Arkadaşlar bana ekonomi için fikir verin!!!

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
VOGEN
Vosdost
Mesajlar: 2296
Kayıt: Çrş Tem 27, 2005 10:04 pm
Vosvosumun adı: CABBAR
Konum: ORDU

Mesaj #51 gönderen VOGEN » Çrş Eki 21, 2009 10:26 pm

benim aracımdada lpg var

ben şöyle izah edeyim karadeniz iklimi nemlidir yani vos dışındaki diğer araçlar gibi hava nemlidir iç anadolu karasal iklim vosvos gibi

ne alaka derseniz açıklamam şu şekilde olur karasal iklimde gece gündüz sıcaklık farkı çık olur fakat karadeniz iklimi gibi nemli bölgelerdeyse bu fark azdır

sebebi hava ısıyı fazla tutmaz ama su ısıyı tutar

aynı olayı araçlara göre belirtirsek

sulu araçlarda kışın biraz zorlanır lpgde çalışırken ateşleme ve yanma sıcaklığından kaynaklanır ama aracın içindeki suyun sıcaklığı hava sıcaklığından yüksektir

voslarda su olmadığından hava sıcaklığı ne ise gazın beynin sıcaklığıda düşer

buda havanın ısıyı tutmamasından kaynaklanır

önce benzinde çalıştırmak benzinin yanma sıcaklığının gaza göre daha düşük olmasından dolayı kolaydır

yağ veya egzoz ısındıkça buraya gelen gazda ısınır ve beyne sıcak gaz girer bu problem teşkil etmez

ama performans olarak asla hiç bir araçta benzin ve gaz kıyaslanamaz bile

benzinde araç şahlanır ama gazda ne olursa olsun aynı tadı almak zordur

bizler için belki bu unsur benzin parasının önüne geçer

ama benznin tadı asla gazda yok

kısa mesafeler için ben benzin uzun mesafeler için gaz kullanıyorum
şehir içinde sadece bebişi bırakmak için vosa bindiğimden oda kısa mesafe gazı hiç kullanmıyorum

performans olayının 3 sebebi var 1.si düzenli çalışmayan ve ayarsız motor
ki sıkıntı gazda daha bariz olarak ortaya çıkıyor
2. si bizim motorlarımız gaz için üretilmedi benzin için üretildi
3. si linyit kömürü ve kok kömürü gibi verdikleri enerji farkı
benzinden daha yüksek enerji elde edilir


son bir ekleme yapayım kusura bakmayın uzun oldu arkadaşlar

yeni araçlarda gaz benzin farkı yine hissediliyor ama bizim araçlarımızda bu daha fazla hisssedilir oluyor


:):)


MİTHAT AYDIN
İsmailFidan
Vosdost
Mesajlar: 396
Kayıt: Çrş Nis 01, 2009 2:20 pm

Mesaj #52 gönderen İsmailFidan » Çrş Eki 21, 2009 10:40 pm

Koray34 yazdı:arkadaştada lpg var 1303'te,motoru çok sarsıntılı darbeli çalışıyor,tek marşta almıyor,lpg takıldıktan sonra sabah problem yaratmaya başlattı birde araba gazdayken gitmiyor adeta yırtınıyor!..sende de olucak diye bir şey yok belki başka bir problemden kaynaklanıyorda olabalir murat ama lpgden sonra böyle oldu bende öğrenciyim param olmadımı 1 hafta yatırıyorum gerektiğinde ama satmayı 1 kere bile düşünmedim sende düşünme!..son olarak 40'ına merdiven dayamış arabaya lpg taktırmak faydalımı zararlımı orasıda tartışılır!..


LPG her araçta zararlı.40 ına merdiven dayamışlıkla pek bi ilgisi yok.Ben LPG taraftarıyım.Ama LPG ninde kullanımının gerektirdigi bazı zorunluluklar var.İlk olarak motorun saglıklı olacak.ayarların düzgün olacak.Ayrıca yapılması gereken bazı şeylerde var.örneğin ilk başta benzinle çalıştırmak, gidecegin yere varmadan 300-500 metre once tekrar benzine almak gibi.Gerekli yaglamayı bu şekilde yapmak lazım.Ayrıca 4 yada 5 LPG deposundan sonra yarım depo tam benzinle kullanmakta karbürotordeki diyaframları kuru kalmaması için ve motora yararı göz ardı edilmemeli.+ olarak karbürator diyaframları kuru kalacagı için karb. bakımını daha sık yapılmalı, subap ayarı daha çabuk bozulacagı için daha sık subap ayarı yapılmalı.LPG regülatörüde senede bi kere servise kontrol ettirilmeli diye düşünüyorum.Yinede seninle aynı fikirdeyim, LPG ne yaparsan yap araca zararlı, ama benzine verecegin fiyatın yarısıyla aynı yolu gidecegini düşünürsen; cebine kalan bu parayla 100 binde 1 motor yaptıracagına 80 binde 1motor yaptırırsın, yine o parayı hayli hayli cıkarır LPG..
İsmail Fİdan
MSN: [email protected]
serkan1213
Vosdost
Mesajlar: 415
Kayıt: Pzr Haz 07, 2009 10:44 am
Vosvosumun adı: ateş böceği
Konum: izmir

Mesaj #53 gönderen serkan1213 » Prş Eki 22, 2009 12:32 am

benım vosta lpg cok ıyı randıman verıyor tek marsta calısıyor rolentıdeyken sesınde ve calısmasında hıc bır duzensızlık yok ve 180kr cıvarında yakıyor.Lpg de olmasına ragmen cekısı de tatmın edıyor benı hıc benzıne atmadım benzınde ucarım herhalde :)
anlayacağınız acayıp memnunum sevıyorum vosumu :)
Resim

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir