AKÜLER

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

AKÜLER

Mesaj #1 gönderen [ WOLF ] » Pzr Haz 05, 2005 1:51 pm

AKÜLER

Hemen hemen herkes bir gün akü sahibi olmuş veya olacaktır. İster arabanız olsun, isterse bir tekneniz mutlaka bir gün akü denen DC akım deposuyla tanışacaksınız. Hem de öyle bir "dc" akım ki (doğru akım) dünyadaki diyot ve kondansatörlerin hiç biri bu kadar güzel bir doğru akım sağlayamıyor..

Neyse ben lafı fazla uzatmadan bir çok işe yarayan aküler hakkında bilmemiz gerekenleri anlatayım.

Şimdi sıfır bir akü aldığınızı varsayalım. Son zamanlarda aküler asidi konmuş, ambalajlanmış ve kullanıma hazır halde satılmaktalar.Yani ambalajından çıkardıktan sonra hemen kullanabilirsiniz diyorlar. Yok siz hemen kullanmayın isterseniz. Bence bu şekilde alınmış bir akü kullanılmadan önce yine de şarj edilmelidir. Zira akü uzunca bir zamandan beri yatıyor olabilir. Akünüzün amperine bakıp en fazla % 10’uyla şarj etmelisiniz.(Akünüz 60 Ah ise şarj akımı 6 Amperi geçmemelidir.)

Eğer asidi konmamış bir akü almışsanız, Akü yeni yani sıfırsa ilk kez sadece özgül ağırlığı 1.285 olan saf sülfürik asit konur. Plakaların üzerini 10-15 mm geçinceye kadar asit doldurulduktan sonra akü en az iki saat dinlenmeye bırakılır ve kullanılmaz. Bu dinlenme süresini yaparsanız akünüz daha uzun ömürlü olacaktır. Artık akünüzü kullanabilirsiniz. Bir kaç günde bir akü gözleri açılarak su (elektrolit) seviyesi kontrol edilir. Seviye düşmüşse sadece saf su ilave edilir.Artık bundan sonra asit konmaz.

Aküler hakkında bilinmesi gerekenler:

* Akünüzün uzun ömürlü olması sizin elinizde,yani bakımla olacaktır.

* Su seviyesi hiç bir zaman plaka seviyesinin altına düşmemelidir.

* Yaz aylarında su daha sık azalacağından kontrolleri sıklaştırmakta fayda vardır.

* Akü kısa devreden korunmalı,üzerlerinde metal bir şey unutulmamalı.

* Ani sıcaklık ve soğuk, ateş tehlikelidir. Patlama olabilir.

* Kutup başları, oksitten korunmaları için gres veya vazelin ile kaplanmalıdır.

* Yağ ve yakıtın bulaşmamasına dikkat edilmeli.

* Sarsıntılardan etkilenmemeli. (Bunun için sabitlenme yapılabilir ve alt ve yanlara sünger konabilir)

*Akü gözlerindeki tapaların havalandırma delikleri açık olmalı,ayrıca akü hava alacak bir yere konmalıdır. Şarj olurken çıkardığı gazlar insan sağlığı için tehlikelidir.

*Akü bağlanırken önce pozitif (+), sonra negatif (-) ucu takılır. Sökerken ise bu işlemin tersi yapılmalıdır. (Ark yapmaması için)

* Su ilave edilirken akü üzerinde bulunan seviyelere dikkat ediniz.
(Max-Min çizgileri)

* Dolu (asidi veya suyu olan) aküyü şarjsız bırakmamaya özen gösteriniz.

Eğer akünüzü uzun bir müddet kullanmayacaksanız, söküp serin bir yerde bırakınız. Asla güneşte bırakmayın.Tabi arada sırada şarj etmeyi unutmazsınız sanırım.


Kaynak: http://www.teknikogretmen.5u.com/


ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

AKÜNÜN KENDİ KENDİNE BOŞALMASI

Mesaj #2 gönderen ercantopçu » Cum Oca 06, 2006 8:49 pm

WOLF KARDEŞ, BENİM AKÜM 2 GÜN ARABAYI ÇALIŞTIRMASSAM BOŞALIYOR, DAHA BİR YILLIK AKÜ, GARANTİ KAPSAMINDA GEÇENLERDE GÖTÜRDÜM HERHANGİ BİR ARIZASI OLMADIĞI SÖYLENDİ ANCAK ARACIMA TAKTIĞIMDA 2 GÜN ÇALIŞTIRMASSAM 3.GÜN TAMAMEN BOŞALIYOR, ACABA ARAÇTAN KAYNAKLANAN BİR ARIZA OLABİLİRMİ,MESELA AKÜNÜN KUTUP BAŞI TAKILI OLDUĞU ZAMAN AKIM ÇEKEN BİR ŞEY OLABİLİRMİ, ÇÜNKÜ KUTUP BAŞINI SÖKERSEM 1 HAFTA SONRADA ÇALIŞTIRSAM ARACIM ÇALIŞIYOR, BU ARIZA NEREDEN KAYNAKLANABİLİR, YARDIM EDERSEN TEŞEKKÜR EDERİM.
FK
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2495
Kayıt: Pzr Tem 03, 2005 12:26 am
Vosvosumun adı: FK
Konum: KASTAMONU

Mesaj #3 gönderen FK » Cum Oca 06, 2006 9:11 pm

Ercan bey aynı dert benim de başıma gelmişti. Sizin anlattıklarınıza göre bence problem aküde değil. Kesinlikle aracınızda aküyü bitiren birşey var. Bu teyp olabilir herhangi bir lamba olabilir alarm veya merkezi kilitlerin yanıp sönen ışıkları gibi ve bunlar gibi bazı elektrikli aksamlardan kaçırıyo olabilir veya aracınızda biryerde kaçak olabilir. Bence bir elektrikçiye gidin ve kontrol ettirin. Bende de aynı problem vardı teypten olduğu ortaya çıkmıştı.
Resim

FK Hakkında Ayrıntılı Bilgi İçin:
TIKLAYINIZ

DEĞER OTO MOTOR KASTAMONU
Sanayi Sitesi 2.Sokak No:67
03662128524 - 05434418020
[email protected]
MUAMERGOKCE
Vosdost
Mesajlar: 34
Kayıt: Çrş Kas 23, 2005 10:20 pm
Konum: İSTANBUL

akü problemi

Mesaj #4 gönderen MUAMERGOKCE » Cmt Oca 07, 2006 9:52 pm

Sanırım ayni problem bende de var.Dün vosumu başka bir akü yardımıyla çalıştırmak zorunda kaldım.Arabayı yaklaşık 20 dk çalışık vaziyette beklettim ki boş olan akü bir miktar şarj olsun.Sabah arabayı çalıştırmak istedim ama başarılı olamadım.Akü bir marş basımlık dolmamış bile.Aküyü söküp şarja götürdüm.İki olasılık var ya şarj motoru arızalı yada biryerde kaçak var.
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #5 gönderen [ WOLF ] » Cmt Oca 07, 2006 10:07 pm

Arkadaşlar öncellikle soğuk havada Akünün performansı düşer.. Az basar veya hiç basmaz.. İlk önce alternatörün kontrol edilmesi devamında şarj konjektörünün devamındada tesisatın kontrol edilmesi gerekir.. Tesisattan kaynaklanan kaçaklar da aküyü boşaltır.. Bunların tesbiti yapılmalıdır..
MUAMERGOKCE
Vosdost
Mesajlar: 34
Kayıt: Çrş Kas 23, 2005 10:20 pm
Konum: İSTANBUL

Mesaj #6 gönderen MUAMERGOKCE » Cmt Oca 07, 2006 11:26 pm

Bilgi için teşekkürler.Öncelikle pazartesi günü akümü almam gerekiyor.Sonra ilk fırsatta elektirikciye gitmeliyim,çünkü beçerebileceğim işler değil sanırım.

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir