alternatör ve düz dinamo

Konuyla ilgi tüm sorun tavsiye ve tecrübelerinizi bu bölümde paylaşabilirsiniz...
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

alternatör ve düz dinamo

Mesaj #1 gönderen feris » Sal Kas 24, 2009 11:14 am

arkadaşlar benim aracımın üzerinde düz dinamo vardı. uzun zamandır kafamı kurcalıyor fakat bir arıza veya sıkıntım yoktu. sadece uygun birşey bulursam değiştirmek niyetinde idim., tabiki ikisi arasında işlevsellik yönünden vs açısından farklar vardı ve bende meraktaydım. sonunda bir tane çok temiz alternatör buldum ve bugün değiştiriyorum. elektirikçimin söylediğine göre alternatör birçok yönden daha iyi diyor. en azından konjektörü kendinden. yani akünün daha az yorulması ve randımanlı olması, ekstra tesisatın; sis farı, müzik sistemi vs vs vs takılacaksa alternatör dinamonun daha uygun olacağını söylemişti. sizlerden gelecek yorumları paylaşalım.


yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen yavuzss » Sal Kas 24, 2009 6:10 pm

Alternatörün dıştan konjektörlü olanını tercih edin, çünkü konjektör arıza yapabilen bir parça ve arıza yaptığında alternatörün dışında olması avantaj, hem kolay bulunur hem kolay değiştirilir. İçten konjektörlü alternatörlerin bazısında konjektörü çıkartmak için alternatörü motordan dışarı almak gerekiyor, bu da zaman alıcı ve maliyetli oluyor.

Alternatör ile düz dinamo ikisinin de iyi ve kötü tarafları var.

Düz dinamo rölantide yeterli akım üretemez, mesela farlar açıkken rölantide aküden yer, akünüz zayıf ise ve farlar açık ağır trafikte kullanırsanız stop ettiğinizde marş basacak kadar akım vermeyebilir akü. Motor devri 1200 devre geldiğinde hem farlara yeter hem aküyü şarja alır. Kendi vosvosumda da düz dinamo var, far, arka cam buğu çözücü fanı, salyangoz fan, radyo açık halde aküm şarj oluyor motor 1600 devri bulduğunda. Ancak bunlar açıkken sis farlarını da açarsam aküden yemeye başlıyor, sis farı açıksa salyangozu kapatınca yine akü şarja başlıyor. Düz dinamonun kapasitesi bu kadar, 30A yani 360Watt üretir.

Bobin, karbüratör tesisatı --> 35 watt
Park Lambaları --> 36 watt
Kısa Farlar --> 110 watt
Salyangoz --> 80 watt
Arka cam fanı --> 100 watt
Sis Farı --> 130 watt


Alternatör daha modern bir sistem olduğu için rölantide farlar açık olsa bile aküyü şarj ediyor, trafikte aküden yeme durumu yok. 50A yani 600 watt çıkış veriyor bu yüzden aksesuarları aynı anda açtığınızda aküden yeme riski daha az. Ancak alternatörler düz dinamoya göre daha sık arıza yapıyor gördüğüm kadarı ile. Diyotları yanabiliyor, konjektörü arıza yapabiliyor, şarj lambası geceleri kısık olarak yanarak tedirgin edebiliyor. Bir de alternatörün ilk şarja başlaması için şarj lambasından geçen akımın alternatöre iletilmesi gerekiyor. Şarj lambasının ampulü patlarsa veya bitik akü ile araba vurdurularak çalıştırılırsa alternatörün şarj etmesi mümkün değil. Düz dinamo her koşulda şarj eder, akü boş da olsa, şarj lambası ampulü patlak da olsa şarj eder her şekilde, kolay kolay da arıza yapmaz, sadece kömürleri çabuk biter, bir çift kömür de 5-10TL ve 5 dakikada değiştirilir.

Bu şekilde ikisinin de iyi ve kötü yanı var.
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #3 gönderen mondiaynali » Sal Kas 24, 2009 10:53 pm

Helal olsun Yavuz abi ortada pürüz falan bırakmadın :alkış:
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Mesaj #4 gönderen agundogan » Sal Kas 24, 2009 11:42 pm

alternatöre geçerken bir ayak da alınması gerekiyor muydu?
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #5 gönderen yavuzss » Çrş Kas 25, 2009 1:12 am

Evet, düz dinamodan alternatöre geçilecekse alternatöre özel ayaktan almak gerekiyor. Düz dinamo için üretilmiş ayağın üzerine alternatör oturmuyor çark kısmı şişman olduğu için. Ancak alternatör ayağına düz dinamo takmak mümkün :)
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #6 gönderen feris » Çrş Kas 25, 2009 10:27 am

yavuz çok teşekkürler, ilmi ve teknik açıklamaların mükemmel ötesi, alternatörü taktım. akşama resimlerini yükleyeceğim. ayağıyla beraber değiştirdim.
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Mesaj #7 gönderen agundogan » Çrş Kas 25, 2009 11:13 am

nerden aldın alternatörü acaba?kaça maloldu?
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #8 gönderen feris » Çrş Kas 25, 2009 11:18 am

ankaradan bir arkadaşım var, vw'nin her model ve tipte ikinci el parçası mevcut. bizim vosvosturkteki birçok arkadaşımıza telefomunu vermiştim. alışveriş yaptılar. dürüst güvenebileceğiniz bir arkadaş. bana alternatör, ayağı dahil, takmadan önce bakımı yapıldı, boyandı montajı yapıldı toplam 100 tl' ya maloldu. ertuğrul-0535 824 89 26
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Mesaj #9 gönderen agundogan » Çrş Kas 25, 2009 11:54 am

uygunmuş. sen de Ankara'dasın sanırım?
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #10 gönderen feris » Çrş Kas 25, 2009 12:22 pm

ankaralıyım, yılın büyük bölümü bodrumdayım :)

“Elektrik Aksamı” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir