akü niye çabuk biter?

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

akü niye çabuk biter?

Mesaj #1 gönderen gürhan » Prş Eki 29, 2009 2:21 pm

arkadaşlar merhaba...tuhsi bu gün beni ilk kez üzdü...aslında kabahat bende sayılır..on gündür bir derdi var..naz ediyor diye düşündüm...ama bu gün baktım naz değil...

problem şöyle başladı...geçenlerde sabah çalıştırdım...bir yere gittim geldim...sonra tekrar çalıştırmak istedim fakat çok uğraştırdı...formda başka bir yerde distribütör kapağını yerinden çıkarıp, bir müddet beklenilmesinden sonra takıldığında bir başka arkadaş çalıştığını söylemiş..onu denedim..olmuştu...ara sıra bu şekilde huzursuzluk yapmıştı...bu yüzden ustaya bir kere götürdüm..ama dişçiye gidilince diş ağrısı geçtiği için orda bir kaç kez denememize rağmen yapmadı...

pazar günü 50-60 km yol yaptım...yapmadı..2-3 günde bir 10 dak çalıştırıyorum ki akü bitmesin diye.
dün akşam 10 dak çalıştırdım..hatta kaloriferlere baktım bir problem varmı diye..

bu sabah indim çevirdim..kıv..kıv..toplamda 2 dak denemişimdir..yok..en son tık etti kaldı..marş dönmedi bir daha..elektrikçi yakındı..gittik..getirdik..aküye benzer birşey test etti filan..çalıştırdı..akü sağlammış..aldı götürdü..bir gün şarjda kalsın dedi..yarın takacak..
distrübitörün üstüne lastik eldiven geçir dedi...buğu yapıyormuş ondan oluyomuş...peki hepsine he dedik..akü neden çabuk biter..kısa devre olduğunu nerelerden anlayabilirim..akünün kutup başları filan temiz..en ufak bir küf filan yok..

nasıl oluyorda oluyor..akü kendi kendine bitiyor..

bu mesajın bir benzerini iki saat önce de yazmıştım..ama sanırım göndere basmamışım...bulamadım...hani kazara bulursanız ..aynı konuyu niye iki kere yazmış demeyin..

şimdiden teşekkürler..


Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #2 gönderen feris » Prş Eki 29, 2009 2:35 pm

en temel mantık şarz etmiyor demekle birlikte bütün sigortalarını kontrol et diyorum kendimce. hatta mümkünse sigortalarını yenileriyle değiştir.
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #3 gönderen İsmailFidan » Prş Eki 29, 2009 2:59 pm

Bana altarnatör yada konjektör sorunu gibi geldi.Araç yürürken altarnatör yeterli şarzı üretmiyor, yani aküyü yeterli şarz etmiyor, motoru stop ettiğinde akü marş motorunu döndüremiyor.
Akünün Volt unu voltmetre ile ölçüp değerleri buraya yazarsan bi yorum yapabiliriz gürhan abi.Dolu akü 12V ve üzerini, ölü akü 9V ve altını gösterir.12V - 10V arasında ise şarsı az diyebiliriz.
İsmail Fİdan
MSN: [email protected]
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #4 gönderen mondiaynali » Prş Eki 29, 2009 5:32 pm

Şarj dinamosu az şarj ediyormuş gibi görünüyor ama uzun yol yapınca bu durumla karşılaşmıyorsunuz bu da bi çelişki benim gözümde bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır...
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Mesaj #5 gönderen gürhan » Prş Eki 29, 2009 8:31 pm

yarın ilk işim sigortaları kontrol edip yenileriyle değiştirmek olacak...zaten aküde gelecek...15 gün içindede elektronik ateşleme modülü gelir diye tahmin ediyorum..velhasıl-ı kelam bir aylık bir deneme süresinde umarım bir daha problem çıkarmaz...çıkarırsa alternatörün şarj edemediğini düşüneceğim...ona göre bir yol takip edeceğiz zaten..

aslında böyle arızalar olacak tabii ki..lakin milletin ağzı torba değil bilirsiniz...biz sana söylemiştik muhabbeti yapmıyorlar mı? kendisi ne biliyim bir müddet önce arabasının bilmem nesini değiştirmiştir...ne biliyim silecek motorunu ve beynini değiştirmiştir...600 lira para vermiştir..onu unutur laf yetiştirecek ya..

neyse daldık gidiyoruz yine..hadi tuhsi üzme beni..
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #6 gönderen İsmailFidan » Prş Eki 29, 2009 10:51 pm

Abi hiç sıkma canını..Vos u sevmeyen adam anlamaz.Çilesi bile zevkli gelir Vosun.(Sanki Vosum varda biliyom çilesini :) )Çekişinden vs. memnunsun dimi tuhsinin?genel olarak başka bi sorun yoktur inşallah?Bu şarz sorunları ve marş sorunları en basit problemler.Hallolur..
İsmail Fİdan

MSN: [email protected]
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #7 gönderen feris » Prş Eki 29, 2009 10:58 pm

sıkma canını hallolur büyük bişey değil senin derdin.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: akü niye çabuk biter?

Mesaj #8 gönderen yavuzss » Cum Eki 30, 2009 1:05 am

1) Distribütör kapağının çıkarılması motora su girdiği zaman marş basıp da motor döndüğü halde ateşleme yapmıyorsa yapılacak işlem. Motor kuru ise veya marş motoru çevirmiyorsa bu yapılan işlemi yapmanın faydası yok.

2) İki günde bir 10 dakika çalıştırmak yerine haftada 1 yarım saat kullansan çok daha yararlı olur. 1 marşta çektiğin akımı 10 dakikada yerine koyman zor, özellikle düz dinamo varsa rölantide çalışmasının şarj için pek yardımı olmaz.

3) Akü zayıfladığında marş motoru can çekişerek döndüğüne göre akü zayıflamış, bu yüzden de marş basarken akünün voltajı iyice düşer (8 volt civarına) ve bu voltajla bobin düzgün ateşleme yapmakta zorlanır. Bir de tüp varsa iş daha da zor.

4)
Eldivenle uğraşma, zaman içinde sıcak soğuk + yağ buharı sonucu çözülme olur yırtılır motor soğutma fanına çekilebilir.

5) Kilit soru --> Akü neden çabuk biter?

A) Şarj düşük: Elektronik malzemesi satan bir dükkandan en basitinden bir multimetre al, DC20V kademesinde akünün voltajını ölç. Kontağı hiç açmadan ölç, 12.6 Volt tam dolu aküyü gösterir. Motoru çalıştır ve bu halde bir daha ölç, 13-14.5Volt arası bir rakama yükselmesi gerekiyor. Bu rakamlara ulaşmazsa şarj sorunu var, şarjın düşük demektir, bu rakamları aşarsa şarj yüksek ve aküyü kaynatıyor demektir. Akü kaynamaya devam ederse arıza yapar, içerisi de kötü kokar. Voltaj 13-14.5 volta yükseldiyse herşey yolunda demek değildir, farları aç, biraz gaza bas 13 Volt'un altına inmemeli, inerse yine şarj düşük demektir. Bu yazdığım işlemler karmaşık gibi gözükse de uygulamada çok basit, multimetreyi bir kere bağlıyorsun, önce kontak kapalı, sonra motor çalışırken, ardından farlar açık yarım gazda 3 kere ekrandaki rakama bakıyorsun, 1 dakikanı almaz.

B) Kaçak var: Kontak kapalı olduğu halde aküden akım çeken birşey olabilir. Genelde oto alarmları ve müzik sistemleri buna sebep olur. Bu donanımların az miktarda akım çekmesi normaldir, 0.10 Amperden fazla akım çekiyorsa herşey kapalı olduğu halde, akünün birkaç günde marş basmayacak kadar boşalması normal. Ölçüm yapmak için akünün bir kutup başını söküp arasına multimetreyi seri halde bağlıyorsun, amper konumuna getiriyorsun ölçü alterini, sonra bakıyorsun rakamlara. Bu işlemi yaparken herşey kapalı olsun. Ekranda bir rakam görünsen sıra ile sigortaları birer birer sök, geri tak. Hangi sigorta çıktığında multimetrenin ölçtüğü rakam düştü, o sigortaya bağlı olan şey aküyü yiyor demektir.

C) Akü arızalı: Akünün gözleri içindeki asit hidrometre ile yoğunluk ölçümü yapılarak gözlerin sağlık durumu anlaşılabilir.


gürhan yazdı:arkadaşlar merhaba...tuhsi bu gün beni ilk kez üzdü...aslında kabahat bende sayılır..on gündür bir derdi var..naz ediyor diye düşündüm...ama bu gün baktım naz değil...

problem şöyle başladı...geçenlerde sabah çalıştırdım...bir yere gittim geldim...sonra tekrar çalıştırmak istedim fakat çok uğraştırdı...formda başka bir yerde distribütör kapağını yerinden çıkarıp, bir müddet beklenilmesinden sonra takıldığında bir başka arkadaş çalıştığını söylemiş..onu denedim..olmuştu...ara sıra bu şekilde huzursuzluk yapmıştı...bu yüzden ustaya bir kere götürdüm..ama dişçiye gidilince diş ağrısı geçtiği için orda bir kaç kez denememize rağmen yapmadı...

pazar günü 50-60 km yol yaptım...yapmadı..2-3 günde bir 10 dak çalıştırıyorum ki akü bitmesin diye.
dün akşam 10 dak çalıştırdım..hatta kaloriferlere baktım bir problem varmı diye..

bu sabah indim çevirdim..kıv..kıv..toplamda 2 dak denemişimdir..yok..en son tık etti kaldı..marş dönmedi bir daha..elektrikçi yakındı..gittik..getirdik..aküye benzer birşey test etti filan..çalıştırdı..akü sağlammış..aldı götürdü..bir gün şarjda kalsın dedi..yarın takacak..
distrübitörün üstüne lastik eldiven geçir dedi...buğu yapıyormuş ondan oluyomuş...peki hepsine he dedik..akü neden çabuk biter..kısa devre olduğunu nerelerden anlayabilirim..akünün kutup başları filan temiz..en ufak bir küf filan yok..

nasıl oluyorda oluyor..akü kendi kendine bitiyor..

bu mesajın bir benzerini iki saat önce de yazmıştım..ama sanırım göndere basmamışım...bulamadım...hani kazara bulursanız ..aynı konuyu niye iki kere yazmış demeyin..

şimdiden teşekkürler..
[/b][/b]
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Mesaj #9 gönderen gürhan » Cum Eki 30, 2009 5:22 pm

bu sabah akü geldi...ilk marşta aldı...görünüşte bir problem yok...ama yavuz bey'in dediği multimetre yi alıp yazılanları birebir deneyeceğim...mesajı geç okudum..yoksa bu gün uğraşırdım bunlarla..artık yarına kaldı...


bu arada yavuz bey size bravo....sanırım vosvosun içinde doğdunuz ve tüm yaşantınız vosvosun içinde geçiyor...hani olayları ve parçaları o kadar güzel anlatıyorsunuz ki; vosvosu yapan, çizen, sizsiniz diye düşünmekten geri kalamıyorum...tebrikler...
oğuzhan
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Çrş Eki 28, 2009 4:17 pm
Vosvosumun adı: antika

Mesaj #10 gönderen oğuzhan » Cum Eki 30, 2009 5:51 pm

arkadaşlar bana kalırsa problem dinamoda çünkü aynı şey benim basıma heldi 2 kez dinamo değiştim ve 2 yeni akümüde bitirdi
anne ben voscu oldum

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir