VOS DA LPG KULLANIMI ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

VOS DA LPG KULLANIMI ESNASINDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR

Mesaj #1 gönderen [ WOLF ] » Pzt Haz 13, 2005 10:09 pm

Arkadaşlar hepimiz vosumuzu seviyoruz onunla daha çok vakit geçirebilmek onun kullanım zevkini daha ucuza getirebilmek amacıyla alternatif yakıt olarak kullandığımız lpg de dikkat etmemiz konuları başlıklar halinde sizlere sunuyorum...

1-)Montajda yalıtıma çok dikkat edilmeli, ek bağlantılarda mutlaka teflon bant kullanılmalı..

2-) Depodan filtreye gelen bakır borunun dış kısmı plastik kaplamaya sahip olmalı .. Bu tip bir yalıtım bakır boruyu elektro statik akımdan koruyacak ve kıvılcım oluşmasını engelliyecektir..

3-) LPG karbüratöründen Benzin karbüratörüne gelen boru mutlaka çelik hasır kaplı olmalıdır.. Bu tarz bir kaplama boruyu sıcaktan ve dış etkenlerden koruyarak kurumasını ve çatlamasını engelliyecektir..

4-) Plastik borunun bağlantı ağızlarında mutlaka kelepçe kullanılmalıdır... Boru ağızlarına bir kaç tur elektrik bandı sarmanız kelepçenin sıkışması esnasında boruyu kesmesini engeller.

5-)Motorun ömrü açısından Araç her zaman LPG ile kullanılmamalıdır.. Haftada 1 tam gün benzinde kullanmak veya günlük kullanımda motoru sabah akşam benzinde açıp kapamak karbüratör ve benzin otomatiğindeki diyaframların kurumasını engeller....

6-) Motorun ilk çalıştırması kesinlikle LPG ile yapılmamalıdır. Gaz ısıtması eksoz kazanı içindeki borudan yapıldığı için ilk çalıştırmada gaz yeterli derecede ısınamıyacak motorda yakması gerekenden daha zayıf bir karışımla ateşleme yapacaktır... Bu da motrun ömrünü kısaltan bir olaydır...

7-)Gaz filtesi düzenli bir zaman aralığında mutlaka değiştirilmelidir.....

8-)Yağ takviye sistemi motrun daha verimli ve sağlıklı çalışmasını sağlıyacaktır... (Bu konu ileride şemalarla anlatılacaktır.)

9-)Fazla ve uzn mesafeli sürate gerek duyulduğunda (120 km ve üstü) LPG kullanmamanızı tavsiye ediyorum... Bu durum ani blok ısınmalarına neden olmakta sonuçta kapak çatlamalrı veya blok çatlamaları meydana gelecektir...

10-)Unutmayınki LPG kullanımının temel amacı yakıttan tasarruftur.. Lpg sisteminizin ruhsat ve kontrol işlemlerini eksiksiz olarak yaptırmanız ileride çıkacak sorunları engellemek için gereklidir. Almış oduğunuz LPG sistemlerinde valf vana gibi aksamların sağlıklı şekilde çalıştığını mutlaka kontrol edin... Gaz kokusu duyduğunuz anda depoda dan tüm çkış valflerini kapatıp ustanızla hemen irtibata geçin.....


Tosbağa
Vosdost
Mesajlar: 635
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 7:39 pm
Konum: İzmit/İzmir

Mesaj #2 gönderen Tosbağa » Pzt Haz 13, 2005 10:32 pm

Murat abi çok sağol bu değerli bilgilerini bizlerle paylaştığın için. :okk:

Abi şimdi bu LPG kontrollerinin doğru ve eksiksiz yapıldığını nasıl kontrol ederiz bunu kontrol eden makamlar ne gibi işlemler yapıp kontrol ediyor? Bunu soramdaki sebep ise bizde bir nevi denetleyici olmamız gerektiğidir.

Böyle bir şeyi yapmaya ben bir vatandaş olarak önce kendi sonra cevremin güvenliği için ihtiyaç duyuyorum. Bildiğiniz gibi 99 senesinde yaşadığımız deprem faciyasında öğrendik ki depremden önce yapılan binaların kontrolünü bile gelişi güzel yapanlar olmuş.

Bu yüzden biniceğim aracın kontrollerinin doğru yapılıp yapılmadığını bende anlamak isterim.

Bu hususta da bilgi verirsen çok sevinirim abi...

Sevgiler saygılar...
Saf Alman Cemile... :D

Resim
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #3 gönderen [ WOLF ] » Sal Haz 14, 2005 5:46 am

Mühendisler odası tarafından yapılan sızdırmazlık kontrolü var ..Onlarda bulunan cihaz hassas ölçüm yapıyor.. Bu tip bir kontrol şart... Ayrıca kendinde arada bir sabun köpüğüyle kontrol edebilirsin...
Tosbağa
Vosdost
Mesajlar: 635
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 7:39 pm
Konum: İzmit/İzmir

Mesaj #4 gönderen Tosbağa » Sal Haz 14, 2005 12:05 pm

Abi sabun köpüğü ile nsıl kontrol ediliyor? Çok şey istedim ama bunun da cevabını yazsan olur mu? Yoksa kızarmısın???
Saf Alman Cemile... :D

Resim
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #5 gönderen [ WOLF ] » Sal Haz 14, 2005 5:31 pm

Ya Ata niye kızayım... Bi alemsin var ya.... Sıvı deterjanı iyice köpürtür köpüğünü boruların ve ek yerlerinin üzerine iyice sürersin sonra küçük baloncuklar olup olmadığını gözlemlersin.. olay bundan ibaret
Yanlız bunu yaparken 1 kere motor çalışır durumda 1 kerede motor çalışmıyorken olacak..
Tosbağa
Vosdost
Mesajlar: 635
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 7:39 pm
Konum: İzmit/İzmir

Mesaj #6 gönderen Tosbağa » Çrş Haz 15, 2005 12:13 pm

Abi çok sağol cevapların için...
Saf Alman Cemile... :D

Resim
emre117
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cmt Ara 17, 2005 5:45 pm
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen emre117 » Cum Oca 20, 2006 1:42 am

abi bu lpg de 4 tane yeşil ışık var ya. gaz biterken son yeşil ışıktan sonra normalde kırmızı ışık yanması ve o halde bir 10 km faln gitmesi gerekiyomuş. bende ise son yeşil yandıktan sonra o bitene kadar vos gidiyor ve sonra teklemeye başlıyor. yani kırmızı gaz bitiyor ikazı çıkmıyor.

bir de lpg düşündüğümden daha fazla yakıyor gibi. bunun bir ayarı olabilir mi? 1300 motor lpgli arkadaşlar şehir içinde ne yakıyor bir yazabilirler mi?
erme
Vosdost
Mesajlar: 438
Kayıt: Pzt Tem 18, 2005 10:00 pm
Konum: Ankara

Mesaj #8 gönderen erme » Cum Oca 20, 2006 2:26 am

emre ayar sikintin olabilir..bi gazciya git goster,bi elden gecirsinler senin sistemi..yanlis hatirlamiosam sen aldiinda LPG takiliydi,en temizi kontrol ettirip bi ayar cektirmen bence..
Resim
Kullanıcı avatarı
buswagen
Vosdost
Mesajlar: 188
Kayıt: Çrş Şub 20, 2008 10:34 pm
Konum: istanbul

Mesaj #9 gönderen buswagen » Pzr Mar 16, 2008 8:13 pm

walla abi bendede bi bus var akıllara zarar yakıyo ama ben aynı zamanda araç çalışırken çok gaz kokusualıtyorum ya biyerden kaçak var yada karburatör çiğ atıyo hemde baya bi çiğ 45 litre tank var lpg fulledim 85 km snra fln bitti ki ben avcılarda oturuyorum avcıların içinde yaktımxD nedir bu yakıttan çektiğim:d
benzin kullansam daha iyi enazından çoğunu yakar :d:dd
Kullanıcı avatarı
blue_face
VosvosTÜRK LPG Uzmanı
VosvosTÜRK LPG Uzmanı
Mesajlar: 1763
Kayıt: Pzt May 01, 2006 6:26 pm
Konum: ankara

Mesaj #10 gönderen blue_face » Pzr Mar 16, 2008 10:50 pm

yakıttakii sıkıntıının nedeni büyük bir ihtimalle sızdırma olayı mevcut bu arada koku yanmış gaz kokusumu egzozdan cıkan gibi yoksa normal kokumu normallse büyük bir ihtimalle kaçak mevcuttur kontrol ettirmenizz lazım
BluE_FirE ****vosvosturk büyük bi aileeee****

[email protected]
0506.390.61.63
0535.283.59.04
0542.215.32.27
0312.623.32.25

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir