şarj lambası yardım

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: şarj lambası yardım

Mesaj #11 gönderen yavuzss » Cum Nis 29, 2011 10:48 am

Düz dinamo ilk hareketinde akım verebilmesi için pabuçlarında bir miktar mıknatıs yükü olması gerekiyor. Bu yüklendirme işlemine yani mıknatısları kutuplandırma işlemine polarizasyon deniyor. Uzun zaman kullanılmadan bekletilmiş dinamolarda, ısıl işlem görmüş, darbe görmüş, ters akım geçirilmiş veya ters çalıştırılmış dinamoların manyetizması kaybolabiliyor. Böyle dinamoların akım verebilmeleri için önce kutuplandırılmaları gerekir. Şarj dinamosunu doğrudan bağlayıp elektrik motoru gibi dönmesi sağlanıyor kısa bir süre için, bu şekilde polarize ediliyor. Alternatörde bu işlem yapılmaz.


Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: şarj lambası yardım

Mesaj #12 gönderen gürhan » Cum Nis 29, 2011 3:32 pm

teşekkürler yavuz...
Kullanıcı avatarı
mister_e
Vosdost
Mesajlar: 40
Kayıt: Cmt Nis 28, 2007 8:34 am
Konum: eskişehir

Cvp: şarj lambası yardım

Mesaj #13 gönderen mister_e » Cum May 06, 2011 12:12 pm

bence şarz lanbasının rolentide yanması konjöktörsden de ola bilir konjoktor arızalıysa rolenti devrini sayamaz ve arac şarj etmediğini algılar lanba yakar
vosvos suz bi hayat düşünemiyorum:)
mustafaakin
Vosdost
Mesajlar: 159
Kayıt: Pzr Ara 13, 2009 4:00 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: ayşe
Konum: konya

Cvp: şarj lambası yardım

Mesaj #14 gönderen mustafaakin » Cmt Haz 04, 2011 8:54 pm

peki bu polarize işlemi için hangi kutuptan alıp dinamoya vermek gerekiyor. bende yine aynı sorun oluştu da
Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: şarj lambası yardım

Mesaj #15 gönderen yavuzss » Pzr Haz 05, 2011 1:38 am

Dinamonun üzerindeki kabloları sökerek veya konjektör üzerindeki kabloları sökerek bağlantı yapabilirsin. Yapmak istediğimiz işlem şu -->

D+ +12
DF şase

Not: Alternatör dinamolara kesinlikle yapılmamalı, düz dinamo için geçerlidir. İleride konuyu okuyup denemeyi düşünen arkadaşlara duyrulur.

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir