GÖSTERGE ÜZERİNDEKİ ŞARJ LAMBASININ ÖNEMİ

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

GÖSTERGE ÜZERİNDEKİ ŞARJ LAMBASININ ÖNEMİ

Mesaj #1 gönderen cakabo » Prş Şub 16, 2006 12:16 am

arkadaşlar dün yaşamış olduğum bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum..
dün ufak bi tamirat için vosun göstergesini söktüm henüz geri yerine takmamıştım ki vosla çıkmam gerekti.. şase yapmasını engelleyecek tedbirleri aldıktan sonra çıktım yola.. bir müddet sonra bazı gariplikler baş gösterdi..silecekler çalışmıyor.. soğuktan dedim.. korna basmıyor.. su kaçtı dedim.. durduğum bir yerde çalışmadı. sorunun marş dinamosunda olduğunu düşünerek elektrikçiye gitmeye karar verdim ancak yarı yolda vosum elektrik keserek kaldı ve çalıştıramadım.. saolsun gökhan ustanın yardımıma koşup el atmasıyla elektrikçiye kadar gidebildik..
buraya kadar her şey sıradan bir yolda kalmaya benziyor.. ustaya marş dinamosunun bozulduğunu söyledim bir kaç ölçüm ve kontrolden sonra bunun vosun şarj etmemesi sonucu zaten zayıf olan akünün boşalmasından kaynaklandığını söyledi.. daha sonrada şarj etmeme nedeninin gösterge üzerindeki şarj lambasından altarnatöre sinyal göndermemesinden kaynaklandığını söyledi ve denedik.. evet o sadece biz kontağı ilk çevirdiğimiz zaman marşa basıncaya kadar yanan bir küçük kırmızı lamba ancak görevi biz kontağı çevirince altarnatöre sinyal iletmek ve motor çalıştıktan sonra bu sinyal ile altarnatörün akümüzü şarj etmesini sağlamak.. yani bu lamba devre dışı kalınca motor çalışsa bile dinamomuz aküyü şarj etmiyor.. bunu bu şekilde bir tecrübeyle öğrenip sizlerle paylaşıyorum.. saygılar..


[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #2 gönderen [ WOLF ] » Prş Şub 16, 2006 12:22 am

Evet muhammet öncelikle geçmiş olsun... O lamba dediğin gibi bir kilit görevi görmektedir.. Lamba alternatör içinde bulunan diyot tablasındaki devreyi tamamlayarak şarjın başlamasına köprü oluşturur.. O nedenle tablada oluşacak bir arızada veya voltajın yetersiz kalmasında lamba devreye girer ve yanar...
swiss
Vosdost
Mesajlar: 590
Kayıt: Sal Ara 20, 2005 12:26 am
Konum: (34) avrupa

Mesaj #3 gönderen swiss » Prş Şub 16, 2006 1:34 am

benim kine plarin taktıktan sonra avas yapıldı motor devri azaldı rolantide avans ayarıyla... ama şimdi rolantide o ışık yanmakta ama gaz verdiimde sönmekte.... nedendir bu??? yaani motor okadar az devirde çalışıyoki alternatör gerektii devire gelmeyip ışıkmı yakıyo şarj etmediine daiir???
135/165SR-15 tires on PORSCHE wheels...
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #4 gönderen [ WOLF ] » Prş Şub 16, 2006 12:41 pm

Evet Burak Dinamo veya alternatör normal rolanti devrine ulaşamadığı zaman şarj gerçekleşmez buda haliyle lambayı yakacaktır.. Eğer normal rolanti devrindede aynı sorunu gösteriyorsa alternatör veya konjektöre baktırmak lazım.. Daha öncede söylemiştim burada da söyliyim... Kesinlikle alternatör veya dinamonun içine benzin türevi maddeler sıkmayın sprey boyalarda dahil... Bazen motorumuz temiz görünsün diye hani alüminyum sprey boyayla boyarız .. Bunu sakın alternatör içine sıkmayın... Neden derseniz.. Alternatör içindeki sarım bobinlerin üstü kısa devre olmaması için vernikle kaplıdır... Benzin Tiner türevi çözücü özelliği olan sıvılar bu verniğin çözülmesine neden olur... Çözülen vernik neticesinde bobin telinin yalıtkan malzemesi hasar görür buda kısa devreye neden olur.. Alternatörünüz yeterli voltajı üretemez zamanla ısınarak bobinin yanmasına neden olur.. Bu şarj lambasının kızarması bazen bundanda kaynaklanabilir.. ...
sebze
Vosdost
Mesajlar: 407
Kayıt: Pzr Eyl 11, 2005 10:59 am
Konum: kütahya-eskişehir

Mesaj #5 gönderen sebze » Prş Şub 16, 2006 10:41 pm

geçmiş olsun kardeşim aynısı benim başımada geldi
çok sinir bozucu bişey valla
;)
Resim

BURAK TAVALIOĞLU
34 SBZ 90
KaDRY
Vosdost
Mesajlar: 760
Kayıt: Cmt Ara 31, 2005 12:50 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: ?????
Konum: ankara-çankaya

.geçmiş olsn

Mesaj #6 gönderen KaDRY » Prş Şub 16, 2006 10:49 pm

geçmiş olsun muhhammed abi :?
Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanıdır...
FK
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2495
Kayıt: Pzr Tem 03, 2005 12:26 am
Vosvosumun adı: FK
Konum: KASTAMONU

Mesaj #7 gönderen FK » Pzr Şub 19, 2006 2:27 am

Geçmiş olsun kardeşim. Şarj lambasının önemini öğrendiğim iyi oldu. Benimde alternatörde problemler var. Tavsiyeleri not ettim. En yakın zamanda yapılacak inşallah.
Resim

FK Hakkında Ayrıntılı Bilgi İçin:
TIKLAYINIZ

DEĞER OTO MOTOR KASTAMONU
Sanayi Sitesi 2.Sokak No:67
03662128524 - 05434418020
[email protected]

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir