Voslar da suyla çalışabilir mi?

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
efecrt
Vosdost
Mesajlar: 44
Kayıt: Çrş Eki 31, 2007 7:34 pm
Konum: GOOGLE

Mesaj #11 gönderen efecrt » Pzt Eki 27, 2008 7:40 pm

İSTERSEN DENE ÇALIŞIYO MU ÇALIŞMIYO MU :d


gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #12 gönderen gunebakan » Çrş Nis 21, 2010 11:00 am

cuizable yazdı:İnternette MagDrive diye aratın, suyu HHO gazına çeviren bir kit satılıyor, 100 dolar civarı diye hatırlıyorum. Bu kiti benzine ek olarak kullanırsanız yakıt tüketiminizi 100 kilometre'de 5 litreye kadar düşürebilirsiniz. Ben şahsen denemedim, ancak bir ara merak sarmıştım bu konuya.



konunun üzerinden uzun bir zaman geçmiş ama şans eseri buldum.bu konu üzerinde bi bakınıyordum ve bir kaç sitede 1967 model bir vosvosun üzerinde denediklerini buldum.resimler burada:
http://www.performancempg.com/projects/ ... 67_bug.htm

burada da bir vidyosu var:
http://www.streetfire.net/video/vw-beet ... 701333.htm

hidrojen üreteci kitleri satılıyor.ve genellikle amerikada hatta bu kitlerden bir tanesi burada var:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HYDROGEN ... ccessories

ayrıca elle yapılmış kitler de var yukarıdaki 67 vosvosa bunardan biri monte edilmiş.sistem basit görünüyor tankın içinde su elektroliz ile hidrojen ve oksijene ayrışıyor ve karbüratöre veriliyor.bu da yanma odasında yakılarak performans ve benzinden tasarruf sağlıyor.yurtdışında direk hidrojen tankı olan sistemler de var ama bunun avantajı hidrojeni depolamıyor çünkü hidrojen çok yer kaplıyor.çalışmaz iken tankta sadece su olduğu için daha güvenli gibi gözüküyor.

Sitede bi deney topluluğu kursak da denesek aslında böyle ilginç fikirleri.Amerikalıları çok takdir ediyorum bu yönden internette araştırınca her konuda evde yapılmış sistemler var.bence denenebilir bir sistem,biraz para bulduğumda üretecini yapıp dışarda denemeyi düşünüyorum.
umarım faydalı olur..
vustang_muscle
Vosdost
Mesajlar: 716
Kayıt: Cum Oca 30, 2009 9:21 pm
Vosvosumun adı: TAZ
Konum: istanbul/ Ankara (mevcutta :D )

Mesaj #13 gönderen vustang_muscle » Çrş Nis 21, 2010 12:10 pm

konuda sadece sızın paylastıgınız 67 lı vıdeoyu ızleyebıldım ancak benzın pompsından tamamen bagımsız yanı tamamen suyla mı calısıyor bunu bana ızah edın eger 100 $ a boyle bısey varsa her turlu tornası ıscılıgı uyarlaması yapılrı zaten sıstemde gosterılen ayrıca karb lu gercı vosvoslara enjeksıyon uygulamasıda cok zor bır ıs degıl gercı ancak daha yapan yok :ok:
oha vardır sabanı kırdırır oha vardır tum tarlayı surdurur ;)

irtibat msn:[email protected] tel: 0507 809 23 61
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #14 gönderen gunebakan » Çrş Nis 21, 2010 1:09 pm

aslında suyla çalışmıyor.bu sistemden aldığı hidrojen ve oksiyen ve depodan aldığı benzinle çalışıyor.karbüratöre hidrojen de veriliyor böylelikle yanma odasında üçü yanarak benzinin az kullanılmasını sağlıyor.bu kişi 1 galon benzinle 42 mil gittiğini söylüyor.yani 3,7 litreyle 60km yapar.
suyu elektroliz eden tankı yapmak zor değil paslanmaz saçları aralarında belli boşluklarla yanyana sıralayıp karşılıklı gelen saçlara gerilim uyguladığınızda akım akıyor ve bu suyun hidrojen ve oksijenini ayrıştırıyor.bunları karıştırmadan karbüratöre veriyorsunuz çünkü hidrojen oksijenle kolaylıkla yanabiliyor.

yanlış söylediğim birşey varsa lütfen düzeltin.sistem çok maliyetli görünmüyor.enjeksiyona da gerek yok dediğine göre karbüratörün vakumu direk gazı çekebiliyormuş.
mırmır
Vosdost
Mesajlar: 235
Kayıt: Pzr May 07, 2006 1:40 pm
Konum: Eskişehir

Mesaj #15 gönderen mırmır » Çrş Nis 21, 2010 5:43 pm

Paylaşım için teşekkürler. :ok:
Elektroliz olayında alternatöre-düz dinamoya güç binecek-zorlanacak ,çekilen akımı kaldırabilir mi acaba.
Bir de alternatörün sürekli motordan güç çalıp yakıt tüketimini arttırma olayı var.
Sonuçta motorun verimi düşecek, elektroliz sistemi veriminin ve sağlanan ek yanma enerjisinin yüksek olması gerekli.
vustang_muscle
Vosdost
Mesajlar: 716
Kayıt: Cum Oca 30, 2009 9:21 pm
Vosvosumun adı: TAZ
Konum: istanbul/ Ankara (mevcutta :D )

Mesaj #16 gönderen vustang_muscle » Çrş Nis 21, 2010 8:27 pm

tamamda zaten donme oranı bellı motoru nasıl yorucak ben onu anlamadım belırlı bı elektırık uretır ses sıstemını kaldırıyorsa eger bunuda kaldırır bence eger 60 km de 3,7 yakıyorsa bence gerekte yok yanı adam gıbı sıfır karb lpgyle o degerlere yaklasılır macera aramaya gerek yok bence :S
oha vardır sabanı kırdırır oha vardır tum tarlayı surdurur ;)

irtibat msn:[email protected] tel: 0507 809 23 61
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #17 gönderen gunebakan » Çrş Nis 21, 2010 9:01 pm

vustang_muscle yazdı:tamamda zaten donme oranı bellı motoru nasıl yorucak ben onu anlamadım belırlı bı elektırık uretır ses sıstemını kaldırıyorsa eger bunuda kaldırır bence eger 60 km de 3,7 yakıyorsa bence gerekte yok yanı adam gıbı sıfır karb lpgyle o degerlere yaklasılır macera aramaya gerek yok bence :S


dediğin gibi aslında tam bir macera arayışı.ethanol ile çalıştırmak da aynı şekilde.ben de lpg taktırmalıyım artık :)
mırmır
Vosdost
Mesajlar: 235
Kayıt: Pzr May 07, 2006 1:40 pm
Konum: Eskişehir

Mesaj #18 gönderen mırmır » Çrş Nis 21, 2010 9:09 pm

vustang_muscle yazdı:tamamda zaten donme oranı bellı motoru nasıl yorucak ben onu anlamadım belırlı bı elektırık uretır ses sıstemını kaldırıyorsa eger bunuda kaldırır bence eger 60 km de 3,7 yakıyorsa bence gerekte yok yanı adam gıbı sıfır karb lpgyle o degerlere yaklasılır macera aramaya gerek yok bence :S


Ses sistemi yüzünden düz dinamomdan oldum,alternatöre geçtim.Elektriki alıcı örneğin buğu çözücü rezistansı çalıştırırken ek yakıt tüketirsin. Sonuçta motora bağlı ve akım ihtiyacında ters dirençle motoru durdurmaya çalışır.
vustang_muscle
Vosdost
Mesajlar: 716
Kayıt: Cum Oca 30, 2009 9:21 pm
Vosvosumun adı: TAZ
Konum: istanbul/ Ankara (mevcutta :D )

Mesaj #19 gönderen vustang_muscle » Çrş Nis 21, 2010 9:23 pm

mırmır yazdı:
vustang_muscle yazdı:tamamda zaten donme oranı bellı motoru nasıl yorucak ben onu anlamadım belırlı bı elektırık uretır ses sıstemını kaldırıyorsa eger bunuda kaldırır bence eger 60 km de 3,7 yakıyorsa bence gerekte yok yanı adam gıbı sıfır karb lpgyle o degerlere yaklasılır macera aramaya gerek yok bence :S


Ses sistemi yüzünden düz dinamomdan oldum,alternatöre geçtim.Elektriki alıcı örneğin buğu çözücü rezistansı çalıştırırken ek yakıt tüketirsin. Sonuçta motora bağlı ve akım ihtiyacında ters dirençle motoru durdurmaya çalışır.


zaten sıstem hatası yapıyosunuz duz dınamoyla ses sıstemı :S gercı kullanan ve rolantıde dınleyenler bıle var hemen bıtmıyor akusude bende alternator dınamo var hıdrolık dıreksıyon + 2 anfi tesisat + range rover sısler ve farla yuruyor ve gazlıyoruz bı sorun teskıl etmıyorda ondan sordum :ok:
oha vardır sabanı kırdırır oha vardır tum tarlayı surdurur ;)

irtibat msn:[email protected] tel: 0507 809 23 61

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir