LPG yerine yarı yarıya ucuz CNG

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
SIFIR_DERECE
Vosdost
Mesajlar: 118
Kayıt: Cmt Nis 28, 2007 12:27 pm
Konum: ANKARA

LPG yerine yarı yarıya ucuz CNG

Mesaj #1 gönderen SIFIR_DERECE » Çrş Mar 26, 2008 10:50 am

1994 yılından itibaren otomobillerin LPG'ye dönüşümünde yaşanan yoğun ilginin bir benzeri bugünlerde sıkıştırılmış doğalgaz olarak bilinen CNG'de (Compressed Naturel Gas) yaşanıyor. LPG'den yarı yarıya ucuz olan CNG'yi 2010'dan sonra evden doldurmak bile mümkün hale gelecek. CNG, 1600 cc bir otomobilin kilometredeki yakıt maliyetini 70 kuruş düşürüyor. Şu anda İstanbul'da CNG kullanan 20 bine yakın araç olduğu tahmin ediliyor.


ARAÇLARIN DÖNÜŞÜM MALİYET 1000-1.500 YTL

CNG kullanımı için aracınızı bu dönüşümü yapan işyerlerinden birine götürmeniz gerekiyor. Bu işyerlerinde tıpkı LPG tankı taktırır gibi CNG tankı takılıyor. Bunun maliyeti ise 1000-1.500 YTL arasında değişiyor. Özellikle son yıllarda araçlara CNG tesisi kuran işletme sayısında da patlama yaşanıyor. İstanbul'da bu dönüşümleri sağlayan 30'a yakın nokta bulunurken, Türkiye genelinde bu rakam 100'ün üzerinde.

KAZA ANINDA EN GÜVENLİ YAKIT OLARAK BİLİNİYOR

CNG yıllardır ABD, İtalya, Arjantin ve Yeni Zelanda' da kullanılıp, benzine göre daha güvenli yakıt olarak kabul ediliyor. Bunun başında LPG'deki yangın ve patlama tehlikesinin minimum düzeyde olması geliyor. Doğalgaz havadan daha hafif olduğu için bir kaza ya da sızıntı halinde diğer yakıtların (LPG, Benzin vs.) tersine hemen havaya karışıyor ve diğer yakıtlar gibi zeminde birikerek patlayıcı ve yanıcı bir ortam oluşturmuyor.

İSTASYONA GİTMEDEN EVDEKİ DOĞALGAZ KULLANILABİLECEK

CNG alanında geçen yıl hizmet vermeye başlayan Areks Dönüşüm Sistemleri Genel Müdürü Niyazi Aktaş, sistemi HABERTURK.COM’A anlattı. Aktaş’a göre sistem önümüzdeki yıllarda LPG'nin tahtına oturacak. İstanbul'da LPG dönüşümü yapan istasyonların artık bu alana kaydığını anlatan Aktaş, kendilerinin de günde en az 30 aracın dönüşümünü yaptıklarını söylüyor. Aktaş, “İleride bu sistemi kullananların istasyonlara gitmeden evlerindeki doğalgaz sistemine entegre edilecek aparatlar ile aracının deposunu doldurması mümkün olacak” dedi.

2.1 MİLYON TON LPG TÜKETİLİYOR

Bu arada, Türkiye'de 1994'ten sonra bir milyondan fazla araç LPG'ye geçti. Bugün 'otogaz' olarak da anılan LPG kullanan araçların yıllık tüketimi 2.1 milyon tona ulaşmış durumda. Ancak ilerleyen yıllarda LPG'ye konulan vergiler ve zamlar sonucunda bu yakıt cazibesini yitirmeye başladı.

İLK KEZ FUARI DA DÜZENLENECEK


Öte yandan Türkiye'de ilk kez LPG&CNG sektörlerini kapsayan bir fuar da 03 - 06 Nisan 2008 tarihleri arasında CNR Fuar Merkezinde gerçekleşecek. Senexpo Uluslararası Fuarcılık tarafından gerçekleştirilecek olan LPG & CNG Fuarında bu konuyla ilgili hertürlü bilgiye ulaşmak mümkün


NEDEN TERCİH EDİLMEYE BAŞLANDI

*CNG, benzinle çalışan araçlara göre yüzde 70-80, LPG ile çalışan araçlara göre ise yüzde 40-50 daha tasarruflu. Motora hiç bir zararı olmayan CNG kullanımında ortalama 35-40 bin km. de bir yağ değişimi yapılıyor. Motor ömrü uzuyor.
* Doğal gaz temiz yanan bir yakıt olduğundan araç bakımlarını azaltıyor.
* Doğal gaz diğer sıvı yakıtlara benzemediği için dışarı çekilerek çalınma
riski bulunmuyor. Bu durum, özellikle büyük filolarda görülen yakıt çalma
işini engelliyor.
* Doğalgaz boru hatları ile taşındığından, karayolu ile taşınan akaryakıt
ve LPG göre otoyollarda tehlike unsuru, ekstra masraf ve kirlilik oluşturmuyor..
*Motorin, LPG ve benzin kullanıldığında soğuk havalarda ortaya çıkan motor çalıştırma problemi CNG'de yaşanmıyor.


FİYATLAR

BENZİN : 3,22
MOTORİN : 2,78
LPG: 1.82
CNG: 1.13


Kaynak: http://www.haberturk.com/haber.asp?id=6 ... 2008/03/26


DrAmetBrown
Vosdost
Mesajlar: 780
Kayıt: Pzt Mar 20, 2006 1:15 pm
Vosvosumun adı: Pamuk Prenses
Konum: Ankara - İzmir

Mesaj #2 gönderen DrAmetBrown » Çrş Mar 26, 2008 11:19 am

CNG hepimizin bildiği gibi şu anda Ankara'daki otobüslerde kullanılıyor. CNG kullanımı yeni bir teknoloji değil. Babam 90ların başında Rusya'ya gittiğinde bahsetmişti oradaki taksilerde kullanılıyor diye. Sadece kullanımın Türkiye'ye girmesi yeni oldu.
Motora hiçbir zararı olmaz demek şu açıdan yanlış:
Sonradan yakıt dönüşümü yapılan araçlarda motorlar benzine göre tasarlandığı için içeri alınan gazın bir miktarı yanmadan dışarı atılıyor. Benzinli ve dizel motorlarda yanma odasına alınan yakıt zerrecikler halinde ve çok küçük hacimlerde alınıyor. dolayısıyla sıkıştırma oranı ve içeri alınan hava miktarı da ona göre dengeli oluyor. Ancak sonradan dönüşüm yapılan araçlarda bu konuya dikkat edilmiyor. İçeri alınan gazın hacmi sıvı yakıttan çok daha fazla olduğu için içeri alınan hava yetersiz kalıyor ve gazın bir miktarı yanmadan dışarı atılıyor. Ancak motorlar üretim hattından gaza göre tasrlanmış olarak inerse o zaman bu sorun ortadan kalkıyor. Şu anda firmaların Türkiye'de piyasaya sürdüğü modeller böyle değiller. Sadece dönüşümü fabrika tarafından sonradan yapılmış otomobiller. Ancak yurtdışında ise tamamen gaz yakıt sistemine göre tasarlanmış otomobillerde gaz yakıtlar kullanılıyr. Dolayısıyla yukarıda anlatmış olduğum eksiler çok ciddi oranda azaltılıyor ve hatta belki de artıya dönülüyor.
ResimResimResim

Gördüğün gibi hep aynandayım.... Bu da demektir ki takipteyim dikkatli ol!!!!
Ahmet Akın ERYİĞİT & PAMUK PRENSES 35VV526
Smells Like a Volkswagen
SIFIR_DERECE
Vosdost
Mesajlar: 118
Kayıt: Cmt Nis 28, 2007 12:27 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #3 gönderen SIFIR_DERECE » Çrş Mar 26, 2008 11:32 am

Ankara'da sanayide şu anda 4 tane takan yer var. Dolumunu yapan ise Cebeci'de Ankara Hastanesinin karşısında Akpet ve Türkpetrol de yapılıyor. Bide hava soğutmalı araçlara uygulanıyormu onu bilmiyorum.
Kullanıcı avatarı
blue_face
VosvosTÜRK LPG Uzmanı
VosvosTÜRK LPG Uzmanı
Mesajlar: 1763
Kayıt: Pzt May 01, 2006 6:26 pm
Konum: ankara

Mesaj #4 gönderen blue_face » Çrş Mar 26, 2008 5:04 pm

şimdi cng yakıt sistemi dendiği zaman araçlara uygulama yapılıyor evet yaklaşıkta 2,5 senedir faal vaziyette yapan mevcuttur....araçlarda az yakma olayının acıklaması olarakta performansı benzin ve lpg ye oranla düşüktür....cng nin yaygınlaşması için yaklaşık en az 10 sene geçmesi gerekir....nedenine gelince cng, lpg ve benzin gibi tankerlerle taşınamaktadırrr... akıcı olduğundan dolayı heryere yakıt istasyonuda kurulması için de doğal gaz hattı döşenmesi lazım kiii,ancak yaygınlaşşsın....istanbulda kullanan taksicilerden ve sahıslardan öğrendiğim kadarıyla performans beklenenin altında ayrıyetten decng tankınında belli bi ısının altında tutulması gerekiyorki tehlike arz etmesin...düşün bir istanbuldan yola cıktınız doğuya doru gidiyorsunuz yolda olakii (başıma geldiğinden biliyorum ) yakıtınız bitti ve benzininizde yakındaki istasyona kadar yetmeyecek bu durumda ne yapabilirsinizz...ülkemizde lpgnin bile yaygınlaşması en az 5 seneyi buldu kii cng nerden baksanız 10 yılı aşar....akın senin dediğine katılıyorum ancak alternatif bir yakıt sistemi kullanıyorsanızzz illaki aracınızzı arada sırada benzinle calıştırmanız gerekirrr...hava soğumalı araçlara uglanamıyor ne yazıkki cng....
BluE_FirE ****vosvosturk büyük bi aileeee****

[email protected]
0506.390.61.63
0535.283.59.04
0542.215.32.27
0312.623.32.25
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #5 gönderen olympos » Çrş Haz 03, 2009 4:24 pm

ankaradakı otobuslerın hızınden her kes sıkayetcı sanırım araç 70 i bulmuyor performansları dusuruyo aynı otobusler ızmırde cokda duzgun bır sekılde gıdıyor

benzınden vaz geçmememek gerek ama para?
barış
deü hukuk fakültesi Resim
Kullanıcı avatarı
KIRELLİ
Vosdost
Mesajlar: 604
Kayıt: Pzt Haz 25, 2007 1:17 am
Vosvosumun adı: Mikrop
Konum: ANKARA--KIBRIS

Mesaj #6 gönderen KIRELLİ » Çrş Haz 03, 2009 7:42 pm

olympos yazdı:ankaradakı otobuslerın hızınden her kes sıkayetcı sanırım araç 70 i bulmuyor performansları dusuruyo aynı otobusler ızmırde cokda duzgun bır sekılde gıdıyor

benzınden vaz geçmememek gerek ama para?


O şikayeti eden hiç körüklüye binmiş mi acaba :)
Halil İbrahim KIRELLİ
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #7 gönderen olympos » Çrş Haz 03, 2009 9:00 pm

bılmem genel olarak ankaradakı otobuslerden sıkayetcı izmirdekı ıkaruslar bıle daha ıyı dıyodu buradan gıden arkadaş
barış
deü hukuk fakültesi Resim
chnygz
Vosdost
Mesajlar: 30
Kayıt: Sal Nis 28, 2009 9:26 am
Konum: İzmir

Mesaj #8 gönderen chnygz » Çrş Haz 10, 2009 12:34 pm

İzmir'deki otobüsler kadar kötü ve eski otobüsler hiçbir yerde yok. son 3 yıldır İzmir'deyim Atakent tarafında oturuyorum biryerden başka biryere gidip gelmenin bu kadar zor ve hatta işkenceye döndüğü başka hiçbir yer görmedim. belediyedekiler Atakent Mavişehir tarafında oturan herkesin arabası olduğunu ve hiç kimsenin toplu taşıma kullanmadığını falan düşünüyor sanırım.
Bakarsan VOS olur bakmazsan TOS olur
Benimki VOSTOS
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #9 gönderen olympos » Çrş Haz 10, 2009 8:02 pm

bılmıyorum ben hep sıfır arabaya bııyorum 63- 515 de cok az kaldı eskı arada denk gelıyo
barış
deü hukuk fakültesi Resim
Kullanıcı avatarı
burakkp
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Cum Haz 19, 2009 9:59 pm
Konum: Ankara

Mesaj #10 gönderen burakkp » Pzr Haz 21, 2009 10:58 am

olympos yazdı:ankaradakı otobuslerın hızınden her kes sıkayetcı sanırım araç 70 i bulmuyor performansları dusuruyo aynı otobusler ızmırde cokda duzgun bır sekılde gıdıyor

benzınden vaz geçmememek gerek ama para?


hocam valla ankarada yaşayan biri olarak söyleyim otobüsler canavar gibi gidiyo sana onu söyleyen arkadaş uyuz bi şöföre denk geldi galiba ankarada belediye otobüsler duraklarda yatarlar daha çok yolcu almak için ondan o arkadaşa yavaş gelmiştir yoksa gayet hızlılar.

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir