30 TL ile 70 KM :(

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

30 TL ile 70 KM :(

Mesaj #1 gönderen mondiaynali » Sal Eki 27, 2009 6:20 pm

Arkadaşlar Rıfkı olayı abarttı 30 TL ile (8,82 litre) 70 Km yol gitti :ağla:


1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
kırpık
Vosdost
Mesajlar: 401
Kayıt: Pzt Kas 05, 2007 1:00 pm
Vosvosumun adı: Kırpık
Konum: Çanakkale, Eskişehir

Mesaj #2 gönderen kırpık » Sal Eki 27, 2009 6:33 pm

muratçım bunu düşürmek senin elinde

ben bi kere yazarım ve tam yazarım bu konu hakkında bişey yazmam bidaha....

İlk olarak benden sana bunlar abi tavsiyesi....


Bujilerinin durumu nasıl? Eğer bujilerini değiştireceksen adam gibi buji al ngk yada reno bujisi alma, git alman bosch al vospazarda vardı ilanı

Buji kablosu durumunu sor? oda kötüyse onuda dandik alma beru yada bosch al

Distribütör kapağına bak

Karbüratörüne baktır ki enbüyük ihtimal odur ya temizlet yada temiz bi karbüratör al, bulursun temiz karbüratörler çok, piyasaya uygun fiyatlı

Karbüratör contalarına baktır, olmadı conta takımı değişir ve karbüratör memesi çok önemli...

Lastik havalarına iyice bi bak aşırı farkettirir

Ve son olarak başka bir ustaya git, vosun sesini dinlet sibop ayarlarına baktır, avans ayarına baktır ona bi danış belki kendi usta iyi bir usta değildir bu araçlar bu kadar fazla yakmazz

Bu dediklerimi dinlersen bugün 30 lira yerine 10 lira verirdin 70 km ye öğrenci adamsın harcama paranı benzine....
Resim
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #3 gönderen feris » Sal Eki 27, 2009 6:34 pm

murat kardeşim ortalaman 0.43 krş'a geliyor şehir içi ölçümün. bu rakam biraz yüksek, fakat emin olki şehir içi kullanımda ben hiçbir vosvosun benzinde 0.35 krş altında tüketeceğine inanmıyorum. senin aracının durumunu sen daha iyi biliyorsundur, birtakım motor ayarlarınla bunu biraz daha düşürmen mümkün, fakat bu düşüş için lastik ölçülerininde orjinal ebatta olması lazım. bakalım benzin tüketimi için diğer arkadaşların yorumları ne olucak.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #4 gönderen yavuzss » Sal Eki 27, 2009 6:43 pm

Trafikte kabaca 10km =1 Litre diyorum ben hesap yaparken. Bunu düşürecek çalışmalar yapıyorum şimdi :)
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #5 gönderen mondiaynali » Sal Eki 27, 2009 7:09 pm

Ya burada bi Nejdet usta var vosvoslardan anlayan diğer ustalara gidince sadece sordukları şey kaç model havalı mı bu iyi kaçıyor mu sanki onun için gidiyorum ama bi araştırma yapacam karbüratör ayarı dediğiniz şey için motorun inmesi mi gerekiyor???
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
Kullanıcı avatarı
feris
Vosdost
Mesajlar: 357
Kayıt: Prş Haz 05, 2008 10:48 pm
Vosvosumun adı: dostum
Konum: BODRUM/ANKARA

Mesaj #6 gönderen feris » Sal Eki 27, 2009 7:21 pm

hayır karbüratör ayarı için motor inmesine gerek yok.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #7 gönderen yavuzss » Sal Eki 27, 2009 7:25 pm

Yukarıda yazan hiçbir işlem için motor inmesi gerekmiyor. Yakıtı etkileyen ve periyodik bakımda yapılan işlemler yazılmış.

Platin ve meksefe değişimi, bobin zayıf ise değişimi, distribütör kapağı ve tevzi makarası durumuna göre değiştirilebilir, buji ve buji kabloları yine etkili ateşlemede.

Avans ayarı ve sübap ayarı yine belli aralıklarda yapılması şart ve yakıtı, daha da önemlisi motorun hararet yapma riskini azaltır.

Karbüratör ayarı, bunun yanında karbüratörün aşınma durumu benzin tüketiminde etkili.

Ve son olarak kullanım şekli önemli. Trafikte vosvos birçok arabada olduğu gibi anormal benzin yakar, bunun bir ölçüsü de yok. Kaç kere dur kalk yapıyorsun, kaçıncı vitese kadar çıkabiliyorsun, ne süre sabit hızda gidebiliyorsun, sürekli kısa mesafe kullanıyorsan motor çalışma ısısına gelmediği için yine fazla yakar.
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #8 gönderen mondiaynali » Sal Eki 27, 2009 9:01 pm

Abi bazı yerlerde 10 metrede bir ışık oluyor dur kalk bayağı fazla yapıyorum yani ama ben yarın Oltu ya gidecem pazartesi günü gelip tüm bakımlarını yaptıracayım karbüratör avans falan ne varsa çünkü çok aşırı bi yakıt tüketimi var ortada 100Km de 12,6 litre benzin tüketiyor hesaplara göre...
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir