TÜVTÜRK araç muayene işlemleri ..

Teknik anlamda vosvoslarla alakalı olmayan her türlü konunun paylaşıldığı alan.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

TÜVTÜRK araç muayene işlemleri ..

Mesaj #1 gönderen pneumonia » Pzr Eyl 14, 2008 3:50 pm

bu iş hakkında çok laf işittik ve daha ne olduğunu öğrenmeden canımız çok sıkıldı.Ben de daha fazla dayanamayıp Malatya'da geçtiğimiz hafta açılan tüvtürk'e gittim ve bilgi aldım. Öncelikle arkadaşlar içiniz rahat olsun adamların niyeti canımızı yakmak değil. Aslında olması gereken oluyor.
Öncelikle kusurları ikiye ayırmışlar hafif ve ağır kusur olmak üzere. Ağır kusurlu aracın 1 ay içerisinde eksiklerini tamamlaması gerekiyor, aksi halde muayeneye gittiğinizde tekrar ücret kesiliyor (yaklaşık 110 ytl). Nedir ağır kusurlu araç?
muayenede en çok önem verdikleri fren tertibatı, dyno benzeri bir aletleri var ve fren gücünün bunu kitleyecek derecede kuvvetli olması aynı zamanda her iki tarafta dengeli olması gerekiyor. Bu test hem ön tekerlere hem de arka tekerleklere uygulanıyor. El freninin de tutması gerekiyor.
aslında kabaca aracın her yerini kontrol ediyorlar kalorifer tertibatından sileceklere kadar. Mesela sileceği hiç çalışmayan ağır kusurlu oluyor bir kademesinde sorun varsa veya silecek süpürgeleri yıpranmışsa o zaman hafif kusur sayılıyor.Bu arada istediği kadar hafif kusurunuz olsun bunlar bir araya gelip de ağır kusur haline gelemiyor.
arabalar üzerindeki modifiyelerle spoiler, maşpiyel vs ilgilenmiyorlar.
şasi bağlantılarında çürük olmayacak, süspansiyon sisteminde sorun olmayacak, direksiyonda ciddi boşluk olmayacak vs.
Yoksa bunların haricindekiler mesela cam filmleri bile hafif kusura giriyor ve muayenede sorun yaratmıyor.
ikinci derecede önem verdikleri konuysa farlar ve stoplar. yok xenon varmış yok ledmiş bakmıyorlar. Önemli olan işlevi anlayacağınız. stoplar kırmızı yansın, ışık şiddeti az olmasın, sinyaller sarı olsun,farlar uzun ve kısa olmak üzere ayarlı olsun başka sorun yok. Bu arada sinyalleri park farlarına bağlayanlar iptal ederlerse iyi olur ona laf ediyorlarmış.
ilk yardım çantası 4019 sayılı kanuna uygun olmalıymış.
en azından 1 kg lık tarihi geçmemiş!!! (893 sanırım kanuna uygun) yangın tüpü olmazsa olmazlar arasında.
bu arada giderken ruhsat, trafik sigortasının aslı, fenni muayene için alınmış temiz belgesinin hazır olması gerekiyor. (araç satılırken alınan temiz belgesi olmuyor!) LPG varsa sızdırmazlık raporu da isteniyor.
egzos çok bağırıyorsa ona da sorun çıkarıyorlarmış dikkat!
lastikleri de kontrol ediyorlar. diş derinliği 1.6 mm altındakiler geçemiyor. lastik 6 yaşından eskiyse ve yanlarında çatlaklar oluşmuşsa da geçemiyor.
aklımda kalanlar bunlar. öyle korkulacak birşey yok arkadaşlar. zaten bence olması gerekenler bunlar.


VEDAT75
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1266
Kayıt: Prş Kas 16, 2006 4:08 pm
Vosvosumun adı: DeDe
Konum: ANKARA

Mesaj #2 gönderen VEDAT75 » Pzr Eyl 14, 2008 10:07 pm

Nihayet içimize soğuk bir su serpildi. :heyyo: :heyyo: :heyyo:

Benim gibi diğer vossever arkadaşların kafasındaki soru işaretlerine son verdiğiniz için size ayrıca teşekkür ederim. :ok:

Bence de yapılan bu kontroller kadar doğal birşey olamaz. Tabii ki trafikte dolaşan her aracın kurallara uygun şekilde her aksamının çalışıyor olması hepimiz için önemli. Hele ki bizim voslarımız gibi yıllara meydan okumuş araçlarımızın dahada bakımlı olması gerekir ki zaten bütün vosseverlerin araçlarına hastalık denecek seviyede ilgi gösterdiği bir gerçek.

Lütfen hepimiz sırf muayeneden geçmek için değilde hem kendi hem de karşıdaki insanların can ve mal güvenliği için araçlarımıza gereken ilgiyi gösterelim ve bakımlarını ihmal etmeyelim. :dede:

Allah vosunuzun tekerine taş değdirmesin... :) :) :)
Resim


Vedat ATLAR
0533 313 18 36 / [email protected]
06 DD 126 1974 1300 (Krem)
06 NF 403 1974 1303 S (Turuncu)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #3 gönderen yavuzss » Pzr Eyl 14, 2008 11:18 pm

Evet bence de olması gereken. Ancak şase çürüğü göreceli bir kavram olabilir mi? Mesela birçok vosvosun taban sacında özellikle akü altı veya köşelerde kalorifer kanallarında çürümeler oluyor, hatta ön çamurluk içlerinde kupa bağlantı somunu çevresi de çürüyor. Bunlar sorun olur mu acaba?
sleepless006
Vosdost
Mesajlar: 330
Kayıt: Pzt Mar 12, 2007 1:00 am
Konum: Ankara

Mesaj #4 gönderen sleepless006 » Pzt Eyl 15, 2008 12:20 am

sonunda muayene saçmalığı kağıt üzerinden uygulamaya geçiyor bu uygulama trafikte yol alan herkes için hayırlı olsun
umarım vosdostlarımız için sorun teşkil etmez gerçi trafikte çoğu yeni(!) arabadan daha bakımlı arkadaşlarımızın can yoldaşları
Kullanıcı avatarı
0M42
Vosdost
Mesajlar: 278
Kayıt: Çrş Tem 09, 2008 10:31 am

Mesaj #5 gönderen 0M42 » Pzt Eyl 15, 2008 8:32 am

TÜRK milletiyiz nede olsa abartmakta üzerimize yok neler neler söylüyorlardı tüvtürk muayene istasyonları hakkında oysaki bu konuda dahil daha başka şeylerde duydum giden arkadaşlardan en basit örneği cam filmine bile karışmadıkları.Bana öyle geliyorki tüvtürk devlet muayene istasyonlarından daha fazla prim yapmaya başlayacak.
Çoksa torkun,olmasın korkun !
Kullanıcı avatarı
agundogan
Vosdost
Mesajlar: 462
Kayıt: Prş Haz 19, 2008 1:05 pm
Vosvosumun adı: Betty Boop
Konum: İstanbul

Mesaj #6 gönderen agundogan » Pzt Eyl 15, 2008 9:45 am

bence 30 yaşın üzerindeki voslarımızın durumu muayenede biraz yoruma açılmışa benziyor. malum eksoz az gürültülü-çok gürültülü, çürük var-yok vb. Umarım kıl birine denk gelmeyiz.
Armağan GÜNDOĞAN
06 AD 0091 ( T3 Westfalia -2.000)
06 HV 027 (1303 -1300)
34 UT 8510 (1303-1600)
34 TC 228 (1303S Big)
06 HP 910 (Variant 1600)
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen pneumonia » Pzt Eyl 15, 2008 12:16 pm

üzerinde orjinal egzozu olduktan sonra sorun olmaz, orjinal malzeme için ses seviyesi ölçeceklerini sanmıyorum
Kullanıcı avatarı
cemşit
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1356
Kayıt: Pzr Ağu 17, 2008 10:04 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: DuRMuŞ

Mesaj #8 gönderen cemşit » Pzt Eyl 15, 2008 12:54 pm

araştırman için teşekkürler......saol
Resim

Murat AKKAYA
0505 258 9911

[email protected]

Kimler geldi , Hayatımdan kimler geçti...

1974 1303 S 34 UT 467 Cemşit
1973 T2 B 07 CDD 25 Abbush
1973 1300 35 HCR 34 Hacer
1967 1500 06 EL 302 .....
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen pneumonia » Pzt Eyl 15, 2008 3:56 pm

rica ederim arkadaşlar
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #10 gönderen [ WOLF ] » Pzt Eyl 15, 2008 8:27 pm

Çok güzel bir bilgilendirme olmuş hocam eline koluna sağlık.. En azından arkadaşlarımız hazırlıklı gider.. Bu arada diğer bir konu.. Eksiği olupta düzeltilmesi istenen araç başka bir muayene istasyonuna giremiyor girmek istesede yeniden para yatırması gerekiyor şeklinde bir konu var ..

Birde özellikle kritik noktalarda çürükleri bulunan arkadaşların bunları muayeneye girmeden önce yaptırması faydalı olacaktır.. Çünkü bir ay içerisinde bunları tamamlamak sıkıntı yaratabilir..

“Genel Konular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir