1200 motor gücü.

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

1200 motor gücü.

Mesaj #1 gönderen dawsons-creek » Cmt Ağu 20, 2011 1:54 pm

Merhabalar. Vosvosumu alalı 1 haftaya yakın bir süre oldu. Çok şükür çalışmasında bir sorun yok fakat bir konuyu merak ediyorum. Yokuşlardan çıkarken 1200 motorun yavaşlaması zorlanması, bazen vites küçültmek doğal mıdır? Örneğin dün akşam 4 kişi bindik gayet güzel bir şekilde gidip geldik fakat dik bir yokuş vardı ama gerçekten dik, oradan çıkarken 3 zorladı 2 ye attım. Bu doğal mıdır? Bir de yeni olduğum için vosu yeni tanıyorum. Hangi hız aralıklarında vites değiştirmek en verimlisi olur? Bilindiği üzere motorun sesine daha tam alışamadım :)


mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #2 gönderen mahoni38 » Cmt Ağu 20, 2011 5:48 pm

bu motorların ilmini bilmezsen 1 vitesle zor cıkarsın. bilirsen 3 ile cıkarsın.(ilk aldığımda aracı 1 ile tırmandığım yere simdi 3 ile dalıyorum :) ordan bu fikre vardı) Bende bayırda zorlanıyordum bug um (1300 cc) varken sonra sorunsuz vites düşürmeden 3 ile heryere cıkıyordu. arad 4 e atıyordum. (tek kişi benzin ile)

bayır cıkarken aslında yapılması gereken aşağıdan hızını al sonra gaz da ayağını sabit tut ne cek ne bas basarsan yığılıyo toplamıyor cekersen bir daha hızlanmıyor sabit tuttuğun zaman kendisi tırmanıp gidiyor :)

bayırı bilmek lazım. normal gibi duruyor simdilik söylediğine göre
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]
izustun
Vosdost
Mesajlar: 273
Kayıt: Prş Haz 09, 2011 10:23 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Semoş
Konum: İstanbul-Antalya

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #3 gönderen izustun » Cmt Ağu 20, 2011 5:59 pm

36 beygirlik motor sonuçta.illaki her yokuşu 4. vitesle çıkmaz diye düşünüyorum.ben 1300cc ile 3.viteste oldukça dik yokuşları çıkıyorum.ama gaza basmıyorum denildiği gibi ayağım sabit kalıyor devir düşünce 3e atıyorum.
Resim

(o\_!_/o)
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #4 gönderen dawsons-creek » Cmt Ağu 20, 2011 6:34 pm

teşekkür ederim. Demek ki zamanla alışacağım. Bir de bugün farkettim arabanın altında biraz yağ var damlatmış az da olsa. Sorun ne olabilir acaba?
Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #5 gönderen efemm006 » Pzr Ağu 21, 2011 1:44 am

Yağı bir çok yerden kaçırabilir geldiği yeri takip et illaki belli olur.Filtreden gelebilir karterden gelebilir yağ haznesinin bağlantı yerinden biyerdne muhakkak belli olur.Yani sıkıntı bile olmayabilir veya büyük bir sıkıntı çıkarabilir.
Yokuşu 4 kişi varken 2ile çıkıyosan gayet iyi.Tabi yokuş fazla dik değil gibi.eğerki aşırı dik yokuş ise 1 le tırmanırsın anca.Mahoninin dediği gibi ilmini bilirsen normal bir yokuştan 3 le 4le çıkarsın buda zsamanla adapte eder kendine.
Erdi Hasırcı
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #6 gönderen gürhan » Pzr Ağu 21, 2011 5:03 pm

siz siz olun yokuşları mutlaka küçük vitesle çıkın...illaki büyük vitesle çıkarsanız iyidir diye bir şey yok...sonuçta büyük vitesle çıkılan yokuşlar debriyaj setini ve şanzımanı yorarlar, bağlantılı olarak motoru...siz küçükten başlayın, vosvos istedikçe büyütürsünüz...söylediğiniz yokuş mevzusu otoyol vb gibi bir yolsa max eğimi %5-6 dır...hızınızı aldıysanızda 4 lede çıkabilirsiniz.

1- 0-20
2- 20-50
3- 50- 80
4- 80----
dawsons-creek
Vosdost
Mesajlar: 109
Kayıt: Prş Ağu 23, 2007 11:48 pm
Konum: istanbul

Cvp: 1200 motor gücü.

Mesaj #7 gönderen dawsons-creek » Pzt Ağu 22, 2011 5:22 pm

Yardımlarınız için sağ olun. Anladım ki 4 kişiyle bir vosun yokuş çıkması zor olabiir, hele benimki 1200 motor. Demek ki vosda bir sorun yok:)

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir