TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR....

Teknik anlamda vosvoslarla alakalı olmayan her türlü konunun paylaşıldığı alan.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR....

Mesaj #1 gönderen [ WOLF ] » Çrş Eyl 07, 2005 5:03 pm

TURBO TAKVİYESİ.....

Motorun çalışma esnasında hava filtresinden geçen hava motorun yanma odasında yakıtla buluşur ateşleme ve sıkıştırmanın ardında yanma gerçekleşir. Aynı hacimden daha fazla güç elde etmenin kuralı yanma odasına daha fazla hava ve yakıt yollamaktır. Yanma odasına daha fazla yakıt sağlamak çok zor değildir (çift karbüratör uygulaması gibi) ama motorun ihtiyacından fazla havayı çekmesini de sağlamak gerekir bu işlem için turbo kullanılır arkadaşlar...

Turbonun yapısı aslında çok basittir.. Turbo salyangozunu anlatmak gerekirse salyangoza benzeyen gövde iki tünele sahiptir bu tünellerden birinden motordan çıkan egzos gazı geçer.. Egzos gazı bu tünelden geçerken buradaki pervaneyi döndürür.. İkinci tünelden ise temiz hava geçer.. bu tünelde de pervane bulunmaktadır.. bu pervane egzos gazının geçtiği tüneldeki pervaneyle birbirine bağlıdır... Bu şekilde egzos gazı kendi tünelinden geçerken her iki pervaneyi de döndürür ..(Turbo lu araçlardaki gaza yüklendikçe çıkan o muhteşem seste bu pervanelerden gelir ) Hava kendi tünelinde dönen pervane sayesinde hız kazanır ve yanma odasına daha basınçlı şekilde gider.. Olay bundan ibarettir.. Yalnız dikkat edilmesi gereken bu işlem yapıldığında motorda da bazı değişikliklere de gidilmesi gerektiğidir.. Motor içindeki aksamın iç basınca dayanabilmesi için daha dirençli olan dövme alüminyum diye tabir edilen modifikasyonlu parçalarla değiştirilmesi gerekir..

Turbo motorları kullanırken dikkat edilmesi gereken aracı yüksek devirlerde kullandıktan sonra motoru kapatmadan kısa bir müddet de olsa rolanti de çalıştırmak tribünün boşalmasını ve soğumasına izin vermekdir.. Bu yapılmadığında turbo türbün boşalmadan bir miktar gaz içirde kalacak ve zamanla turboyu yıpratacaktır.. Turbo motorda daha fazla yüke ve daha fazlaısıya neden olur bu nedenle extra soğutma uygulamalarına da ihtiyaç vardır..


yasinm
Vosdost
Mesajlar: 2628
Kayıt: Çrş Tem 20, 2005 7:46 pm
Konum: ankara

Mesaj #2 gönderen yasinm » Çrş Eyl 07, 2005 5:20 pm

vay be ne güzel biz takamıyoz tabi dimi hava soğutmalı olduğu için...
efeeryurt
Vosdost
Mesajlar: 2688
Kayıt: Pzr Haz 12, 2005 10:40 am
Vosvosumun adı: Tospacan
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen efeeryurt » Çrş Eyl 07, 2005 5:26 pm

saol bilgiler için Murat Abi...
Resim
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #4 gönderen [ WOLF ] » Çrş Eyl 07, 2005 5:42 pm

yasinm yazdı:vay be ne güzel biz takamıyoz tabi dimi hava soğutmalı olduğu için...
yasin hava soğutmayla alakası yokki uğraşılsa takılır ama bi dünya parçanında değişmesi lazım
yasinm
Vosdost
Mesajlar: 2628
Kayıt: Çrş Tem 20, 2005 7:46 pm
Konum: ankara

Mesaj #5 gönderen yasinm » Çrş Eyl 07, 2005 5:48 pm

semeriyle seksene mal olur abi ne parçası lazım olur anladımmmm...o parçaları taktıktan sonrada zaten turboyu napim ben ölürüm artık...yada hep beraber benzincinin kızını falan istemeye gideriz bana...
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosbik » Çrş Eyl 07, 2005 8:43 pm

bene alakası var yasin.yapacağın bir sürü modifikasyondan sonra şu wewberli falan olan uygulama daha az mı para harcayacaksın sanki.bence vosta çok şekilli olur.çok fazlada basmazsan inanılmaz bnir yakıt artışı olmaz sanırım.yine hep söylediğim gibi vosun gitmesini sağlamak önemli ancak bu orandada durmasını sağlamak gerekli.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
NT
Vosdost
Mesajlar: 259
Kayıt: Pzt Tem 11, 2005 10:25 am
Konum: BURSA

Mesaj #7 gönderen NT » Prş Eyl 08, 2005 8:56 am

BURSADA TURBO TAKTILAR BİR VOSA.PERFORMANSINI TEST EDEMEDİK AMA ARKADAŞ ÇOK MEMNUN OLDUĞUNU SÖYLÜYORDU.SARI BİR 1303 SAHİBİNDEN.COM DA İLANLARI VARDI BELKİ GÖRÜN ARKADAŞLAR VARDIR.
oguzhan
2006 Bakımlı Vosvos Ödülü
2006 Bakımlı Vosvos Ödülü
Mesajlar: 2310
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 9:53 pm
Konum: Ankara

Mesaj #8 gönderen oguzhan » Prş Eyl 08, 2005 9:02 am

VAY BE VOSA DA TURBO TAKILIYOSA EĞER ARTIK BİZİ KİMSE TUTTAMAZ :D
THE END
SARISHARK
Vosdost
Mesajlar: 252
Kayıt: Sal Haz 07, 2005 8:40 pm
Konum: sıfır6

Mesaj #9 gönderen SARISHARK » Prş Eyl 08, 2005 9:28 am

arkadaslar hele o aradakı CUUUUFFFFFF SESI ICIN DEGIL BENZINLIGIN KIZINI ISTEMEK O KIZI INANIN KACIRRIM
CETVELLİ SAPIK
yasinm
Vosdost
Mesajlar: 2628
Kayıt: Çrş Tem 20, 2005 7:46 pm
Konum: ankara

Mesaj #10 gönderen yasinm » Prş Eyl 08, 2005 10:24 am

vosbik yazdı:bene alakası var yasin.yapacağın bir sürü modifikasyondan sonra şu wewberli falan olan uygulama daha az mı para harcayacaksın sanki.bence vosta çok şekilli olur.çok fazlada basmazsan inanılmaz bnir yakıt artışı olmaz sanırım.yine hep söylediğim gibi vosun gitmesini sağlamak önemli ancak bu orandada durmasını sağlamak gerekli.
kardeş turbonun şekli başka tabiki ama benim görüşüm turbosuz motora güç takviyesi yapmak daha sağlıklı olur tabiki dediğin gibi sağlıklı bir şekilde durmasıda turbo olduğu sürece ben kendimi biliyorum abi arkayla oynar dururum yada sırf ses için gaza basar basar dururum...ama benim görüşüm turboya yapacağım masraf ve emek yerine motoru daha farklı modifiye etmek...tabiki herkesin fikrine saygı duyuyorum ama turbo bir hastalıktır ben bulaşmıyım bence o işe...çuuuf çuffff :cool:

“Genel Konular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir