elektirik bağlantısı

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
suvos
Vosdost
Mesajlar: 261
Kayıt: Cmt Ara 13, 2008 12:30 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: totoş
Konum: ankara

elektirik bağlantısı

Mesaj #1 gönderen suvos » Cmt Kas 26, 2011 8:45 pm

arkadaşlar sorum şu :dede: arabaya herhangi bir şey bağladığımızda girişine(+) aküden direkt.çıkışına ise(-)şaseyemi veriyoruz.mesela silecek motoru pozitifi anahtardan veriyoruz ve motordan çıkan diğer negatifi şaseyemi bağlıyoruz yoksa fazla kendimi zorlamayım mı bu işi öğrenmek için :) sigorta sonraki mesele


gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #2 gönderen gunebakan » Cmt Kas 26, 2011 10:14 pm

merhaba,
bir vosvosta iki türlü gelen enerji vardır biri direk sigorta üzerinden aküden gelen,diğeri ise yine sigorta üzerinden kontak anahtarından gelen.direk aküden gelende sürekli enerji vardır ama kontak anahtarından gelende sadece kontak açıkken enerji vardır.

silecek kontak anahtarı üzerinden gelir ama mesela radyo,farlar direk aküden gelir.cihazların şaseleri direk şaseye bağlanır.

sigorta her zaman artı ile bağlanacak şey arasında olur.dikkat edin araba aküleri 45 veya 60 amperdir ve bu gerilime sigortasız çarpılırsanız sonucu ölümcül olabilir!!
En son gunebakan tarafından Cmt Kas 26, 2011 10:14 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #3 gönderen yavuzss » Cmt Kas 26, 2011 10:50 pm

1971 sonrası modellerde silecekler kontağa bağlıdır ancak marşa basarken elektriği keser. Silecek motoru devresi tahmin ettiğinden daha karmaşık, park devresi var. İşi öğrenmek için kendini zorla, ama araştır iyice. Akü 100 amper/h kapasitede bile olsa öldürücü değildir yüksekten üzerinize düşmedikçe veya içindeki sıvıyı içmedikçe :) 12 volt gerilim birşey yapmaz.
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #4 gönderen gunebakan » Cmt Kas 26, 2011 11:26 pm

12 voltu kısa devre ettirip aracı yakabilir de,hatta araçta kalıp kendini de yakabilir :/ ben uyarı manasında biraz abarttım ama olur olur..
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #5 gönderen subutay2006 » Cmt Kas 26, 2011 11:39 pm

serhan arabanın modeline uygun bir şemadan bakman daha doğru ve öğretici olur bazen bağlanan cihaz için direk aracın bir bölümünden şase verilmiş bazen de şase verilmeyecek bir durumda ortak bir şase kablosundan - kablo halinde çekilmiş yani tamamen çalışan cihazın pozisyonuna göre ayrıca bağlanan cihazın kablo kalınlıkları da farklı olabilir forumda şemalar var tam anlatamadım ancak şemaları biraz inceleyince göreceksin ne demek istediğimi.aşağıdaki şema bir örnek uygun modele göre incelemen elbette ki daha doğru olur. şemada V ile gösterilen silecek motoru.

Resim

Uploaded with ImageShack.us
En son subutay2006 tarafından Cmt Kas 26, 2011 11:55 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
Kullanıcı avatarı
suvos
Vosdost
Mesajlar: 261
Kayıt: Cmt Ara 13, 2008 12:30 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: totoş
Konum: ankara

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #6 gönderen suvos » Pzr Kas 27, 2011 10:13 pm

teşekkür ederim murat forumdan bu resmi bulmuştum ben mantığı öğrenmeye çalışıyorum doğru galiba negatif sürekli şase yapılarak dönüyor öğrenmek istediğim buydu.
Kullanıcı avatarı
suvos
Vosdost
Mesajlar: 261
Kayıt: Cmt Ara 13, 2008 12:30 am
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: totoş
Konum: ankara

Cvp: elektirik bağlantısı

Mesaj #7 gönderen suvos » Pzr Kas 27, 2011 10:18 pm

yavuzss yazdı:1971 sonrası modellerde silecekler kontağa bağlıdır ancak marşa basarken elektriği keser. Silecek motoru devresi tahmin ettiğinden daha karmaşık, park devresi var. İşi öğrenmek için kendini zorla, ama araştır iyice. Akü 100 amper/h kapasitede bile olsa öldürücü değildir yüksekten üzerinize düşmedikçe veya içindeki sıvıyı içmedikçe :) 12 volt gerilim birşey yapmaz.
bende tam tırsmıştım evede akü yanımda onu bunu karıştırıp duruyordum ölürsünüz ibaresi ile bıraktım birden :nee: neyse şimdilik kola var akü sonra kola bulamassak başbakanın dediği gibi :) silşecek motoru benim bir örneğimdi ama saolun onada bir el atayım hepinize teşekkürler aydınlattığınız için :ok:

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir