LPG Montaj'da değişik bir teknik..

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
deoper
Vosdost
Mesajlar: 164
Kayıt: Sal Tem 28, 2009 10:23 pm
Kan Grubu: AB Rh -
Vosvosumun adı: BöcükMobil
Konum: Istanbul-Anadolu

LPG Montaj'da değişik bir teknik..

Mesaj #1 gönderen deoper » Prş Eyl 17, 2009 10:07 am

Merhaba arkadaslar suan aracıma lpg takılıyor. Ve bugune kadar ben 3 farklı teknik gördüm ve duydum ancak bu onların da dışında birşey..

Egsoz ısıtmalı dediğimiz zaman aklımıza gelen nedir ? Bir çubuk var cop gibi kalın içinden gaz boruları geciyor. bu cubuk ta egsoz kazanına giriyor.. ordan ısınan gaz beyine gidior ordan motora.. Egsoz ısıtma dediğimiz zaman aklımıza gelen bu..

Ancak bu usta diyorki bana aynı MMO gibi, ben gaz borusunu egzosun yanından gecirmem sakat diyor. Onun yaptığı şey ise monifoldun kollarından biri kesip ordan emdiği egsoz gazını beyne göndermek. Bu şekilde daha önce baska vosvoslara da takmış ve herkes memnun. Performans açısından bir problem yaratırmı bilmiyorum. Kullanıcaz deniycez görecez..

Daha önce böyle bişe duyan oldumu ?
Taktıran varmı aranızda bu şekilde ?


Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen yavuzss » Prş Eyl 17, 2009 11:01 am

Bence bu daha sakıncalı bir işlem, sonuçta eksoz gazı 500-600C dereceyi bulabiliyor, beyin içindeki diyafram 100C'nin üzerine çıkmayacakmış gibi tasarlanıyor sulu araba için olduğundan. Farklı bir sistem isteniyorsa ayrı bir su tankı ve su devirdaim pompası ile su eksoz ısısı ile ısıtılarak beyinden geçirilebilir. Burada ise suyun kaynamaması için bir sistem düzenlemek gerekli olabilir, mesela termostatlı bypass devresi ile su belli bir ısıya ulaşınca eksozdan geçmeyerek devirdaime devam edecek ve kaynama olmayacak.
Kullanıcı avatarı
carpe diem
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2500
Kayıt: Pzt Oca 26, 2009 5:36 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Piraye
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen carpe diem » Prş Eyl 17, 2009 7:05 pm

Senin önerin ne peki Yavuz. Bende bu ay sonu düşünüyorum taktırmayı ama kararsızım
---Turan DEMİRER---


Resim

Uploaded with ImageShack.us





Kimler Geldi Kimler Geçti

06 KP 384 1972 1302
06 FJA 85 1974 1303
06 NT 303 1974 1303S
06 EP 434 1967 1300

Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #4 gönderen yavuzss » Prş Eyl 17, 2009 8:41 pm

LPG sistemine yabancı sayılırım ben, ancak birçok LPG'li vosvos gördüm ve kimisini kullandım. Yağ ısıtmalı sistem kafayı bozduğu söyleniyor, ayrıca rölantide yağ basıncını veremiyor yağ lambası yanabiliyor motor çalışma ısısına gelince. Kışın soğuk havalarda kafa yine de buz tutabiliyor yağ ısıtma sisteminde.

Eksoz ısıtmalı sistemlerde kafanın buz tuttuğunu şimdiye kadar hiç görmedim. Isıtıcının gaz sızdırdığı halde eksozdan yangın çıktığını duymadım, sadece gaz çabuk bitiyor ve koku yapıyormuş ama tabi ki garantisi yok.

Eksoz gazı fazla sıcak olduğu için sulu düzenek ile yapılacak kafa ısıtma işlerde ısıyı kontrol altında tutmak, suyun kaynamasını engellemek gerekiyor bunu da bypass/termostat sistemi ile kurabilirsin. Eksoz gazı değil de motor yağının ısısını kullanarak suyu ısıtabilirsek motor yağı suyu kolay kolay kaynatamaz. Ancak bu sefer de motorların %99'undan termostat iptal edildiği için kışın soğuk havalarda motor yağı 70-80 dereceyi zor görüyor ki kafa da donma yağacağı için yağdan su ısıtmalı sistem de ramdıman vermeyecek ayrıca motor yağı daha da soğuyacak, yağ çalışma ısısına ulaşamayacak görevini tam yerine getiremeyecek.

En pratik yol yine eksoz ısıtma gibi görünüyor :) Alternatif olarak kalorifer kazanı içinden gazın bakır borusunu geçirmek de denenebilir.
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #5 gönderen mondiaynali » Prş Eyl 17, 2009 9:36 pm

Turan abi senin de başını ağırtıyor galiba benzin işi :) Senin yakıt sarfiyatın nedir abi hiç ölçtün mü?
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
deoper
Vosdost
Mesajlar: 164
Kayıt: Sal Tem 28, 2009 10:23 pm
Kan Grubu: AB Rh -
Vosvosumun adı: BöcükMobil
Konum: Istanbul-Anadolu

Mesaj #6 gönderen deoper » Prş Eyl 17, 2009 10:07 pm

BRC marka beyin takıldı ve bana taktıkları beyinin içinde diyafram yok. Ayrıca egsoz gazı 500-600 derece diyorsunuz diyaframı parçalar diyorsunuz ancak 100km yol yaptıktan sonra bile beyne elinizle dokunup 10 saniye rahat tutabilirsiniz çok ısınmıyor.

Bu şekilde manifolddan baglandı ve arabadaki verim arttı diyebilirim. 3. vitesle hafif zorlasa da dik yokusları çıkabiliorum.. araba gayet seri.

yaşadığım tek sıkıntı bugun takarlarken karburatorun delinmesi esnasında sanırım içine çapak kaçmış o yuzden arabayı benzine gecirdiğimde ayağımı gazdan çektiğim anda stop ediyor :(

Bir ara karburatore da baktırmam lazım bi temizlik şart. ancak lpg ile kullanırken gerek rölanti devri gerek kullanırkenki performans şahane.. çalışırken sıkıntı yaşamıyorum. yarın saba kalktıgımda sogukken bir daha deniyeceğim bakalım nasıl çalışacak.

Bir de dolum vanasını motor kabinin sol ust tarafına koymuşlar orası ısınmıyor (hafif ılık oluyor) ancak hangi benzinciye gittiysem bin nasihat işittim. o yuzden onu en kısa zamanda ön tarafa bir yerlere almaya calısacağım..

bütün işçilik 650liraya mal oldu.. BRC marka beyin aparat takıldı.. Atiker marka 40litrelik tank konuldu arka koltugun arkasına..
Resim
obanci
Vosdost
Mesajlar: 20
Kayıt: Sal Haz 28, 2005 11:40 pm
Konum: istanbul

Mesaj #7 gönderen obanci » Prş Ara 24, 2009 12:40 am

merhaba,

yaptırdığınız yer nerede? telefonunu verebilir misiniz.

teşekkürler
deoper
Vosdost
Mesajlar: 164
Kayıt: Sal Tem 28, 2009 10:23 pm
Kan Grubu: AB Rh -
Vosvosumun adı: BöcükMobil
Konum: Istanbul-Anadolu

Mesaj #8 gönderen deoper » Prş Ara 24, 2009 10:31 am

göztepe sanayi sitesinde
can usta : 0535 798 15 93
Aradığınızda numaranızı Emre den aldımi Bronz rekli vosvosu var yazın siz yapmışsınız montajını derseniz sevinirim..
Resim
obanci
Vosdost
Mesajlar: 20
Kayıt: Sal Haz 28, 2005 11:40 pm
Konum: istanbul

Mesaj #9 gönderen obanci » Cum Ara 25, 2009 2:25 am

deoper yazdı:göztepe sanayi sitesinde
can usta : 0535 798 15 93
Aradığınızda numaranızı Emre den aldımi Bronz rekli vosvosu var yazın siz yapmışsınız montajını derseniz sevinirim..


teşekkür ederim,

isminizi ileteceğim.
dilamon
Vosdost
Mesajlar: 8
Kayıt: Prş Ara 04, 2008 1:34 am

Mesaj #10 gönderen dilamon » Cmt Ara 26, 2009 8:43 am

Merhaba.
Kış şartları için ısınma az oluyo diyosunuz.Yaz mevsimi için sorun yaratabilirmi ısınma konusunda ustaya sordunuzmu bunu ??

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir