Voslar da suyla çalışabilir mi?

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Voslar da suyla çalışabilir mi?

Mesaj #1 gönderen ersinutkua » Prş Eki 25, 2007 12:46 am

Bu vidyoları görünce dedim biz niye yapamayalım? Makine mühensileri buraya... Bi el atın abi hadi:)

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Y5lFJvRTU_w&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Y5lFJvRTU_w&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/R6bzWV2E0B0&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/R6bzWV2E0B0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>


Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
DrAmetBrown
Vosdost
Mesajlar: 780
Kayıt: Pzt Mar 20, 2006 1:15 pm
Vosvosumun adı: Pamuk Prenses
Konum: Ankara - İzmir

Mesaj #2 gönderen DrAmetBrown » Prş Eki 25, 2007 2:47 am

Merhabalar.

Göndermiş olduğunuz videoyu baştan sona izldeim. Öncelikle hatanızı düzelteyim o araç su ile çalışmıyor. Sadece benzin hidrojen-oksijen karışımı ekleniyor ki her hidrojen-oksijen karışımına su demek yanlış olur (ben kimyager ya da kimya mühendisi değilim. O sebeple yanlışım varsa özür dilerim.)
Analdığım ve karşı tarafın anlatabildiği kadarıyla sistem basitçe şöyle çalışıyor. Belirli bir devire kadar normal çalışan motorda gaza basılması ile artan vakumdan dolayı içeri hidrojen-oksijen karışımı alınıyor. Oksijenin yanıcı özelliğinden dolayı bu daha verimli bir yanma sağlayacaktır. Ancak yakıt tüketimi konusunda test yapmadan birşey söylemek imkansız.
Bu tarz bir konu çok yeni değil. Danışmanımm olan alanının kaliteli akademisyenlerinden Prof.Dr.A.Demir BAYKA'nın konu ile benzer bir çalışması mevcut. Ancak araya başka projeler girdiği için bu çalışma şu anda askıda. Konyla ilgili http://www.me.metu.edu.tr/bayka/Tezler.htm linkini incelerseniz burada ilgili projeye bağlı başlığı görebilirsiniz.
Ha bu sistem voslarda kullanılır mı ya gelince ilk bakışta kullanılmaması için bir sorun gözükmüyor. Ancak voslarda karbüratör kullanıldığı için hidrojen-oksijen karışımını emen düzeneğin bağlanacağı en uygun yeri bulmak gerçekten zor olabilir.
ResimResimResim

Gördüğün gibi hep aynandayım.... Bu da demektir ki takipteyim dikkatli ol!!!!
Ahmet Akın ERYİĞİT & PAMUK PRENSES 35VV526
Smells Like a Volkswagen
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen ersinutkua » Cum Kas 02, 2007 3:13 pm

Kusura bakmayın konuya ilgisiz kaldım uzun süre.
Konuyla daha önce ilgili olmanız beni sevindirdi. Peki bu çalışmalar için bize vos motoru dışında ne gerekli? Ve yeterli verimi hidrojenden alabilir miyiz? O da lpg gibi yakmadan önce ısıtılması gereken bi gaz mıdır?
Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
modifiyelimanyak
FORUMDAN ATILDI
Mesajlar: 1762
Kayıt: Sal Haz 14, 2005 11:24 pm

Mesaj #4 gönderen modifiyelimanyak » Cum Kas 02, 2007 4:00 pm

Valla calissada suyla calistirmam ben vosumu.. Memnunum kuru olmasindan... en fazla sicak suyla yikarim :kehkeh:
Forum kuralları gereği forumdan uzaklaştırlmıştır

ADMİN
DrAmetBrown
Vosdost
Mesajlar: 780
Kayıt: Pzt Mar 20, 2006 1:15 pm
Vosvosumun adı: Pamuk Prenses
Konum: Ankara - İzmir

Mesaj #5 gönderen DrAmetBrown » Cum Kas 02, 2007 4:51 pm

İşin açıkçası hidrojen ile çalışma konusunda hiç bilgim yok. sadece böyle bir projenin var olduğunu biliyorum. çok büyük ihtimalle de Demir Hoca'nın henüz uygulamaya koyamadığı projelerinden birisi.
Hİdrojen bildiğim kadarıyla benzinden çok daha verimli bir gaz. dolayısıyla böyle bir gazın motorda kullanılması daha avantajlı olacaktır.
LPG konusunda daha önce forumda defalarca duruşumu belirttim. LPG de özü itibari ile benzinden daha verimli bir yakıt olmasına rağmen benzinli yanmaya göre üretilmiş motorlarda verimsizleşmektedir. Aynı şey hidrojen için yaşanır mı bilemiyorum.
Yardımcı sistem montajına gelince videoyu izlediğim zaman bahsettiğiniz ön ısıtma gibi bir işlemi görmedim. Sistem aslında son derece basit gibi gözüküyor. Belirli bir devre kadar benzinle çalışan motorda devir arttıkça artan vakum sistemi hidrojen-oksijen karışımına çeviriyor ve sistem bununla veya az miktarda benzin karışımı ile çalışmaya devam ediyor. Ancak LPG'de yaşanan sorunlar burada da yaşanır mı dediğim gibi onu bilemiyorum. Belki sisteme ayrıca yağlama gerekebilir. Bunun yanında gereçkleşecek olan en büyük sorun bana sorarsanız; yine LPG'de de görülen gaz hacminin sıvı hacminden daha fazla olması. Eğer ki karışımın verimi benzinden en az 2-3 kat fazla olursa bu sorun yaratmayabilir ama düşük değerler için güç düşüşü yine söz konusu olacaktır.
Son olarak tekrar gerekli olacaklardan bahsedeyim (gördüğüm kadarıyla): karışım tankı, check valf, boru...
ResimResimResim

Gördüğün gibi hep aynandayım.... Bu da demektir ki takipteyim dikkatli ol!!!!
Ahmet Akın ERYİĞİT & PAMUK PRENSES 35VV526
Smells Like a Volkswagen
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen ersinutkua » Cum Kas 02, 2007 5:59 pm

Sağolun ilginiz için.
Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
furkan316
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Pzt May 07, 2007 10:36 pm
Konum: ESKİŞEHİR

Mesaj #7 gönderen furkan316 » Çrş Kas 07, 2007 3:16 pm

sulu araba bizi bozar
BİZ ASLANIN KRAL OLAMADIĞI KARTALIN YUVA YAPAMADIĞI KANARYANIN UÇAMADIĞI YERDEYİZ BİZ ESKİŞEHİRLİYİZZZZZ..........
ersinutkua
Vosdost
Mesajlar: 67
Kayıt: Sal Mar 13, 2007 9:41 pm
Konum: Ankara

Mesaj #8 gönderen ersinutkua » Çrş Kas 07, 2007 9:09 pm

lpg de sıvı
Kabuğunuz yere değmesin...
Resim

Resim
kokocanbo
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzt Ağu 28, 2006 11:50 am
Konum: istanbul

Mesaj #9 gönderen kokocanbo » Çrş Şub 27, 2008 12:03 am

böyle sistemi bizim araçlarımıza takmak için her halde 50 yıl geçmesi lazım suyla calışan araçlar var ama bu petrol yüzünden bilim adamlarını bile öldürüyorlar gecen yaz kosgeb projemin danışmanımda yıldız teknik üninin su ile calışan motor imalat ve tasarım projeleri vardı kosgeb den proje desdek kredisi istemişler ama cıkarıcaklarını sanmıyorum kesin yasaklarlar bundan 6 7 sene önce japon bilim adamlarından biri bu projeyi gerçekleştirmişdi belki haberlerde veya gastelerde okumuş sunuzdur öldürülmüşdü bmw hydro die bi model üretdi istese tamamen su ile çalışan araçda yapabilirlerdi kanıtlanmış ve ıspatlanmış projedir yanlız dedigim gibi engellenmişdir.... oksijen vee su yun neler yapıcanı biliyorsunuzsur ayrılmaz ikili:)))
merhaba
Kullanıcı avatarı
cuizable
Vosdost
Mesajlar: 34
Kayıt: Çrş Oca 02, 2008 4:31 pm
Kan Grubu: A Rh -
Vosvosumun adı: Hacı
Konum: Charlottesville, VA

Mesaj #10 gönderen cuizable » Pzt Haz 16, 2008 1:03 am

İnternette MagDrive diye aratın, suyu HHO gazına çeviren bir kit satılıyor, 100 dolar civarı diye hatırlıyorum. Bu kiti benzine ek olarak kullanırsanız yakıt tüketiminizi 100 kilometre'de 5 litreye kadar düşürebilirsiniz. Ben şahsen denemedim, ancak bir ara merak sarmıştım bu konuya.

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir