Ateşleme!

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
TheExploited
Vosdost
Mesajlar: 407
Kayıt: Çrş Tem 13, 2005 8:13 pm
Konum: Eskişehir

Ateşleme!

Mesaj #1 gönderen TheExploited » Pzr Oca 22, 2006 9:19 am

dostlarım biraz araştırma sonucu şöyle bi sonuca vardım ve bunu sizinle paylaşmak istedim bunu zaten biliyo olabilirsiniz ama ben yeni keşfettiim için heyecanlandım biras!

neyse olay şudur ki: voslarımızda bulunan orjinal ateşleme sistemi bize bazen istediimiz cevapları vermemektedir, fark ettiiniz üzere örneğin bi kırmızı ışıkta durup kalkarken ilk anda araba harika bi şekilde ileri atılmakta daha sonra ise bir benzetmeyle süzülmeye başlamaktadır. bu gaz yememe olayı bence (dediim gibi accık araştırmayla) ateşlemeyle ilgili, eer vosların standart ateşlemelerinin grafiğine bakacak olursanız ateşlemenin bujilerde uzun aralıklarla yapıldıını görürsünüz, yanma odasına dolan hava-benzin karışımı vosu ivmelendirmeye yetecek düzeydedir fakat orada o anda ateşleme olmadıından veya olan ateşleme bu karışımın hepsini yakacak kadar kuvvetli olmadıından süzülme die tabir ettim olay başlar.

ve bence performans karbüratörlerini kullanamama nedenimiz de yine budur, zayıf ve uzun aralıklı ateşleme. İşte bu sorunun üstesinden gelmek standart ateşleme sistemini deiştirmekle mümkün: bir adet yine 12 voltluk fakat şöle 40 000v lik bi bobin, bir adet SVDA (vacuum advance) distribütör, bir adette elekronik ateşleme kiti!

vakumlu ve vakumsuz dist. lerin farkı da vakumsuz olanların (bosch 009 gibi) günlük kullanılan arabalar için deilde daha çok drag arabaları gibi yüksek devir kullanan arabalar için olması, vakumluların ise hem standart motorlarda hem de mild-street tabir edilen hafif güçlü motorlarda kullanılmasıdır.

hmm bi de bi alet daa var Multi Discharge denen bu da,
alfa romeo larda arkada yazan twin spark yazısını görmüşsünüzdür o olay bujinin bi kere diil de iki kere çakmasını saalar ki yanmayan bişey kalmasın, bu işi yapmaktadır ama bu çakma sayısı ikiyle kalmaz yetene kadar çakar bujiler. Bu sistem de yine drag ve yarış amaçlı voslarda bulunmaktadır.

Bu arada performans karb.larını kullanamama nedenimiz ateşleme derken tabi kii başka şeylere de ihtiyaç var ama yazı yeteri kadar uzun oldu onlara başka yerde deiniyim.

Saygılar

Bora Yılmaz


Oğuz Bora YILMAZ

1600, blowthrough turbo/w fuel injection
swiss
Vosdost
Mesajlar: 590
Kayıt: Sal Ara 20, 2005 12:26 am
Konum: (34) avrupa

Mesaj #2 gönderen swiss » Pzr Oca 22, 2006 2:31 pm

ben bi arktan dudumki... elektronik ateşlemenin vosvosa zararlı olduunu :shock:

kendisi elekronik mühendisi ve bir vosvos sahibi... ileride büyük aarızaya neden oluyomuş . bunun sebebi yüksek voltajlı bobinmiş...!!!

bana dediki bulabiliyosan çıkma buslarınkinin elektronik ateşlemesini tak diye... yeni alındıında şimdiki günümüzün motorları için üretilmiş olması için ben tahmin ediyom ve mantıklı geliyo bana...

bu konuda bilenler kendi fikirlerini ve tavsiyelerini bizlerle paylaşırsa çok makbule geçer :halay:
135/165SR-15 tires on PORSCHE wheels...
TheExploited
Vosdost
Mesajlar: 407
Kayıt: Çrş Tem 13, 2005 8:13 pm
Konum: Eskişehir

Mesaj #3 gönderen TheExploited » Pzr Oca 22, 2006 3:29 pm

dostum burak burda benim tavsiye ettiim bütün ürünler tamamen vos modifiyesi için üretilmiş ürünlerdir. ama iddaanda haklı da olabilirsin bilmiyorum ama yeni teknoloji için üretilmiş bi elektronik ateşlemeyi zaten vosa uygulamak bildiim kadarıyla imkansız bunu ancak vosunu enjeksiyona çeviririsen yapabilrsin o da olur mu bilmem :)

tabi bu benim şahsi fikrim yanılıyo olabilirim. 8)
Oğuz Bora YILMAZ



1600, blowthrough turbo/w fuel injection
swiss
Vosdost
Mesajlar: 590
Kayıt: Sal Ara 20, 2005 12:26 am
Konum: (34) avrupa

Mesaj #4 gönderen swiss » Pzr Oca 22, 2006 3:34 pm

valla benimde aklım bi karıştıki hiç sorma... bende taktırmak istiyodum taaki arkadaşım naapıyosun manyakmısın diyene kadar... :shock:

aslında çok iyi olurda genede akılda soru işareti oluşuyo....

sadece yüksek voltaj sonun heraalde bi araştırmem laazım buslardaki voltaj nedir????
135/165SR-15 tires on PORSCHE wheels...
KaDRY
Vosdost
Mesajlar: 760
Kayıt: Cmt Ara 31, 2005 12:50 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: ?????
Konum: ankara-çankaya

valla

Mesaj #5 gönderen KaDRY » Pzr Oca 22, 2006 3:50 pm

valla abiler bnde elektronik atesleme var ve cok memlunum cok ii oluyo bnde duydum ilerde sorun yarattıgını ama taktıgınız parcaya gore deişio bildigim kadarıyla lada samaraların ateslemeleri bizde sorun cıkarmıyomus yanlışım varsa özr :) :shock:
Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanıdır...
efeeryurt
Vosdost
Mesajlar: 2688
Kayıt: Pzr Haz 12, 2005 10:40 am
Vosvosumun adı: Tospacan
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen efeeryurt » Pzr Oca 22, 2006 4:17 pm

ya anlamadığım şey, vosvosun kendi üstünde yani orjinal elektronik ateşlemesi niye araca zarar versin?
yada bizim vosvoslara bakan ustalar neci?

sonuçta ya onlar tavsiye ediyo bizlere, elektronik ateşleme takalım fln diye yada voslarımızda orjinali bulunuyor..

yanii hiç bi araba üreticisi, sonunda arabaya zarar verecek bi mal üretip de araçlara bunu koymaz..!
Resim
swiss
Vosdost
Mesajlar: 590
Kayıt: Sal Ara 20, 2005 12:26 am
Konum: (34) avrupa

Mesaj #7 gönderen swiss » Pzr Oca 22, 2006 4:38 pm

ya ben neyazdım yukarda...

çıkma bus elec. ateşlemesi... diye yaani nooluyo efeciim :) volkswagen için bi parça yaani seninki orjinalden ööleydi diimi buda demektir seninki gibi ateşleme taksak olur ama sonrada sıfır takılanlarla bayaa farklı sendeki ateşleme ve uyum saalamıyo işte işte denilen gibi hurda bi bus yada vostan orj bi elec. ateşleme bulmamız laazım..

benn şimdi eski volkswagenlerin elec. ateşlemelerini araştırcam benim tahminim eski skoda favoritin elec. ateşlemesi uyması laazım :?: :tiksinc:
135/165SR-15 tires on PORSCHE wheels...
KaDRY
Vosdost
Mesajlar: 760
Kayıt: Cmt Ara 31, 2005 12:50 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: ?????
Konum: ankara-çankaya

.

Mesaj #8 gönderen KaDRY » Pzr Oca 22, 2006 4:42 pm

zaten ikiside nerdeyse aynı motorlar kasalarda aynı galiba ikisde uygun 8) :o :?: :D
Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanıdır...
TheExploited
Vosdost
Mesajlar: 407
Kayıt: Çrş Tem 13, 2005 8:13 pm
Konum: Eskişehir

Mesaj #9 gönderen TheExploited » Pzr Oca 22, 2006 7:40 pm

yaw orjinal vos elektronik ateşlemesi die bişi yoooook!!! daha doğrusu aramızda böle bi araca sahip olan bi dostumuz yok bu tip araçlar 75 yılından sonra piyasaya çıktı ve bunlar da zaten enjeksiyonlu modellerdi( tek nokta enjeksiyonu )!

ya nie olmasın ve zarar versin abiler bu elektronik ateşleme yaw vosa parça yapan adamlar üretmişler bunları ama siz burdakiler yabancı sitelerdiklerden farklı diosanız orasını bilmem :shock:

benim bakıp beendiim ürünler Petronix, M.S.D. , ve Comp-u-fire adlı firmaların ürettikleri şeyler ve insanlar hep bunları takıyolar yani!!

Resim

bu comp-u-fire olan

Resim

bu da petronix
Oğuz Bora YILMAZ



1600, blowthrough turbo/w fuel injection
Tosbağa
Vosdost
Mesajlar: 635
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 7:39 pm
Konum: İzmit/İzmir

Mesaj #10 gönderen Tosbağa » Pzr Oca 22, 2006 10:39 pm

Yaav anlamdım şimdi daha iyi ve dünenli bir ateşlemenin kime zararı var kuzum? Hea derseniz sistem zamanla kendi kendine bozulucak ok anlarım ama elektronik ateşlemenin zararı olucağını sanmıyorum hiç bir şekilde...
Saf Alman Cemile... :D

Resim

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir