97 oktan !

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
carpe diem
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2500
Kayıt: Pzt Oca 26, 2009 5:36 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Piraye
Konum: Ankara

Mesaj #11 gönderen carpe diem » Prş Mar 05, 2009 9:55 pm

Bu tartışma benim kafamı iyice karıştırdı. Bildiğiniz gibi ben Bal Kızımı yeni aldım şimdiye kadar hep shell den aldım benzinimi 95 oktan simdilik bir problem yok ama bu tartışmadan sonra sorma gereği duydum hangi marka kullanırsak daha az problem yaşarız. Yanlış hatırlamıyorsam petrol ofisi bio yakıt kullanıyor bunun bize bir faydası olabilir mi?


---Turan DEMİRER---


Resim

Uploaded with ImageShack.us





Kimler Geldi Kimler Geçti

06 KP 384 1972 1302
06 FJA 85 1974 1303
06 NT 303 1974 1303S
06 EP 434 1967 1300

Resim
Kullanıcı avatarı
e&f
Vosdost
Mesajlar: 201
Kayıt: Çrş May 28, 2008 1:49 pm
Vosvosumun adı: TOSUN
Konum: istanbul/sefaköy

Mesaj #12 gönderen e&f » Cum Mar 06, 2009 9:46 am

karburator atesleme sıstemı ve motor sıfır yapıldı 15 gun once 97 den sonra 95 oktan koyduk 97 yı abana abana bıtırdık de oyle calıstı bız baska bı sebep bulamadık
E&F COUSINS
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #13 gönderen feris » Cum Mar 06, 2009 10:40 am

vos dostu arkadaşlarım eskiden süper benzin kullanıyorduk, yani kurşunlu benzin. fakat kurşunlu benzin kullanımı ortadan hemen hemen kalktığı için kurşunsuz kullanmak mecburiyetindeyiz. kurşunsuz benzinin yanma ısısı daha yüksek olduğu ve bizim araçlarımızda katalikit konvektör sistemi olmadığı için 95 oktanı kullanmamız mecburiyetin içerisinde en uygun olanıdır. zaman içerisinde motor ömürlerinden bir parça çalmış oluyoruz bu kurşunsuz benzin nedeniyle.sıkıntısız ve dertsiz günler dilerim.
Kullanıcı avatarı
e&f
Vosdost
Mesajlar: 201
Kayıt: Çrş May 28, 2008 1:49 pm
Vosvosumun adı: TOSUN
Konum: istanbul/sefaköy

Mesaj #14 gönderen e&f » Cmt Mar 07, 2009 12:53 pm

evet haklısınız
E&F COUSINS
sertug
Vosdost
Mesajlar: 98
Kayıt: Sal Şub 03, 2009 10:28 pm

Mesaj #15 gönderen sertug » Cum Haz 05, 2009 5:58 pm

geçen yıla kadar süper benzin bulabiliyorduk ama artık ne yazık ki hep kurşunsuz. oysa bizim araçların motorlarının tasarlandığı yıllarda kurşunlu/kurşunsuz tartışması olmadığı için metalin kimyasal formülasyonuna kadar kurşunlu benzin baz alınarak yapılmış.
şu anda yapılacak en doğru hareket bazı benzincilerde bulunan LRP isminde bir katkı maddesini her benzinde ilave etmek. Lead Replacement Product kelimelerinin başharflerinden oluşan LRP özetle benzinin içine karıştığı zaman kurşun vazifesi yapan potasyumdan oluşuyor. özellikle eski model motorlardai yağlama sistemi benzinin de yağlaması varmış gibi hesap edildiği için bu madde hem motorunuzu koruyor hem de hissedilir bir performans artışı sağlıyor.




Bu LRP yi tarif etmek için demediğim şey kalmadı..

Manisanın ilçesindeyim o yüzden pek bilinmiyor..

İzmirde nerede bulabilirim?İzmirli arkadaşlar yardımcı olurmusunuz...
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #16 gönderen olympos » Cmt Haz 06, 2009 9:12 am

bız bornova metroyu geçınce shell var bılırsın orada mı almışdık yoksa daha ilerdekinde mi hatırlamıyorum hemde cok uzun zaman oldu shellden aldımızdan eminim

turan abi bio yakıt dizel araçlar için değil mi benzınde bio kulanılıyo mu bilmiyorum ama bio dizellerde kulanılıyor
barış
deü hukuk fakültesi Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #17 gönderen yavuzss » Cmt Haz 06, 2009 7:39 pm

Tarkan Alkış yazdı:benzinin oktanı artınca yanıcılık oranı daha azaltılmış oluyor diye özetliye biliriz
amaç motordaki sıkıştırma oranı fazla olursa buji ateşlameden önce silindirdeki basınç ve ısıdan benzinin yanmasını engellemek yüksek performanslı motorlarda oyüzden yüksek oktanlı yakıtlar kullanılır

97 oktanın yolda bırakmasını sizin farklı bir arıza yüzünden yolda kalmanıza yoruyorum (karbüratör taşması olabilir mesela)

şahsi görüşüm ben 97 ve shell 100(98+)oktanda kullandım hiçbir dez avantajı olmadı(litre fiyatı hariç)


Sonuna kadar katılıyorum, 97 oktan kullanılabilir fiyatı dışında sakıncası yok. Tabi kimyasalların özelliği, normalde zararsız olan iki sıvı karıştırıldığında tehlikeli hale gelebilir. Ben normalde BP'den kırmızı renkli pompada olan katkılı kurşunsuz benzinden alıyordum, hatta Opet'de de Potasyumlu olarak satılıyordu bazı yerlerde, fakat katkılı benzine kurşunsuz benzin karıştırınca motor ısısı yükseliyor. Bu yüzden kısa bir süre önce kurşunsuz benzin kullanmaya başladım çünkü heryerde katkılı benzin bulunmuyor bazen mecbur kalıp kurşunsuz karıştırıyorum hararet artıyor. Bir yandan da motor üzerinde ufak tefek işlemlere girişmiştim, şu an ayarları tam yapmış olmama rağmen ısı yüksek. Bunu kurşunsuz benzine bağlamadan önce 31Pict karbüratörümün manifold contasını yenilemem gerekiyor. Conta değiştirdikten sonra da hararet devam ederse kurşunsuz benzini bitirip potasyumluya geçiş yapacağım bakalım hararet düşecek mi. Bu ayrı satılan katkıyı duydum ama şimdiye kadar kime sorduysam bana uzaylı gibi baktı benzinlikte.
Kullanıcı avatarı
carpe diem
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2500
Kayıt: Pzt Oca 26, 2009 5:36 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Piraye
Konum: Ankara

Mesaj #18 gönderen carpe diem » Cmt Haz 06, 2009 8:50 pm

Şubat ayinda piyasadan super benzinin kalkacağı gazetelerde duyuruldu. Bu konu defalarca buradaki mail grubunda gündeme geldi...Sanırım artık noktayı koyma zamanı:

a) 1990 yılından önce üretilen araçların motor yapısı ve metal alaşımları kurşunlu benzine tabi iken anılan yıldan sonra uretilen benzinli araçların motorları artık kurşunsuz benzin yakmaya yönelik katalitör ve alaşım
içeriyor. Bu şu demek: super/kurşunlu benzin yakan araçlardaki yanma odasına en yakın unsurlar (pistonlar, segmanlar, supablar, silindir gömlekleri
gibi..) yağlamalarının bir bölümünü super/kurşunlu benzinin icindeki bazi katkı maddelerinden ve özellikle de kurşundan alırlar.Yani kurşun, yağlamaya katkı sağlar.

b) Konu ile ilgili girişimlerde bulundum, dış ülkedeki vosdostlar ne yaptilar diye...Super benzinin tedavülden kaldırılma gerekçesi insan ve çevre sağlığı olarak açıklandı ve yorumlandı. İlgili bakanın TV'de yaptığı konuşmaya da ben tanık oldum. Bir cümlesinde "AET'de zaten yasaklanmıştı" diye bir tabir kullandı. Bunun çevre ve insan sağlığındaki katkı payı ve öncelik derecesinin değerlendirilmesini burada belirtmistim. Kusura bakılmazsa "hersey bitti fistiklisi kaldı" diye bir tabir vardır. O geliyor bu konu açıldıkca aklıma...

c) Sayın Alpgiray, İzmir Aliağa Rafinerisinde geçenlerde incelemede bulundu...Öğrenildiğine göre rafinerideki üretimde herhangi bir kısıtlama söz konusu değil. Daha birkaç sene super benzin hic üretilmese dahi yeterli stoğun varlığı anlaşıldı. Ama tabii ki hükümet politikası olarak bakarsınız bu benzini ihraç etme kararı da alınabilir...

d) AET ülkelerinin bazılarındaki uygulama somut edindiğim bilgilerle şöyle:
Ingiltere'de tüm benzin istasyonlarında olmasa bile bazılarında super benzin halen satılıyor. Buradaki vosdostların sorunu yok. Hollanda'da satılmıyor; ancak buradaki vosdostlar sınır geçiş sorunu olmadığı için Belcika'ya gidip depolarını dolduruyorlar.

e) Internetten edindiğim adreslere yazdığım e-mail.ler ile vosvos derneklerinin konu hakkındaki fikirlerini sormuş ve bilgi talep etmiştim. Yazdığım ve İngiltere’den gelen e-mail.in orijinalini ve çevirisini aşağıda sunuyorum:

---------------------------------------------------------------
----- Original Message -----
From: Duncan Clarke
To: 'Cycas'
Sent: Friday, January 02, 2004 2:45 AM
Subject: RE: no more lead!

Simple - no replacement is necessary. If the engine is in good condition, then there may be a requirement to advance the timing slightly to compensate for the lower octane fuel. For a worn out old engine (or one which runs very hot) then a higher octane fuel may be required (up to the octane value of the leaded fuel). Octane values are the only issue here, and if you
can run hte car without "pinking" or overheating then you have no problem at all. In fact, even VW have said any car they produced since 1964 is absolutely fine. I'm convinced that earlier cars are also OK. The lack of lead is not a problem at all. NEVER get drawn into buying "octane boosters" or "lead replacement" type products. They are not neccesary, and there is no proof they even do anything. Remember, there's been no leaded fuel in California for decades, and that is the centre of the world VW "scene"...

-----Original Message-----
From: Cycas [mailto:[email protected]]
Sent: 01 January 2004 22:01
To: [email protected]
Subject: no more lead!

Hi,
My cousin is a member of the Beetle Fan Club in Turkey. He asked me to find out any possible resolution to a problem they have over there. Apparently, from February onwards, leaded(super) petrol will not be available any longer in Turkey. He is wondering how they can compensate the lead need of the Beetle. Any ideas?
Thanks and regards,

-------------------------------------------------------------
elektronik mektubun Türkçe meali :
Basit - Herhangi bir yenilemeye gerek yoktur. Eğer motor iyi durumdaysa, düşük oktanlı benzinle takas için yavaş bir geçişe gereksinim olabilir. Eski ve hırpalanmış bir motor için ise, yüksek oktanlı benzine (kurşunlu benzin derecesine kadar olan) gereksinim duyulabilir. Buradaki sorun, oktan değerleridir. Eğer arabanızı yüksek devirli yada fazla ısıtarak kullanmadığınız taktirde, hiç bir sorun yaşamazsınız. Aslında, VW bile 1964'den bu yana üretilen bütün arabaların iyi durumda olduğunu belirtmiştir. Ben, daha eski arabaların bile sorun yaşamayacağını düşünüyorum. Kurşunsuz benzin hiç bir şekilde sorun yaratmayacaktır. Kesinlikle, "oktan güçlendirici" ya da "kurşun yerine geçecek" tarzda üretilen ürünlerin tuzağına düşmeyin. Bu ürünler gerekli değil. Ayrıca, faydaları konusunda da kanıtlanmış herhangi bir bulgu da bulunmamaktadır. Unutmayın ki, on yıllar boyunca Kaliforniya'da kurşunlu benzin yoktu.
-----------------------------------------------------------------

f) Kanaatime göre şu aşamada fazlaca endişe edilecek bir konu olmadığını düşünüyorum. Her şeye rağmen ileride super benzin bulamazsak Emin'in de dediği gibi "eğer motor ömrümüz 10 yıl ise kurşunsuz benzini kullanarak bunu 9.5 yıl olarak sineye çekeceğiz)

Benzininiz bol, yolunuz uzun ve mutluluğunuz daim olsun.


www.vosvos.net den alıntıdır
---Turan DEMİRER---


Resim

Uploaded with ImageShack.us





Kimler Geldi Kimler Geçti

06 KP 384 1972 1302
06 FJA 85 1974 1303
06 NT 303 1974 1303S
06 EP 434 1967 1300

Resim
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #19 gönderen İsmailFidan » Cmt Haz 06, 2009 10:37 pm

Bu konu biraz çetrefilli..her yerde katkılı benzin bulamamak dan dolayı her zaman kurşunsuz kullanmak daha doğru olmalı..
İsmail Fİdan
MSN: [email protected]
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #20 gönderen olympos » Pzr Haz 07, 2009 11:53 am

bencede her kes kursunsuz kulnasaydı sımdı dunya kafasına gore ısınmıcakdı
barış
deü hukuk fakültesi Resim

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir