aşırı yakıt sorunu

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
cptdeniz
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzr Nis 19, 2009 4:58 pm
Vosvosumun adı: ben "HACI" diyorum, kızım "PERİ"
Konum: izmir / aliağa

aşırı yakıt sorunu

Mesaj #1 gönderen cptdeniz » Çrş Şub 03, 2010 8:32 pm

hacı coştu arkadaşlar bu ara.. pazar gunu depo bostu 50 tl lık benzın ladım gostergede 100 km oldu ıbre sona dayandı kırmızının son cızgısınde.. yarın motor bakımına goturcem acaba asırı yakıt nerelerden olur gıtmısken hepsıne bakalım bıtsın bu dert...


[img:128:96]http://lh4.ggpht.com/_ogK5bwP6lms/S2ctmBAMioI/AAAAAAAAAGA/pNiZTevZBKQ/s128/05012010%28001%29.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
atakan77
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 677
Kayıt: Çrş Ağu 29, 2007 7:48 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Turna
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen atakan77 » Çrş Şub 03, 2010 8:46 pm

imzanızdaki resim pek bir güzel , kısa sürede büyük bir değişiklik yapmışsınız. hayırlı uğurlu olsun.
Kullanıcı avatarı
cptdeniz
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzr Nis 19, 2009 4:58 pm
Vosvosumun adı: ben "HACI" diyorum, kızım "PERİ"
Konum: izmir / aliağa

Mesaj #3 gönderen cptdeniz » Çrş Şub 03, 2010 8:52 pm

saolasın atakan bey.. toplamayı bıtırdık iç kısmı komple bıttı dışında da nıkelaj serıtler ve tampon serıtlerı kaldı onlarıda psata cıla yapıldıktan sonra takıcam bugun de on takım elden gectı komple hıç bısey degısmedı sadece balatalar degıstı fren ve gerı vıtes musırlerını yaptık yarında motor bakımını yapıcaz ama 3 gunde canıma okudu yakıtı.. detaylı resımleri ılgılı bolume ekleyıp paylasıcam ama sımdılık istersenız burdan http://picasaweb.google.com.tr/cptdeniz55/Tospis# bakabılırsınız..bu arada resımdekı dıreksıyon sadece goruntu orjınalını kaplayıp takmakla bu dıreksıyona gobek alıp takma arasında kararsızım...
[img:128:96]http://lh4.ggpht.com/_ogK5bwP6lms/S2ctmBAMioI/AAAAAAAAAGA/pNiZTevZBKQ/s128/05012010%28001%29.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
cemşit
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1356
Kayıt: Pzr Ağu 17, 2008 10:04 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: DuRMuŞ

Mesaj #4 gönderen cemşit » Çrş Şub 03, 2010 11:10 pm

Kaptan abi güle güle kullan öncelikle, yakıta sıra gelince biliyosun ki benzin konusunda iyimser canlılar değil bizim voslar :) fakat karburatör ayarı, ateşleme düzeneği vs vs detayların bakımları konusunu tekrar gözden geçirmeyi deneyebilirsin.....
Resim

Murat AKKAYA
0505 258 9911

[email protected]

Kimler geldi , Hayatımdan kimler geçti...

1974 1303 S 34 UT 467 Cemşit
1973 T2 B 07 CDD 25 Abbush
1973 1300 35 HCR 34 Hacer
1967 1500 06 EL 302 .....
Kullanıcı avatarı
cptdeniz
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzr Nis 19, 2009 4:58 pm
Vosvosumun adı: ben "HACI" diyorum, kızım "PERİ"
Konum: izmir / aliağa

Mesaj #5 gönderen cptdeniz » Prş Şub 04, 2010 8:52 am

saolasın murat... ama 50 kurus da yakmaz heralde 1300 cc motor..bugun gıdıcem bakalım bızım usta karburatörü sökebilecekmı..herkesede elletmemek lazım boyle hayati parçaları..
[img:128:96]http://lh4.ggpht.com/_ogK5bwP6lms/S2ctmBAMioI/AAAAAAAAAGA/pNiZTevZBKQ/s128/05012010%28001%29.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
cemşit
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1356
Kayıt: Pzr Ağu 17, 2008 10:04 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: DuRMuŞ

Mesaj #6 gönderen cemşit » Prş Şub 04, 2010 10:14 am

Kaptan abi normal şartlarda 300 ile 350 kurus yakması gerekir , malum hava şartları dolayısıyla etkileniyor olabilir, karburatörü sökmek değilde hava yakıt karışımını ayarlama yoluna gitmek daha basit olur ki buda sorununu çözecektir diye düşünüyorum. Platin buji meksefe gibi parçaların sorunsuzsa sadece dediğim ayarlamaları gözden geçirerek deneme yapman daha sağlıklı olur.Karburatörü sökmek o kadar iyi gelmeye biliyor, pisliği temizlenince karburator biraz daha fazla yakıyor ilk başlarda..... Benim başıma geldi daha sora elletmedim karburatörü :)
Resim

Murat AKKAYA
0505 258 9911

[email protected]

Kimler geldi , Hayatımdan kimler geçti...

1974 1303 S 34 UT 467 Cemşit
1973 T2 B 07 CDD 25 Abbush
1973 1300 35 HCR 34 Hacer
1967 1500 06 EL 302 .....
Kullanıcı avatarı
cptdeniz
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzr Nis 19, 2009 4:58 pm
Vosvosumun adı: ben "HACI" diyorum, kızım "PERİ"
Konum: izmir / aliağa

Mesaj #7 gönderen cptdeniz » Prş Şub 04, 2010 6:28 pm

motor bakımı yapılacaktı bugun ama sadece yag degısımı yaptık.. buhılerı aparat lazım dıye sokemedık platın meksefe bujı kabloları zaten yenı gerek yok dıye degısmedı karburator ayarınıda yapamam deyınce usta sadece yag degısımıyle donduk gerı 20*50 yag koyduk.. ben yınede dıstırıbutor kapağını acıp sarıları zımpara ıle temızledım bakalım yakıt degısecekmı .. yoksa sırf keyif olsun dıye aldık keyfımız kaçacak bu gidişle en basiti daha 1 ay once aldıgım kontak soketı yıne arıza yaptı 1 ayda da belkı 5-6 sefer kullandım walla demıslerdı vosun varsa taş gibi sinirlerin ve sabrın olması lazım dıye çok ama çoookk doğruymuş ...
[img:128:96]http://lh4.ggpht.com/_ogK5bwP6lms/S2ctmBAMioI/AAAAAAAAAGA/pNiZTevZBKQ/s128/05012010%28001%29.jpg[/img]
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #8 gönderen yavuzss » Prş Şub 04, 2010 6:50 pm

Kontak soketi yan sanayi ise kalitesiz olduğundan bozulmuş olabilir. Bunun dışında kontağa yüksek akım çeken aksesuarlar bağlanmışsa kısa sürede arızaya sebep olabilir. Orjinal tesisatta far rölesi olmasına rağmen bu parçanın görevi uzun kısa geçişi yapmaktır, farların tüm akımı yine far düğmesinden ve kontak soketi üzerinden geçer. Bu sebeple herhangi bir aksesuar olmasa bile güçlü far ampulü takılmışsa (60/55W üzeri mesela) yine far düğmesini veya kontak soketini eritebilir. Yüksek wattlı ampul takmadan önce mutlaka ek röle bağlanmalı, tabi birisi bunu önceden zaten yapmadıysa.
Kullanıcı avatarı
cptdeniz
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzr Nis 19, 2009 4:58 pm
Vosvosumun adı: ben "HACI" diyorum, kızım "PERİ"
Konum: izmir / aliağa

Mesaj #9 gönderen cptdeniz » Prş Şub 04, 2010 7:04 pm

Kontak soketi yan sanayi ise kalitesiz olduğundan bozulmuş olabilir. Bunun dışında kontağa yüksek akım çeken aksesuarlar bağlanmışsa kısa sürede arızaya sebep olabilir. Orjinal tesisatta far rölesi olmasına rağmen bu parçanın görevi uzun kısa geçişi yapmaktır, farların tüm akımı yine far düğmesinden ve kontak soketi üzerinden geçer. Bu sebeple herhangi bir aksesuar olmasa bile güçlü far ampulü takılmışsa (60/55W üzeri mesela) yine far düğmesini veya kontak soketini eritebilir. Yüksek wattlı ampul takmadan önce mutlaka ek röle bağlanmalı, tabi birisi bunu önceden zaten yapmadıysa.

walla yavuz soket zaten teyp baglantısından sonra başladı ufak ufak arıza vermeye ama ben teyp açık calıstıryorum dıye sanıyordum kontagada baska bısey bağlamadım farlar 100 luk ampul yanlız çift role var uzun kısa için ayrı sisler için ayrı geri stop ek lambası için ayrı takıldı heryerde role var anlıyacagın.. allahtan daha oncekı 2.kontağı orta konsule paralel bağlamıştım soket arıza yaparsa yolda kalmayalım dıye bugun ne kadar dogru bişey yaptığımı anladım...döşemeler bitince motor bakımına başladık kalorıferıde bağladım dun gerçekten feci sıcak hava gelıyo içeri ve korktugum kadar egzost kokusu yapmadı çok hafıf var yok gibi koku durumu yanlız sıcak hava arkadan super ayaklardan zayıf ön camlarda yok bi ara kalorifer kanalını temızlemeyı halı döşemesini söküp kaçak kontrolü yapmayı düşünüyorum... birde şu an senın termostat yazına bakıyordum bugun termostata bakıp durdum 10-15 dakka çalıştı araba ama sanki termostat açmadı patlak termostat resımlerıne baktım bendekı patlak değil galıba yay ile üst sac arasında boşluk var yanı yay komple şişik durmuyo daha sonra tekrar kontrol edicem 50-60 km deneme mahıyetınde yol yapıp sık sık kontrol edıcem bakalım kafama takıldı çünkü....başka da yakıt sorunu var ama bakalım bugun bıseyler yapdık tekrar denıyecez nasıl oldu dıye...fren müşiri ni değiştirdim dun on balatalar yenılendı fren merkezi lastıklerı degıstı 2 gündür hava alıyoruz frenlerden fren hava memeleri kırılmış...geri vites müşirinide bağladım 15 amperlık bıde sıgorta bağladım üzerine.. daha önce yokmuş geri vites müşiri yerine tapa takmışlar onun yerıne... neyse çok konuştum yine.. walla yardımların olmasa çıkamazdım ben bu vos işinden.. iyiki varsın...
[img:128:96]http://lh4.ggpht.com/_ogK5bwP6lms/S2ctmBAMioI/AAAAAAAAAGA/pNiZTevZBKQ/s128/05012010%28001%29.jpg[/img]
Kullanıcı avatarı
cemşit
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1356
Kayıt: Pzr Ağu 17, 2008 10:04 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: DuRMuŞ

Mesaj #10 gönderen cemşit » Prş Şub 04, 2010 7:05 pm

Kaptan abi yapılacak biçok şeyi yapmışsın, güzel bir karburatör ayarlaması ile yakıntın düşecektir ama şimdiki hava şartlarında şehir içi 400 kuruş un altı biraz zor olur düşüncesindeyim.... Erkenden pes etme abi ,ben km 1000 tl yaktığında bile bu kadar karamsar olmamıştım :) şok olmuştum ama hesabı yapınca :)
Resim

Murat AKKAYA
0505 258 9911

[email protected]

Kimler geldi , Hayatımdan kimler geçti...

1974 1303 S 34 UT 467 Cemşit
1973 T2 B 07 CDD 25 Abbush
1973 1300 35 HCR 34 Hacer
1967 1500 06 EL 302 .....

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir