Ateşleme!

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Can_C
Vosdost
Mesajlar: 226
Kayıt: Cum Mar 17, 2006 5:26 pm
Konum: Antalya

Mesaj #21 gönderen Can_C » Pzr Mar 26, 2006 2:47 pm

Elektronik ateşleme şart


toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #22 gönderen toyodilo » Cum Nis 21, 2006 9:37 pm

Bora vakumsuz distribütörler için pek olumlu düşünmüyorum. Çünkü 009 tipi bu distribütörler yüksek devirlerde işe yarıyor fakat alt devirlerde günlük kullanılan araçlarda şehir içi trafiğinde yığılmalara neden oluyor.
Bidefa istediğimiz şeyi ne için istediğimizi tesbit etmemiz gerekiyor.
Yüksek gerilim bobinleri bujilere gerekli olan ateşlemeyi daha rahat sağlamasına yönelik ve paylaşılan enerji seviyesinden arta kalan miktarın motorun performansından maxs. seviyede yararlanmak için kullanılıyor. Distribütördeki kablo değişimleride bu yüksek gerilim sonucunda kabloları eritmemek ve manyetik atlamalara engel olmak içindir. Fakat bujilride de
değiştirmek gerekir çünkü bu gerilime bujilere dayanamaz ve buji başları cortlar. Seçilecek bulilerde performansa yönelik olmalı ve bunlarında ısı iletkenlikleri değişmektedir.
Aracımızdan ateşleme sistemi olarak max. performansı alacak seviyeye getirdik fakat unuttuğumuz bişey var. Limitleri aştığımız her kullanım için motor ömründen yemeye başladık. Bunu nasıl engelleyeceğiz?
Bu modifikasyonlarıda ayrı ayrı anlatacak değilim çünkü daha önceleri anlatıldı. Fakat süzülme dediğiniz hadisede teşhis ettiğiniz sebeb pek doğru değil. Çünkü ateşleme sistemindeki arızalar araçta daha çok çalışma düzeninin bozulmasına yöneliktir. Bahsettiğiniz hadiseyse direk olarak karbüratör sistemiyle alakalıdır. Hava-benzin oranlarının sürekli değişimi buna sebeb olur. Bu sorunuda en çok hava alan bir karbürarör yapar.
240-250 ytl'ye alacağınız sıfır bir karbüratör değiştireceğiniz 150-200ytl'lik elektronik ateşlemeden yakıt ekonomisi yönünden daha çok iş yapacaktır. Platinin maliyeti 4 ytl'dir. Bulunduracağınız bir yedekle her yerde kolayca değiştirilebilir. Elektronik ateşleme kolay arıza vermez fakat verdimide yolda kalırsınız. Benim düşüncelerim böyle. Hepinize kolay gelsin :çekiç:
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
gungor
Vosdost
Mesajlar: 22
Kayıt: Pzr Oca 22, 2006 2:32 pm
Konum: ankara

elektronik ateşleme

Mesaj #23 gönderen gungor » Cum Nis 21, 2006 10:12 pm

arkadaşım seninle benim araçların ustaları zannedersem aynı yani şaşmazdaki ankara volkswagen.Senden şunu rica edeceğimbende vosvosuma elektronik ateşleme taktırmak istiyorum nereden ve kaça bulabilirim bilgilendirirsen çok sevinirim.İ[email protected]
Bilbo
Vosdost
Mesajlar: 65
Kayıt: Çrş Haz 08, 2005 9:38 am

Mesaj #24 gönderen Bilbo » Cmt Nis 22, 2006 12:29 am

Toyodilo'nun her söylediğine katılıyorum, birşey dışında. Yüksek voltaj bujinin ömrünü kısaltmıyor tersine uzatıyor, çünkü buji üzerinde karbon kalıntılarının oluşmasını engelliyor. Ve ilk kalkıştan sonraki süzülme olayı doğru, bu sadece ateşleme ile ilgili değil karb. ve egzost sistemi de vosvoslarda yüksek devirlerde kasılmaya sebep oluyor ama ateşlemenin de etkisi var, şöyle;
Normalde bizim voslarda diğer arabalarda olduğu gibi buji 18 00-20 000 volt ile çakıyor ancak devir yükseldikçe bobin daha hızlı bu voltajlarda elektrik sağlayamıyor ve voltaj devir yükseldikçe düşmeye başlıyor, 8000-10000 volta kadar düşüyor. Yani ilk başlarda hızlanırken yaptığı ateşlemeyi hızlandıktan sonra sağlayamıyor. Bu da çekişin düşmesine sebep oluyor.(fakat aynı şey diğer arabalara da oluyor)

Elektronik ateşlemenin ise yüksek voltajla filan alakası yok. Normal voltajlı bobini de kullanırsınız yükseğini de(ama iç dirençleri önemli). Elektronik ateşlemenin iyisi kötüsü de olmaz , elektronik ateşleme elektronik ateşlemedir , meksefe ve platinin yaptığı işi daha kusursuz yapar ve ayarı kaymaz o kadar. Hee şöyle iyisi kötüsü olabilir bir marka daha çabuk bozulur, öteki daha uzun götürür o kadar. Orjinal bus ateşlemesi taktık süper gitti, petronix de vos yığılıyo diye bişey olmaz, bu işle alakası yok. Ateşlemeyi yapan bobindir , elektronik ateşleme veya platin değil. elektronik ateşlemenin zararına dair birşey duymadım zaten olsaydı vw kendi minibüslerine uygulamazdı herhlade.

Yukarıda yazdığım voltaj düşme olayı için yüksek voltajlı bobin kullanılabilir. 35 000-45 000 voltluk bobinler yüksek devirlerde ancak olması gereken 20 000 voltlara düşürler belki.
Adamlar bu sorunu çözmek için kökten birşey yapmışlar, adına da CDI(capasitive discharge ignition) demişler. Bu bir elektronik kutu ve bobinin her devirde 50.000 voltla çakmasını sağlıyor, işte drag yarışlarında vosvoslarda ve amerikan arabalarında bunlar kullanılıyor ama biraz pahalı. Ve yanında başka şeyler de gerekiyor çünkü normal sistem bu voltajı kaldıramıyor. Yüksek voltajlı bobinler içinde bu böyle.

Eğer bu bobinlerden kullanmayı düşünüyorsanız elektronik ateşlemeye geçmeniz lazım çünkü platinin çok daha çabuk meme yapmasını sağlıyor. Ayrıca tevzi makarasını ve buji kablolarını performans modelleri ile değiştirmeniz gerek. Ayrıca dist. kapağında fazla ısıdan erimeler görebilirsiniz ve dist. içindeki yağ ısı sebebi ile buharlaşıp kapak içindeki elektrodlara yapışıp karbon kalıntısı yapabiliyor.
Bu konuda mallory dist.ler çözüm gibi gözükse de aslında bir dezavantaj var. Bizim orjinal dist. de 3. silindirin ateşleme zamanı diğerlerine göre daha geç ayarlanmış o da 3. silindir daha zor soğuduğu için, zarar görmesin diye. Her silindiri aynı zamanda çaktıran başka bir dist. kullandığımızda 3. silindiri fazla ısıtma ihtimalimiz olur.
009 dist.ler weber veya dellorto karblarda vakum çıkışı olmadığından mecburen kullanılan bir dist. aslında makbul olanı bizim orjinalleri kullanabilmek . 009ların faydası yok zararı var , kalkışlarda yığılma yapar.

Alfa romeolar daki çift kıvılcım anlamına gelen twin spark ise bir bujinin arka arkaya iki kere çakması değil. 2 bujinin aynı anda çakmaları . Bu motorlarda bir silindirde 2 buji vardır ve aynı anda çakarak daha fazla kıvılcım oluştururlar. Yani 4 silindirli bir motorda 8 buji vardır. Bu şekilde performans elde etme yoluna gitmişler.

Takacağınız vw bus t2 elektronik ateşlemesi ile petronix veya compufire aynı işi görür arada bir fark yok. Yanınızda birde üzerinde meksefe ve platini olan dist. taşırsınız eğer elektronik ateşleme sorun yaratır yolda kalırsanız dist.leri hemen değiştirirsiniz olur biter. Ben elektronik ateşleme taraftarıyım, parasını denkleştirince hemen bir tane getirticem yüksek gerilim bobini ile...

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: İncİ ve 1 misafir