boşa atma

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #21 gönderen vosbik » Çrş Kas 24, 2010 12:47 am

cut off gibi oluşan durumun voslar için olmadığını belirtmiştim.karbüratörlü lada samara için geçerli.lada forumunda bir lada ustası tarafından yazılan bir bilgiydi.

voslar içinde bir sistem olmadığını ancak deneyimim sonucu bu durumu yaşadığımı anlatım.tam olarak bir mantığı olup olmadığını araştırıp yazarım.


Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
brkkksln
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Ara 05, 2006 6:26 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #22 gönderen brkkksln » Çrş Kas 24, 2010 12:50 am

anladım.ladaların sanırım 1.5i tek nokta enjeksiyonlu olanları için söz konusu bu durum.
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #23 gönderen vosbik » Çrş Kas 24, 2010 1:39 am

hayır ladaların tek nokta olanları için değil.özellikle belirttim karbüratörlü lada samara diye.1990-1997 yılları arasında ithal edilen modeller.aynı araçlarda economy-power göstergeside vardır.bu sistemde mekanik olarak çalışır.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
brkkksln
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Ara 05, 2006 6:26 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #24 gönderen brkkksln » Çrş Kas 24, 2010 2:02 am

econ ve power göstergesi tamamen gaz kelebeğinin arkasına yerleştirilen bir vacuum ölçerle alakalı.biraz araştırayım bakalım bende neymiş ladadaki bu sistem.teşekkürler...
pneumonia
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
2007 Modifiyeli Vosvos Ödülü
Mesajlar: 580
Kayıt: Pzr Oca 28, 2007 12:23 pm
Vosvosumun adı: bugxster
Konum: Ankara

Mesaj #25 gönderen pneumonia » Çrş Kas 24, 2010 1:53 pm

eğer karbüratörlü bir aracı bilgisayara bağlar ve yakıt tüketimini ölçerseniz rölantideki hidrokarbon değerlerinin yani anlık yakıt tüketiminin 2000 devirli değerlerden daha yüksek olduğunu fark edersiniz. yoksa karbüratörde bir mekanizma ile yakıt akışının kesilmesi söz konusu değildir, bu zaten karbüratör mantığına aykırı.
61 HERBIE
Vosdost
Mesajlar: 112
Kayıt: Sal Kas 02, 2010 6:19 pm
Vosvosumun adı: Herbie

Mesaj #26 gönderen 61 HERBIE » Çrş Kas 24, 2010 3:04 pm

pneumonia yazdı:eğer karbüratörlü bir aracı bilgisayara bağlar ve yakıt tüketimini ölçerseniz rölantideki hidrokarbon değerlerinin yani anlık yakıt tüketiminin 2000 devirli değerlerden daha yüksek olduğunu fark edersiniz. yoksa karbüratörde bir mekanizma ile yakıt akışının kesilmesi söz konusu değildir, bu zaten karbüratör mantığına aykırı.

Aynen katılıyorum sizin dediğiniz olay enjeksiyonlu arabalar için geçerli ayağınızı gazdan çektiğinizde devir 800 e düşmeden yakıt vermez(sıcak motorda)
Hayat boş,vosla coş:)
61sonu Vw pre(Herbie)
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #27 gönderen vosbik » Prş Kas 25, 2010 12:07 am

slm.cut off sisteminde yakıt enjeksiyonlu motorlarda da tam olarak kesilmez.kesilemez çünkü aksi halde motor çalışmaz kend halinde hareket eden pistonlarda subapları eğerler.normal değerlerden çok çok az benzin püskürtürler.hatta damlatırlar demek belki azlığını daha iyi anlatır.

karbüratörde ise durum yine aynı.değişen bir şey yok.neden?çünkü motor yükte değil.rampa iniyor.hatta aracın alıp başını gitmesini önlemek için fren uyguluyor.bu durumda motor boşta çalıştığından da daha az yakıt harcar.rolantide pistonların hareketi için motor yükte olmasa bile azda olsa bir güç uygulanmaktadır.ancak rampa inişlerinde bu gücü zaten aracın ivmelenmesinden dolayı aktarma organları üzerinden motora ulaşmaktadır.
bu da tam olarak cut off sistemi olmasada yakıtın neden daha az yakıldığını açıklar.çünkü zaten gaza dokunulmuyor ve gaz kelebeğide sıfır konumunda.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
brkkksln
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Ara 05, 2006 6:26 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #28 gönderen brkkksln » Prş Kas 25, 2010 1:29 am

yeni nesil araçlarda cutoff sisteminde enjektörler tamamen kapalı konuma geçer.enjektörlerin load konumları vardır.genelde %80 e göre ayarlanırlar beyin tarafından.daha üstüne çıkmazlar.daha altınada inmezler.enjektör işemesi denen olayda ya hep açıktır ya hep kapalıdır.atışların sayısı devire göre ayarlanarak hızlandırılır yahut yavaşlatılır.
yani atıyorum 20 atışta 100cc püskürtecek bir enjektör loadla oynanmadıkça 99cc püskürtemez.ancak enjektörün açık kalma durumları değişir yani.

eski aracım olan saxo vts i bilgisayara bağlayıp yol testine çıktığımızda stock magneti mirelli 1AP41 beynin 7600 devir limitörden itibaren kompresyona bindirildiğinde 1700 devre kadar enjektörleri asla açmadığını atışların sıfır olduğunu bizzat gördüm.
neden 1700 peki? daha aşağı devirlerde açılan enjektör motorun stop etmesine engel olmakta geç kalabilir.gaz kelebeğini rölanti motoru ayarlar ama çok düşük devirde açılan enjektör sebebiyle rölantide dalgalanmalar yaşanır.işte bunun önüne geçmek için 61 HERBİE nin dediği gibi 800 devirde değilde fabrikanın ayarladığı rölantiden daha yüksek bir devirde enjektörler geri açılır

cutoff sırasında bujiler yine ateşlenir.eğer dediğiniz gibi azcıkta olsa yakıt girse içeri yanma odasından dışarı atılırken içeri girmeyen oksijen sebebiyle piston erimesi bile yaşanırdı.enjektörler partikül şeklinde işeme yapar.yanma odasına girebilecek tek bir damla şeklindeki yakıt ciddi hasarlara sebep olabilir ki bu yukarıda dediğim piston eritmesidir..

cutoff devreye girip enjektörlerin kapalı konuma gelmesiyle motorun çalışmaması arasında hiç bir bağlantı yoktur.aktarma organları sayesinde motor dönmeye devam eder.
pistonların subap yakalaması söz konusu asla değil.pistonlar krank milini hareket ettirir.krankta egzantrik kayışıyla yada zinciriyle egzantrik millerini onlarda subapları.yani piston hareket ederken egzantrikler durmaz.
eğer sizin dediğiniz gibi egzantrikler duruyo olsaydı ve pistonun subap yakalaması söz konusu olsaydı , aynı zamanda enjektörleerde hiç kapanmayıp işemeye devam etseydikapalı kalan emme subabının arkasında birikecek yakıt yüzünden neler olurdu aklım almadı şu an :)

elime bir karbüratör geçerse söküp parçalayıp inceler gerekli açıklamayı tekrar yaparım.karbüratör hakkında sadece kulaktan duyma bilgilerim olduğu içim malesef yorumda bulunamıyorum.

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir