boşa atma

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
sainz
Vosdost
Mesajlar: 56
Kayıt: Sal May 11, 2010 12:53 pm

Mesaj #11 gönderen sainz » Pzt May 17, 2010 3:12 pm

Boşta gitmenin veya Vosvos gibi arkadan itişli bir aracı ön tarafını kaldırarak çekmenin şanzımana etkilerini gösteren güzel bir video:

http://www.youtube.com/watch?v=-lAXy3teCLw


[b]İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.[/b]
alwaysloser
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Pzr May 16, 2010 5:56 pm

Mesaj #12 gönderen alwaysloser » Pzt May 17, 2010 7:47 pm

arkadaşlar hepinize çook çook teşekkür ederim ben genelde kendi areacımda boşa atarım uzun süreli kısa süreli fark etmez yalnız verdiğiniz bilgiler doğrultusunda sanırım bende vitesde devam edeceğim

uğur abi video için teşlekkürler
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Mesaj #13 gönderen philipmsn » Pzt Tem 05, 2010 9:31 pm

Ben daha acemiyim ama Volkswagen kullanan arkadaşlardan çook farklı yorumlar alıyorum. Bu konuda Yavuz ve Ozan arkadaşlara katılıyorum. 1300 rakımdan 2200 rakıma çıkılan bir yer var burda arabayı zorlamadan 3 tür 2 dir sakin devirde çıkıyorum bayır aşağıda sallıyorum boşa temkinli iniyorum aşağı frenle... viteste denedim vosun egsozdan tıs pıs ses geliyo motor freni yaparken. Kıllandırıyo o durum beni. Hatta geçenlerde debriyaj için gittiğim bi usta gördü dedi ki bu telleri görüyor musun egsoz da bunlar egsoz freni vanası, içerde bunun pedalı kolu yok mu ? ben ! Otobüslerdeki vııııyyys diye yavaşlama olayıymış bu... neyse terimsel adı bilmiyorum : )
Bi vosvosçu arkadaşta o rampayı çıkarken sağa çek dinlendir rölantide diyor 5 10 dakka. Ben bi anlam veremiyorum bu duruma. yaylada safariye çıkıyorum boyuna yokuş boyuna 2. vites ne hararet gördüüm ne de bi değişim fakettim ki aşağı hep boşta inerim. Sanırım kullanıcısına ve vosuna göre değişiyo bu durum. Arabanı tanıyınca gerisi kolay sanıyorum... Saygılar...
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #14 gönderen orko » Cum Ağu 13, 2010 2:05 pm

philipmsn yazdı:Ben daha acemiyim ama Volkswagen kullanan arkadaşlardan çook farklı yorumlar alıyorum. Bu konuda Yavuz ve Ozan arkadaşlara katılıyorum. 1300 rakımdan 2200 rakıma çıkılan bir yer var burda arabayı zorlamadan 3 tür 2 dir sakin devirde çıkıyorum bayır aşağıda sallıyorum boşa temkinli iniyorum aşağı frenle... viteste denedim vosun egsozdan tıs pıs ses geliyo motor freni yaparken. Kıllandırıyo o durum beni. Hatta geçenlerde debriyaj için gittiğim bi usta gördü dedi ki bu telleri görüyor musun egsoz da bunlar egsoz freni vanası, içerde bunun pedalı kolu yok mu ? ben ! Otobüslerdeki vııııyyys diye yavaşlama olayıymış bu... neyse terimsel adı bilmiyorum : )
Bi vosvosçu arkadaşta o rampayı çıkarken sağa çek dinlendir rölantide diyor 5 10 dakka. Ben bi anlam veremiyorum bu duruma. yaylada safariye çıkıyorum boyuna yokuş boyuna 2. vites ne hararet gördüüm ne de bi değişim fakettim ki aşağı hep boşta inerim. Sanırım kullanıcısına ve vosuna göre değişiyo bu durum. Arabanı tanıyınca gerisi kolay sanıyorum... Saygılar...



rampa aşağı boşa atmamanı tavsiye ederim. motor freni yap demiyorum ama motoru da boşa çıkarma. frenler boşlarsa sıkıntı yaşarsın...
stresss...
61 HERBIE
Vosdost
Mesajlar: 112
Kayıt: Sal Kas 02, 2010 6:19 pm
Vosvosumun adı: Herbie

Mesaj #15 gönderen 61 HERBIE » Sal Kas 23, 2010 2:05 pm

Normal düz yolda 4 le giderken 70-80 le giderken vitesi 3 e atıp çabuk dursun diye yapınca motora zararlı eğer 4 le giderken ayağını gazdan çekip yavaşlarsanız o zaman yararı var.
Hayat boş,vosla coş:)
61sonu Vw pre(Herbie)
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Mesaj #16 gönderen orko » Sal Kas 23, 2010 2:16 pm

boşa atmak bayır aşağı inişlerde ve uzun süreli durumlarda çok yerinde bir karar asla değildir..!
stresss...
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #17 gönderen vosbik » Sal Kas 23, 2010 3:32 pm

rampa inişlerinde vosunuzu boşa atmayın.normal kural çıktığınız vitesle inmektir.ya da en azından bir üst vitesi kullanın ve freni inişlerde ara ara yoklayın.

motoru kompresyona bindirip motor freni yaptırmak vosa ciddi zararlar verir.ama bu tek seferde de olur defalarca yaparsınız olmaz olmaz bir anda olur.mümkünse yapmayın.ışıklara vb yaklaşırken vosu boşa almak bana göre zararlı değil.bende yapıyorum.ama rampa aşağı vosla değil hiçbir arabayla boşta inmem.üç kuruş tasarruf için canımı tehlikeye atamam.kaldı ki boşa atıldığında da bir tasarruf olmuyor.çünkü motor rolantide çalışmaya devam ediyor.viteste gaza basılmadan inildiğinde ise motor daha az yakıt harcıyor.yol bilgisayarı olan bir arabada deneyin.viteste gaza basmadan inerseniz yakıt değerinin 0 oldfuğunu görürsünüz.boşta rolantide ise 0.7-0.8 değerleri görünür.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
brkkksln
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Ara 05, 2006 6:26 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #18 gönderen brkkksln » Sal Kas 23, 2010 5:26 pm

vosbik yazdı:rampa inişlerinde vosunuzu boşa atmayın.normal kural çıktığınız vitesle inmektir.ya da en azından bir üst vitesi kullanın ve freni inişlerde ara ara yoklayın.

motoru kompresyona bindirip motor freni yaptırmak vosa ciddi zararlar verir.ama bu tek seferde de olur defalarca yaparsınız olmaz olmaz bir anda olur.mümkünse yapmayın.ışıklara vb yaklaşırken vosu boşa almak bana göre zararlı değil.bende yapıyorum.ama rampa aşağı vosla değil hiçbir arabayla boşta inmem.üç kuruş tasarruf için canımı tehlikeye atamam.kaldı ki boşa atıldığında da bir tasarruf olmuyor.çünkü motor rolantide çalışmaya devam ediyor.viteste gaza basılmadan inildiğinde ise motor daha az yakıt harcıyor.yol bilgisayarı olan bir arabada deneyin.viteste gaza basmadan inerseniz yakıt değerinin 0 oldfuğunu görürsünüz.boşta rolantide ise 0.7-0.8 değerleri görünür.


bir kaç düzeltme yapayım.

karbüratörlü araçlarda boşa at yada atma muhakkak yakıt akışı devam eder motora.boşa atılmamasının tek amacı yağ ve su devirdaiminin sürekliliğini sağlamak ve soğutmaya yardımcı olmaktır ki voslarda su ancak kapı içlerinde duran şaşaldır o yüzden su kısmı bizi kapsamamakta.

enjeksiyonlu modern araçlarda cutoff mevzusu var.bu olayda belli bir devirden yukardayken ayağınızı gazdan çekerseniz enjektörleri kapatır ve motor sadece tekerlerden aldığı hareketle döner.belli devirden aşağıya indiğinde tekrar enjektörleri açar.bu genelde 1400 1900 devir aralığında olur.sadece enjektörlü araçlar için geçerli.

yani viteste yokuş inmenin ancak ve ancak yakıt tasarrufu sağlaması enjeksiyonlu araçlar için geçerli bir durum.
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #19 gönderen vosbik » Çrş Kas 24, 2010 12:06 am

slm.enejksiyonlu araçlar için enjektörlerin kapandığı gerçek ancak karbüratörlü araçlarda da rolantideki durumdan daha az yakıyor.kendi vosumda aynı güzergah üzerinde rampa aşağı inişlerde deneyerek bunu somt bir şekilde gördüm.

cut off düzeneğinin benzeri karbüratörlü lada samaralarda da var.sadec enjeksiyonluya uygun bir dururm değil yani.tabiki az miktarda da olsa yakıt akışı var.ama rolantideki yakıt akışıyla kıyasladığımızda çok çok az bir miktar.(lpg li voslarda duru fark etmiyor ancak benzinde böyle değil)

boşa atılmamasının bir amacıda westinghouse lu araçlarda frenin manifolddan aldığı vakumla daha iyi tutmasını sağlamak.(voslar için geçerli değil)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
brkkksln
Vosdost
Mesajlar: 77
Kayıt: Sal Ara 05, 2006 6:26 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #20 gönderen brkkksln » Çrş Kas 24, 2010 12:13 am

karbüratör sisteminde nasıl bir cutoff a girme gibi durum söz konusu.rica etsem bilgi verirmisiniz.

çünkü gaz kelebeği üzerinde gelebek konum sensörü ve manifolt basınç sensörü gibi bir donanım yok.

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir