Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Dracus
Vosdost
Mesajlar: 12
Kayıt: Cum Kas 23, 2012 6:26 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #1 gönderen Dracus » Çrş Mar 06, 2013 12:22 am

Merhaba arkadaşlar kolay gelsin öncelikle , aracımı 3 gün önce benzinlikte yıkattım ve yıkamadan sonra öncelikle sağ sinyalimde problem . Sinyal verince flaşörden tık sesi geliyor ama sinyaller yanmıyordu ( bu arada içerdeki yeşil sinyal ışığı söndüğünde kırmızı (g) ışığı yanıyor sinyal ışığı yandığında sönüyordu) sağ ön sinyal ampulunu oynatınca sorun düzeldi ancak şimdide 4 lüleri açtığımda içerdeki sinyal ışığı (yeşil) sürekli yanıyor yanıp sönme yapmıyor ve silecek motorum (su fiskiyesi) tuşa basmama rağmen hiç çalışmıyor. Sigortadır diye tahmin ediyorum ancak şemadan çok bir şey anlamadım. Sigorta değiştirmem gerekiyorsa kaçıncı sigortadır ve kaç amperdir (sigorta kutusu orjinal) değilse ne yapmam gerekiyor.
Teşekkürler.


fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #2 gönderen fùhrer » Çrş Mar 06, 2013 12:37 am

Kısa devre olma ihtimali muhtemel. Aracınızın yıl ve modeli nedir?
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #3 gönderen yavuzss » Çrş Mar 06, 2013 7:41 am

Flaşörün içine su kaçtı ise sinyaller çalışmayabilir. Hem 4lüler hem de sinyal çalışmıyorsa kesin flaşör rölene su kaçmıştır. Açıp kurutman röleyi kurtarabilir. Su moturuna gelince orjinalde olan bir parça olmadığı için herhangi bir sigorta olabilir.
Dracus
Vosdost
Mesajlar: 12
Kayıt: Cum Kas 23, 2012 6:26 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #4 gönderen Dracus » Çrş Mar 06, 2013 9:24 pm

fùhrer yazdı:Kısa devre olma ihtimali muhtemel. Aracınızın yıl ve modeli nedir?


Aracım 1974 - 1303 , 1.300 Motor . Kısa devre diye tahmin ediyorum bende ancak tam olarak nereye bakmam gerektiğini bilmiyorum, İşin ilginç yanı hem önce sağ sinyalin çalışmaması sonra o çalışmaya başlayınca 4 lülerin çalışmaması ve aynı zamandada silecek su fiskiyesinin bozulması.
Teşekkürler
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #5 gönderen gürhan » Çrş Mar 06, 2013 10:53 pm

Aracının 1303 kasa olduğuna göre, çok büyük ihtimalle Yavuz hocanın dediği gibi rölelere su kaçmıştır...Sebebi de ön havalandırma ızgarasından giren su bölmeyi çürütmüş ve tam sigorta kutusunun üstüne akmıştır...dolayısıyla tüm devreler alt üst olmuştur. sigorta kutusunun altındaki kapağı çıkarın altına yatın...sigorta kutusunun arkasında röleleri göreceksiniz..çıkarın sallayın su sesi gelecektir...kenarlarından usulca açın..içlerini kurutup temizleyin, takın tekrar...Kış geçene kadar da ızgaranın üstünü yapışkan folyo ile kapatın. ..Havalar düzelince de ızgaranın kapağını açıp giderini temizleyin, bakımını yapın. İlgili konuları forumdan aratıp bulabilirsiniz.
Dracus
Vosdost
Mesajlar: 12
Kayıt: Cum Kas 23, 2012 6:26 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #6 gönderen Dracus » Prş Mar 07, 2013 12:32 am

gürhan yazdı:Aracının 1303 kasa olduğuna göre, çok büyük ihtimalle Yavuz hocanın dediği gibi rölelere su kaçmıştır...Sebebi de ön havalandırma ızgarasından giren su bölmeyi çürütmüş ve tam sigorta kutusunun üstüne akmıştır...dolayısıyla tüm devreler alt üst olmuştur. sigorta kutusunun altındaki kapağı çıkarın altına yatın...sigorta kutusunun arkasında röleleri göreceksiniz..çıkarın sallayın su sesi gelecektir...kenarlarından usulca açın..içlerini kurutup temizleyin, takın tekrar...Kış geçene kadar da ızgaranın üstünü yapışkan folyo ile kapatın. ..Havalar düzelince de ızgaranın kapağını açıp giderini temizleyin, bakımını yapın. İlgili konuları forumdan aratıp bulabilirsiniz.


Dün forumda arattığıumda bulmuştum bir kaçtane başlık ızgara ile alakalı ve onun kaçırdığı su ile alakalı emin olmadan girişmek istememiştim , yarın ilk iş gireceğim oraya çok teşekkür ederim.
fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Cvp: Dörtlüler Ve Silecek Motoru

Mesaj #7 gönderen fùhrer » Cum Mar 08, 2013 10:23 am

Elektrik tesisatınla oynanmamış ve orjinal durumda ise,
8. ve 12.sigortalarını kontrol et. Diğer üstadlarında dediği gibi özellikle tahliye kanalı çürüdüyse su doğrudan sigorta paneline akıyor.
Her 2 sigorta da 8 amper olup,
8. sigorta - dörtlüler
12. sigorta - sinyalleri çalıştırıyor.
Sonuç alamazsan sigorta panelinin arkasındaki röleyi kurcala.
Kolay gelsin.

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir