devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Teknik anlamda vosvoslarla alakalı olmayan her türlü konunun paylaşıldığı alan.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #1 gönderen şamkuteytsa » Cmt Ara 24, 2011 2:16 pm

"vosvos hava soğutmalı devirli kullanmak gerek" diye bir deyiş var. anlam vermeyenler var;"arkadaş yüksek devir yüksek sıcaklık demektir. fan da yüksek hızda dönecek ama, aynı şey." bana da böyle geliyor biraz sanki.

bundan bağımsız olarak bir fikrim var, yüksek devirde kullanma işi şarj sistemiyle ilgili olmasın? herkes soğutma sistemiyle ilgili diyor da devirli kullanınca araba daha iyi besleniyor. farlar, silecekelr coşuyor. zaten benim sıkıntım akü dolamayıp bitmesinden kaynaklanıyor. (72 ah) alternatöre geçmek yerine devirli kullanmayı iyice öğrenip arabayı beslemeyi öğrenmek daha iyi olacak gibi. biraz kopuk oldu ama? fikirleriniz neler?


"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
serdarbuğan
Vosdost
Mesajlar: 275
Kayıt: Sal Nis 06, 2010 9:18 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: çilek
Konum: samsun ladik

Cvp: devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #2 gönderen serdarbuğan » Cmt Ara 24, 2011 2:47 pm

yüksek devirde düz dinamolu vosların daha iyi şarj ettiği bir gerçek soğutma konusuda aynı yüksek devirlerde fan daha hızlı döneceğinden daha iyi bir soğutma sağlayacaktır.yüksek devirde kullanacağım diye vosvosuda 2 viteste böğürtmemek lazım. :) dik bir rampayı çıktıktan sonra aynı rampanın inişinde viteste inmek gerekir bu hem aracın aşırı bir şekilde hızlanmasını engeller hemde ısınan motorun daha çabuk soğumasını sağlar ben devirli kullanmadan bunu anlıyorum :)
Resim
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #3 gönderen şamkuteytsa » Cmt Ara 24, 2011 2:52 pm

kış mevsimi olduğu için, devirli kullanma bende şarj sorununu ortadan kaldırabilir gibi. yani henüz hararetle alakadar bir sorun yok.
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #4 gönderen yavuzss » Cmt Ara 24, 2011 6:55 pm

Şarj dinamosu ile soğutma fanı aynı mile bağlı olduğu için düz mantık düşünenler ne kadar yüksek devir o kadar fazla hava şeklinde bağ kuruyor. Ancak söylendiği gibi motor devri arttıkça motor harareti de yükseliyor. Bu durumda yüksek devirli kullanmak motorun daha fazla ısınmasına sebep olur. Standart bir motor 2500-3000 devir aralığında ekonomik ve soğutma dengesi en iyi şekilde çalışıyor benim gözlemlerim sonucu gördüğüm kadarı ile. 3600 devire kadar uzun yolda hız kesmeden gidilebiliyor, kırmızı çizgi de 4500 devir yani vites değiştirirken bu deviri aşmamak gerekiyor kısa süreliğine de olsa.

Şarj meselesine gelince, alternatör sistemlerinde rölanti devrinde yeterli akım üretiliyor, düz dinamo sisteminde ise rölantide üretilen akım düşük, farlar açıldığında aküden yer, ancak motor 1600 devire ulaştığında farların çektiği akımı dinamo karşılayabilir, motor 2200-2400 devire geldiğinde düz dinamo tam kapasite yani 30A akım verebilmekte, dolayısıyla motoru soğutma ve şarj etmek için yüksek devir çevirtmenin bir anlamı yok.
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #5 gönderen şamkuteytsa » Pzr Ara 25, 2011 1:37 am

vos kitabı çıkarırsan yemin ederim yok satabilir yavuzss
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."
şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: devirli kullanmaktan kasıt nedir?

Mesaj #6 gönderen şamkuteytsa » Pzr Ara 25, 2011 1:38 am

teşekkür ederim bu arada abi
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."

“Genel Konular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir