TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR....

Teknik anlamda vosvoslarla alakalı olmayan her türlü konunun paylaşıldığı alan.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
efeeryurt
Vosdost
Mesajlar: 2688
Kayıt: Pzr Haz 12, 2005 10:40 am
Vosvosumun adı: Tospacan
Konum: Ankara

Mesaj #11 gönderen efeeryurt » Prş Eyl 08, 2005 12:17 pm

ewt abi buğra'ya katılıorumm.... bende çok düşünmüştüm bizim motora turbo taktıralım diye ama frenlere güvenemedik.. gerçi bi alternatif bulduk, Almanya'dan Westing-House markasının bi fren sistemini getircektik, ama bu aralar bi mola verdik... sınavım açıklansın, çook ciddi vos'la uğraşcam....


Resim
xenophanes
Vosdost
Mesajlar: 23
Kayıt: Pzr Ara 30, 2007 2:13 am
Konum: DÜZCE

Mesaj #12 gönderen xenophanes » Çrş Oca 02, 2008 12:37 am

ben burada yeni olduğum için bu konuları yeni okuyorum. arkadaşlar herkezin bildiği turboyu dizel araçlar kullanıyor. dizel yakıtın yanmassı için daha fazla oksijen miktarına ihtiyaç vardır. benzinli araçlarda kompresör kullanılır. turbo hareketini egzost gazından alır. kompresör ise elektrik motorundan. ihtiyaca göre devreye girer. dizellerdeki turbo motor devri artımıyla egzost gazını çıkış başıncı ve turbonun devreye girmesini sağlayan ventilin sayesinde devreye girer. motorlarımızın performansının artmasını istiyorsanız bencekarbüratör yerine her silindir başına enjektör teknolojisini biraz kurcalayın. ve bir çok arkadaşın denediği gibi elektronik ateşleme.neden? akü kıvılcımını arttırmak için. distiribütörde meksefe ve platin olduğu için yüksek voltaj kullanılamıyo.
isteyene dökümanlar bile yollayabilirim. ;)
DrAmetBrown
Vosdost
Mesajlar: 780
Kayıt: Pzt Mar 20, 2006 1:15 pm
Vosvosumun adı: Pamuk Prenses
Konum: Ankara - İzmir

Mesaj #13 gönderen DrAmetBrown » Çrş Oca 02, 2008 1:20 am

dostum bir yanlışını düzelteyim. Turbo benzinli otomobillerde de kullanılır....(günümüzdeki birçok uygulamasına bakabilirsin-örnek Subaru Impreza, Lancer EVO, Bugatti 16.4 Veyron (4 turbo uygulaması) :nee: :sopa: .... )

bir diğer konu ise silindir başına enjektör uygulaması. bu uygulamayı voslarımızda sadece mekanik olarak uygulabyabiliriz. bunun yanında uygulama esnasında silindir kapaklarının değişecek olması ve silindir başına enjektör uygulamasına uygun piston kullanılması da cabası. bildiğim kadarıyla vosta böyle bir teknoloji yok. voslarda kullanılan en modern sistemin tek nokta enjeksiyon olduğunu hatırlıyorum (yanlışım varsa lütfen düzeltin). dolayısıyla herşeyi yeniden tasarlamak ve imal ettirmek gerekir ki bu çok pahalıya gelir.
bir diğer alternatifi ise motor değişimi ya da motordaki parçaların çok nokta enjeksiyonlu araçlardakiler ile uyumu. birebir uyabilecek bir araç olduğunu düşünmüyorum -porsche'ler dahil-. dolayısıyla kapsamlı bir değişiklik söz konusu ki böyle bir değişikliğin maliyeti hakkında forumda defalarca konuşmalar yapıldı. eğer böyle bir bütçen varsa buradaki herkes senin destekçin olur.
özetle şu anda yapılabilecek hem güç kazandıracak hem de çok nokta enjeksiyon sistemlerine yakın olabilecek tek değişiklik çift karbüratör sistemidir...
ResimResimResim

Gördüğün gibi hep aynandayım.... Bu da demektir ki takipteyim dikkatli ol!!!!
Ahmet Akın ERYİĞİT & PAMUK PRENSES 35VV526
Smells Like a Volkswagen
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #14 gönderen [ WOLF ] » Çrş Oca 02, 2008 8:40 am

[color=black][size=15]Altakki fotoğrafda bir turbo uygulaması görüyorsunuz..

Resim
[/size][/color]
En son [ WOLF ] tarafından Çrş Oca 02, 2008 9:19 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
ismozka
Vosdost
Mesajlar: 22
Kayıt: Pzr Kas 18, 2007 2:17 pm
Konum: antalya

Mesaj #15 gönderen ismozka » Çrş Oca 02, 2008 1:54 pm

işte turbo uygulanmış vos
Resim
navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #16 gönderen navi » Çrş Oca 02, 2008 6:29 pm

ben 50 hp çok ama çok mutluyum :) ...
Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #17 gönderen vosbik » Çrş Oca 02, 2008 7:37 pm

voslarımızın güçlerini artırmak için çeşitli yöntemler var.turbo bu konuda uç bir örnek..kolayca vosa güç kazandırıyor ancak motorda yapılan tadilatlar yüzünden bazen motoru vosa yerleştirmek sorun oluyor ve tadilat yapılması gerekiyor.birde unutulmaması gereken en öenmli nokta pistonların çelik olmasının gerekliliği.yoksa kısa sürede motoru yeniden indirmeniz gerekiyor.frenlerde ayrıca önemli.gidildiği kadar aynı cabuklukla durulması gerekli. :)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
zekimert
Administrator
Administrator
Mesajlar: 118
Kayıt: Pzr Eki 07, 2012 12:05 am
Kan Grubu: B Rh -

Cvp:

Mesaj #18 gönderen zekimert » Cum Mar 01, 2013 11:38 am

xenophanes yazdı:ben burada yeni olduğum için bu konuları yeni okuyorum. arkadaşlar herkezin bildiği turboyu dizel araçlar kullanıyor. dizel yakıtın yanmassı için daha fazla oksijen miktarına ihtiyaç vardır. benzinli araçlarda kompresör kullanılır. turbo hareketini egzost gazından alır. kompresör ise elektrik motorundan. ihtiyaca göre devreye girer. dizellerdeki turbo motor devri artımıyla egzost gazını çıkış başıncı ve turbonun devreye girmesini sağlayan ventilin sayesinde devreye girer. motorlarımızın performansının artmasını istiyorsanız bencekarbüratör yerine her silindir başına enjektör teknolojisini biraz kurcalayın. ve bir çok arkadaşın denediği gibi elektronik ateşleme.neden? akü kıvılcımını arttırmak için. distiribütörde meksefe ve platin olduğu için yüksek voltaj kullanılamıyo.
isteyene dökümanlar bile yollayabilirim. ;)


Yanlışları düzeltelim:

İhtiyaca göre devreye giren ve gücünü elektrik motorundan alan bir kompresörün ne olduğunu bilmiyorum. Ancak,
Turbo gücünü eksoz gazının hareketinden, supercharger gücünü krank milinden alır.
Turbonun minimum bir eksoz basıncından sonra devreye girer. Bu nedenle yüksek devirlerde daha iyi çalışır.
Supercharger ise gücünü kranktan aldığı için düşük devirlerde de yeterli olur. Ancak kranktan sürekli güç çektiği için yüksek devirlerde motora ekstra yük bindirir.
Turbo hem benzinli hem de dizel motorlara uygulanabilir. Supercharger ise yüksek devirlerde motora fazla yüklendiği için dizel motorlarda tercih edilmez (çünkü dizeller benzinliler gibi yüksek devir çevirmez).

“Genel Konular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir