :)
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #7 gönderen orko » Çrş Şub 02, 2011 8:21 am

sorun çözülünce yazarsanız bilgilenmiş oluruz. geçmiş olsun.
stresss...
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #8 gönderen agundogan » Çrş Şub 02, 2011 9:43 am

Servis geldi, sorun tesisattaymış. Kutupbaşındaki voltaj vebasto girişinde aynı değildi. Kablolar baya dirençli yani:) yeni tesisat çekerek sorunu çözdük.

Düğmenin kabloları da takip ettim bir zamanlar araçtaki sis farlarına gidiyor:)

Yaşam aküsü tabir ve araçtaki yer olarak leisure akü de, leisure ve starter aküler arasında donanımsal fark mı var Yavuz, onu bilmiyordum?

teşekkür ederim.
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #9 gönderen vosbik » Çrş Şub 02, 2011 12:32 pm

leisure ve starter aküler hakkında bilgi paylaşır mısın yavuz. :)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Çif akü marş problemi

Mesaj #10 gönderen yavuzss » Çrş Şub 02, 2011 6:45 pm

Starter aku normalde araclarda kullanilan akuler. Bu akuler kisa sureligine cok yuksek akim verebilen akuler, yani mars basarken yeterli akimi verebilen akuler. Ancak bu akuleri motor calismazken kullanirsak omurleri kisalir. Starter akuler desarj olmayi sevmez, omurleri kisalir, hatta biraz yaslanmis starter aku bir sure desarj olmus halde beklerse bir daha sarj tutmayabilir.

Luisure akuler mars basacak kadar yuksek akim veremez, ancak cok kez desarj edilebilir, starter aku gibi bozulmaz, sonuna kadar kullanilabilir. Ancak bu akuler hem pahalidir hem de cok uzun surede sarj olurlar. Bu yuzden bu akuleri aracin sarj sistemi ile sarj etmek cok zordur, surekli uzun yol yapilmadigi surece sehiricinde kisa kullanimlar akuyu sarj etmeye yetmez. Bu yuzden belki de voltaj 11 volt civarina iniyor olabilir kaloriferi acinca.

Akuleri birbirine baglayan kablo arasinda kesici role bagli olmali yoksa starter aku ile sarj olmaya calisan yasam akusu motoru calismaz hale getirebilir.

Sadece aracin sarj sistemi calisirken bu iki akuyu otomatik olarak birbirine baglamak, motor stop edildiginde akulerin otomatik olarak birbirinden kesilebilmesi icin 4 fisli bir role alinir, kaliteli bir role almasi onerilir, en az 30A degerinde olsun. 85,86,87,30 seklinde 4 adet fisi olan rolenin 30 ve 87 fislerinden herhangi birisine bir akunun + digerine diger akunun + ucu baglanir. 85 ve 86 numarali fislerden herhangi birisine sase baglanir digerine ise alternator cikisindaki D+ fisi baglanir. B+ ile karistirmayin o zaman surekli bagli kalir akuler.

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir