Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Vos ustalarının ve parçacıların adre telefon gibi bilgilerini bu bölümde paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
Onuurduman
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Çrş Oca 18, 2017 1:54 am
Kan Grubu: A Rh +

Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Mesaj #1 gönderen Onuurduman » Cum May 26, 2017 12:13 pm

Tam arabayla birbirimize alışmaya başlıyoruz gün geçmiyor ki canımı sıkan yeni sıkıntılar dikkatimi çekmesin.

Benim vosun maaşallah motoru çiçek gibi, çekişi gayrt yerinde ama kaportada canımı sıkan bir kaç durum var.

Malum bu arabaların klasik hastalıkları taban ve kulelerdir.
Ben de şöyle bir inceleme yaparken kulelerdeki boyanın kabardığını tabandaki pütürün çatladığını ve ufaktan paslanmalar başladığını gördüm. Çürük var mı ondan da emin olamıyorum. Maalesef boyanın altında ne var onu da bilemiyoruz. Ancak arabanın eriyip gitmesine gönlüm de razı gelmiyor. Şimdilik ufak tefek kusurlar hariç boya da düzgün ama ben içim rahat etsin diye boyaya girmeyi düşünüyorum. Renk değişimi de düşündüğümden hem soyulup hem kazınıp kumlanarak yapılması mantıklı geliyor.

Bu kadar yükün altına girmeden önce tabanda çürük olup olmadığından nasıl emin olabilirim? Sizce nasıl görünüyor şöyle bir bakınca?

Sadece kuleleri ve belli başlı dikkat çeken çürükleri mi yaptırmak daha mantıklı olur?

Bir de bu işin maliyeti tahminen nerelere çıkar?

Bir ustaya gidip konuşuyoruz herkes farklı bir şey söylüyor. 60 bini cebine koy diyen de var 500 e boyarım diyen de.

Son olarak arabanın altında bir yağlanma gördüm yere damlamıyor fakat bir yapışkan gibi o bölgeyi sarmış. Sanırım orası şanzumana denk geliyor. Neden olduğu konusunda fikriniz var mı? 2. Fotoğrafta tam ortada yuvarlak yer, ışığı yansıtmadından belli oluyor zaten.

İstanbulda bu işi yapacak bildiğiniz önerebileceğibiz bir usta var mı?



Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


(o_/!\_o) Volkswagen Başkadır. 1303s Bambaşka !
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Re: Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Mesaj #2 gönderen orko » Cum May 26, 2017 12:41 pm

görünen kadarıyla taban da çürüme başlamış ve pütür dahil kazınıp yeniden ele alınması sağlıklı bir işlem olacaktır. kulelerde boya atmış altında pas görünüyor. lokal olarak parça kaynatılıp çürük kısım temizlenebilir. görünen mevcut durum araç için çok büyük sıkıntı vermez. bir süre daha (en az 5 yıl) idare eder. maddi duruma bağlı komple kazınıp soyulup vs temizlenip boyanabilir ancak usta(!) bulursanız. çok para isteyen gerçek usta değil diyecek kadar da sinirliyim bunlara.
stresss...
Kullanıcı avatarı
Onuurduman
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Çrş Oca 18, 2017 1:54 am
Kan Grubu: A Rh +

Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Mesaj #3 gönderen Onuurduman » Cum May 26, 2017 1:10 pm

orko yazdı:görünen kadarıyla taban da çürüme başlamış ve pütür dahil kazınıp yeniden ele alınması sağlıklı bir işlem olacaktır. kulelerde boya atmış altında pas görünüyor. lokal olarak parça kaynatılıp çürük kısım temizlenebilir. görünen mevcut durum araç için çok büyük sıkıntı vermez. bir süre daha (en az 5 yıl) idare eder. maddi duruma bağlı komple kazınıp soyulup vs temizlenip boyanabilir ancak usta(!) bulursanız. çok para isteyen gerçek usta değil diyecek kadar da sinirliyim bunlara.


Ben de daha götürür diye düşünüyorum. Benim anlayabildiğim tabanda çürük yok ama paslanmalar başlamış. Eğer temizlenip üzerine pütür atılırsa çürümenin önüne geçmiş olurum heralde ama emin olamiyorum işte.

Benim en çok sıkıntı duyduğum noktaysa boyanın altında ne olduğu. O yüzden en sağlıklısı kazınıp boyatmak gibi duruyor. İş oraya geldiği zaman da ustaların eline bakar oluyoruz. Bunu yapacak bir usta var mı, varsa fiyatlar nerelerde olur, bir de çamurlukların falan ayrılması gerekir mi?

Bütçem de öyle çok geniş değil şu şartlar altında. Ne yapsam bilemedim.

Cebap için de ayrıca teşekkürler.
(o_/!\_o) Volkswagen Başkadır. 1303s Bambaşka !
Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Re: Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Mesaj #4 gönderen orko » Cum May 26, 2017 1:59 pm

çamurluklar mutlak suretle sökülmeli, sadece taban için konuşur isek kazınma boyanma vs tamiratı işçilikten dolayı çok fazla tutabilir. yeni taban sacı alıp değiştirmek de düşünülebilir. kulede paslanma var. paslanma zaman içinde çürümeye dönüşür ki boyacı az çok anlar. tamamen ele almak yerine lokal olarak tamirat maddi anlamda sizi rahatlatır. usta dediğimiz kişiyi de iyi seçin gerekirse başka bir şehirde tamirat yaptırın. çok araştırın.
stresss...
Kullanıcı avatarı
Onuurduman
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Çrş Oca 18, 2017 1:54 am
Kan Grubu: A Rh +

Re: Muhtelif Çürük ve Pasların Tadilatı

Mesaj #5 gönderen Onuurduman » Cmt May 27, 2017 12:10 am

Memleketimde güvendiğim kaportacım da var boyacım da. Her ikisinin de işçiliği öylesine iyidir ki iddia ediyorum fabrika boyası gibi boya atar. Kaportacıysa tenekeden arabayı üretir öyle işliği vardır. Ancak her ikisi de pek nazlı ustalardır. İşi kabul ettirmek yapmaktan daha zahmetli gibidir.

Benim takıldığım nokta taban çok can sıkar gibi değil de boyanın altını görebilmek burda da işin ağırı boyacıya kalıyor. Kaportacının tek yapacağı çamurlukları camları döşemeleri söküp arabayı soymak. Varsa onarım gerektiren yerleri elden geçirmek.

Asıl sorun şu ki boyacı soyulmuş arabayı kazıyıp mümkün olduğunca az macunla yahut macunsuz ince işçilikle komple boyamaya benden ne alır? Bu işi 4-5 liraya çözebilir miyim? Üstünde mi olur altında mı? Piyasa konusunda görüşleriniz neler?
(o_/!\_o) Volkswagen Başkadır. 1303s Bambaşka !

“Vos Ustaları ve Parçacıları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir