şarj dinamosunun asabiyeti..

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
karakral
Vosdost
Mesajlar: 46
Kayıt: Çrş Mar 30, 2011 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +

şarj dinamosunun asabiyeti..

Mesaj #1 gönderen karakral » Cum Haz 10, 2011 10:29 pm

slmv vos dostlar öncelik bu siteyi hazırlyanlara hertürlü problemde sorulara cevap veren site üyelerine teşekkürü kendime bir borç biliyorum..çok sağolun emeğinize sağlık yaklaşık 3 aydır hergün en az 15 dakıka sıteyi ziyaret edıyorum bütün soruları cevapları neredeyse okudum...3 ay öncesinde en ufak problemde kendimi sanyide bulurken artık kendi kendime birseyler yaptıgımı sanayiye gitmediğimi farkeetim hepinize tekrar tekrar tesekkur edıyorumm... :ok:


ve sanayiye gitmemek deneme yanılma yapan ustalarla tekrar karşı karşıya gelmemek için yine yardımınıza ihtiyacım var...

sorunum şarj dinomosundan gelen fazla akım tabi sorunu dogru tespit edebildiysem...iki haftaya önceye kadar herhangi bir prolem yokken arka koltugun altından duman geldıgını farkettım konjektor yanmış....çıkarıp yenisini taktım ama onun ömrüde malesef uzun olmadıı (1-2 dk )... gelen akım fazlalıgı konjektor memesınde mıknatıslanma yapıyor ve yapışıp kalıyor buda konjekrörün yanmasına neden oluyor.... sizce şarj dinamosu ömrünü tamamladı değişmesi mi gerekıyor...yada baska bır sorun olabılır mi


VOGEN
Vosdost
Mesajlar: 2296
Kayıt: Çrş Tem 27, 2005 10:04 pm
Vosvosumun adı: CABBAR
Konum: ORDU

Cvp: şarj dinamosunun asabiyeti..

Mesaj #2 gönderen VOGEN » Cum Haz 10, 2011 11:28 pm

hatalıysam düzeltin

konjektörü yanlış bağlama ihtimalin olabilir kömür ve + ters bağlanmış olabilir
bu şekilde yüksek voltajda kullnırsan elektrik aksamında bir çok probleme sebebiyet verebilirsin ve yangın bile çıkabilir sigorta falan atmazsa

bir diğer sıkıntı akü önce su kaynatır berbat bir koku olur ardından su kalmaz ve son içindeki kısımlar erimeye başler şarj falan tutmaz kaldır at olur acil çözüm bulmaya bak

kolay gelsin
MİTHAT AYDIN
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: şarj dinamosunun asabiyeti..

Mesaj #3 gönderen yavuzss » Cmt Haz 11, 2011 3:36 am

Konjektör ile dinamo arasında DF fişine giden kablo herhangi biryerden şase alıyorsa veya dinamo içten kısa devre olup şase yapıyorsa dinamo sürekli tam kapasite çalışır ve bu dediğine sebep olabilir.
pierremre
Vosdost
Mesajlar: 7
Kayıt: Pzr Ara 05, 2010 10:57 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: fıstık

Cvp: şarj dinamosunun asabiyeti..

Mesaj #4 gönderen pierremre » Pzr Tem 10, 2011 4:44 pm

alternatör arıza yapsa şarjı keser fazla akım yollamaz arkadaşların dediği gibi ters bağlantı olabilir

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir