İşte turbo işte vosvos

Sanal alemde gezinti esnasında bulduğunuz vos resimlerinin ve videolarının linklerini burada paylaşabilirsiniz..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
tombikvos
Vosdost
Mesajlar: 811
Kayıt: Pzt Eki 30, 2006 10:37 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Kelebek
Konum: İzmir-Menemen

Mesaj #11 gönderen tombikvos » Çrş May 02, 2007 2:53 pm

Ya wankelin çok ii olduunu bilirdim ama vosu uçuracağı aklıma bile gelmezdi.Özellikle Mazdalarda kullanılıyor.Tuning Türkiye'nin eski bi sayısında işleyişi anlatılıyordu.Sanırım içeride dönen üçgenler silindirin içinde havayı bir delik vasıtasıyla alıp sıkıştırıyor ve diğer taraftan tekrar veriyordu.Böylece sıkıştırılmış hava ile turbo etkisi yapıyor.1.3 Mazda RX-8de standart 250 hp'a yakın güç veriyo.


Onur Eryılmaz 0(543) 429 10 66 İzmir-Menemen
(o\_ı_/o) (Kelebek) (o\_ı_/o) 1973 model 1303

Resim

Uploaded with ImageShack.us
kts69
Vosdost
Mesajlar: 573
Kayıt: Pzt Nis 09, 2007 11:26 pm
Vosvosumun adı: dana
Konum: ankara/cayyolu

Mesaj #12 gönderen kts69 » Çrş May 02, 2007 5:00 pm

bende istiyorumm.... bende istiyorummm.... :'(
drunk..
Er_cU

Mesaj #13 gönderen Er_cU » Çrş May 02, 2007 5:29 pm

kts69 yazdı:bende istiyorumm.... bende istiyorummm.... :'(



satıyımmm satıyımmm :hipnoz:
kts69
Vosdost
Mesajlar: 573
Kayıt: Pzt Nis 09, 2007 11:26 pm
Vosvosumun adı: dana
Konum: ankara/cayyolu

Mesaj #14 gönderen kts69 » Çrş May 02, 2007 5:36 pm

Er_cU yazdı:
kts69 yazdı:bende istiyorumm.... bende istiyorummm.... :'(



satıyımmm satıyımmm :hipnoz:


arka stopları alamıoruz parasızlıktan... :kehkeh:
drunk..
//
Vosdost
Mesajlar: 395
Kayıt: Çrş Mar 29, 2006 11:12 am

Mesaj #15 gönderen // » Çrş May 02, 2007 5:46 pm

kts69 yazdı:
Er_cU yazdı:
kts69 yazdı:bende istiyorumm.... bende istiyorummm.... :'(



satıyımmm satıyımmm :hipnoz:


arka stopları alamıoruz parasızlıktan... :kehkeh:


eheuheuhehe:) alemisiniz ya :)
yalnız o deil de tabiri cazizseeeeeeee asfalt ağladı yane :)
Have_a_Cigar
Vosdost
Mesajlar: 865
Kayıt: Pzt Haz 06, 2005 10:04 pm
Konum: Ankara

Mesaj #16 gönderen Have_a_Cigar » Prş May 03, 2007 1:22 am

:gazla: :nee:
Resim
izmirli
Vosdost
Mesajlar: 393
Kayıt: Cmt Ağu 27, 2005 8:49 pm
Vosvosumun adı: ---
Konum: İ Z M İ R

Mesaj #17 gönderen izmirli » Cum Ağu 24, 2007 2:49 am

Arkadaslar bu wankel motor hakkında bilgisi olan var mı???

Kaç beygirdir, silindir hacmi nedir, kaç silindir bilen var mı?

Türkiye'de wankel motor takılmış araç var mıdır??
izmirli
Vosdost
Mesajlar: 393
Kayıt: Cmt Ağu 27, 2005 8:49 pm
Vosvosumun adı: ---
Konum: İ Z M İ R

Mesaj #18 gönderen izmirli » Çrş Ağu 29, 2007 8:39 am

Bilen yok mu arkadaslar? :hehe:
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #19 gönderen yavuzss » Çrş Ağu 29, 2007 11:02 am

izmirli yazdı:Arkadaslar bu wankel motor hakkında bilgisi olan var mı???

Kaç beygirdir, silindir hacmi nedir, kaç silindir bilen var mı?

Türkiye'de wankel motor takılmış araç var mıdır??


1950li yıllarda Alman mühendis Felix Wankel tarafından tasarlanmıştır. Alman NSU otomobil markası Ro80 modeliyle 1967 yılında bu motoru kullandı. Pistonsuz motor olarak bilinir. 4 zamanlı bir motordur, kranka bağlı üçgenimsi şekildeki rotorlar dönerken köşelerde kalan boşluklar motordaki emme,sıkıştırma,patlatma,eksoz zamanlarını oluşturur.

Mazda ilerleyen yıllarda bazı modellerinde kullanmıştır. Rx7 ve Rx8 de sanırım kullandılar.

Türkiye'de ise Ford Otosan'a bağlı 6 TÜRK mühendis TRM 102 (TÜRK Rotatif Motoru) isimli motoru geliştirdi ve Anadol Çağdaş modelinde 9 aylık test + 180 saatlik dayanıklılık testini geçti. 850cc'lik 107 beygirlik bir motordu. O zaman anadollarda kullanılan 4 silindirli Kent motoruna göre küçük, hafif ve güçlü olmasına rağmen, çabuk aşınma, eksoz değerlerindeki kötü sonuçlar, yüksek benzin tüketimi yüzünden proje rafa kaldırıldı.

Wankel motorlar küçük hacimlerine oranla beygir güçleri yüksek olur.
DrAmetBrown
Vosdost
Mesajlar: 780
Kayıt: Pzt Mar 20, 2006 1:15 pm
Vosvosumun adı: Pamuk Prenses
Konum: Ankara - İzmir

Mesaj #20 gönderen DrAmetBrown » Çrş Ağu 29, 2007 11:33 am

Wankel motorlardaki temel sorun aşınmadır. Patlama ve buna bağlı olarak gelişen yüksek basınç ve sıcaklıklar hem motor bloğuna hem de pistona zarar verirler. İçten yanmalı motorlarda olduğu gibi ayrı ayrı gömlek ve piston olmadığı için ortaya çıkan basınç, ısı gibi değerler direkt olarak bloğa dönel pistona etki ederler. Bu da çok kısa bir süre içerisinde motora zarar verir. Aynı zamanda uç noktaları bloğa direkt temas halinde olduğu için bu noktalarda da ciddi aşınmalar söz konusudur. Ancak Mazda bu sistem üzerinde yaptığı geliştirmelerle Wankel motoru sürekli iyileştiriyor. Fakat tabiri caizse ticari sırlarını dışarı açmadıkları için piyasada bu motoru üreten başka bir firma daha yok.
Diğer dezavantajlarına gelince Yavuz'un bahsettiği gibi yüksek yakıt tüketimi çok büyük bir sorun. Motor hacmi çok düşük olsa da motordaki yanma sebebi ile daha fazla yakıt tüketimi söz konusu oluyor.
ResimResimResim

Gördüğün gibi hep aynandayım.... Bu da demektir ki takipteyim dikkatli ol!!!!
Ahmet Akın ERYİĞİT & PAMUK PRENSES 35VV526
Smells Like a Volkswagen

“Video ve Resimler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir