tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak direksi

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak direksi

Mesaj #1 gönderen şamkuteytsa » Sal Nis 03, 2012 9:58 am

merhaba. sigorta panelininin kapağını takmaya çalışırken farları ve kontağı açık unutmuşum. bir sigorta ttı aynı anda da ön göğüsteki hoparlörin olduğu yerden (baaj açıktı) sigorta panelinin üstünden gri beyaz renkte duman yükseldi hemen kontağı kapattım. üfledim. durdu.ardından sigortayı değiştirdim, farları kapadım. direksiyon kitliydi ve ne kadar sağa sola zorladıysam da açılmadı. normal bir kitlenme değil yani. tesisat mı yandı acaba ne oldu bi fikri olan var mı?


"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Cvp: tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak dir

Mesaj #2 gönderen slack » Cum Nis 13, 2012 9:36 pm

Direksiyon kilidi mekanik bir sistem, elektrik sorunu olduğunda etkilenmez. Kilitle ilgili bir sorun olabilir, direksiyonu serbest bırakmak için direksitondaki Wolfsburg logosunu söküp 27 mm lokmayla direksiyonu çıkarın. Kontak anahtarını taşıyan parçayı tutan iki düz vidayı sökün. Kontak anahtarı silindirinin sol tarafında bir delik göreceksiniz, oraya ince tornavidayla bastırıp kilit kısmını silindirden çekerek ayırın (kilit kapalı konumda). Kilidi anahtarla deneyin, eğer dönmüyorsa anahtarla birlikte bir anahtarcıya götürün. Eğer kilitte sorun yoksa, kontak anahtarının elektriksel kısmında sorun olmalı, piyasada bulunan bir parça.

Elektrik sorunu kontak ve farlar açıkken oluştuysa, sigorta panelindeki herhangi bir kablodan olmuş olabilir. Yanan kablo genelde sigortasız (sigorta panelinin ön tarafına - arabanın ön tarafı) olur. Tabii sigorta panelindeki sigortalar değişmediyse. Eğer yüksek akım sigorta takıldıysa orijinal sigorta takın. Aracınız 71 1302 olduğuna göre hepsi beyaz (8 A), soldan (aracın solu) 9 ve 11 numaralı sigortalar kırmızı (16 A) olmalı. Mavi sigorta görüyorsanız mutlaka orijinaliyle değiştirin. Elektrik sistemi kurcalanmışsa sigortaları birkaç tane yedekli alın, mutlaka atan sigorta olur.

Sigorta panelindeki kırmızı beyaz aküden gelen ana kablo. Kırmızı kablolar da buna bağlı, kontak kapalıyken de elektrik ileten kablolar. Siyah kablolar kontak açıkken elektrik iletenler. Far kablolarından sarı kısa sol, sarı siyah kısa sağ, beyaz uzun sol, beyaz siyah uzun sağ far.

Kontak kablolarından kalın kırmızıda sürekli akım var, siyah sigortanın sağ tarafındaki (arabanın sağı) üç terminale elektrik sağlıyor (kontak açıldığı anda). Kontak anahtarından çıkan sarı siyah kablo far düğmesinin X terminaline bağlanan kırmızı siyah kalın kabloya bağlanıyor. Tabii bu bağlantı eğer orijinal şekilde kaldıysa geçerli, halojen far ampülü takılan vosvoslarda (hemen hemen hepsi) araya röle takıyorlar, benim arabamda da vardı, elektrik sistemini söküp yeniden takarken orijinal ampüllerle orijinal şekilde bağladım. Kontak anahtarındaki kırmızı siyah kablo, tek soket bağlantıyla kırmızı renkli marş motoru kablosuna bağlanıyor. Bu, kontak anahtarının ikinci seviyesinde (marş) devreye giriyor.

İlk başta kontak anahtarı kablolarını inceleyin, sonra far kablolarına bakın. Kabloların yalıtkan kaplamalarında soyulma veya kesik görürseniz elektrik bandı veya daha iyisi ısıyla daralan makaronla tamir edin. Mümkünse, ayın kalınlıkta ve renklerde başka bir kabloyla değiştirin.

Sigorta panelinin üzerindeki sinyal ve far rölelerine alttan bağlanan kablolar da çıkmış olabilir. Eğer böyle bir durum varsa kablo ucu pabuçları değiştirin, büyük ihtimalle tırnakları zarar görmüştür. Bu noktalarda tırnaklı pabuç kullanmanız gerekiyor. Piyasada bulabileceklerinizden birçoğu daha panele takmadan kırılıyor, bu yüzden markasızları almayın, Mesa ve TKS marka pabuçlar oldukça sağlam ve kolay bulunuyor.

Kablo şeması çok işinize yarayacak:

http://www.1302super.com/wiring/1302%20 ... t_8_70.jpg
En son slack tarafından Cmt Nis 14, 2012 9:31 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak dir

Mesaj #3 gönderen şamkuteytsa » Cmt Nis 14, 2012 12:02 am

direksiyonu biraz zorladım açıldı. şimdi ise dumanın hoparlörden geldiğini düşünüyorum çünki teyp çalışıyor ama ses yok
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak dir

Mesaj #4 gönderen şamkuteytsa » Cmt Nis 14, 2012 1:52 am

abi ben o şemadan bi şey anlamıyorum yaa. zorladım ama yine olmadı. :D
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Cvp: tesisattan gelen duman, sigorta atması, kitli kontak dir

Mesaj #5 gönderen slack » Cmt Nis 14, 2012 9:42 am

Şema çok karışık görünse de kablolar takip edilince anlaşılıyor. Şemadaki elektrikli parçaların isimleri başka bir sayfada verilmiş:

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... 71_key.jpg

Kabloların üzerinde yazan 0.5, 1.0, 2.5 gibi sayılar kullanılan kablo kalınlığını gösteriyor. Elektrik aksamına bağlandıkları yerlerde yazan numaralar hangi uca bağlanacaklarını gösteriyor.

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir